Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syötätte lapsianne kaupassa?

Vierailija
13.04.2010 |

Taas tänään kaupassa oli joku valopäämamma, joka syötti pasteijaa alle kouluikäiselle lapselleen, vaikkei ollut vielä maksanut sitä. Millä järjellä? Miksi oi miksi opetatte lapsillenne, että kauppaan saa mennä syömään? Menettekö itsekin kauppaan syömään ja maksatte sitten tyhjistä kääreistä -jos maksatte?

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö silloin ole tarpeeksi fiksu kuskatakseen mukana jotain omaa evästä? Todella huono tapa tuo lasten syöttäminen ennen maksamista.

Vierailija
2/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omat loppu ja lapsi oli ihan räässä, kysyi kyllä luvan ja tietty sitten maksoin sen. Kyllä mäkin sitä mieltä olen, ettei se lapsi nälkään/janoon kuole sen kauppareissun aikana, jos kuolee niin pitää etukäteen varata. Kyllä aiukuisen pitäisi osata tuon verran varautua. Aina ei saa mitä haluaa, kyllä sinne kauppaan äänet mahtuu!

Ja nuo hätätilanteet on sitten asia erikseen, älkää taas menkö sinne ääripäihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on alle kouluikäinen. Ja on oikein kosteuspyyhkeetkin mukana sormien puhdistusta varten. Eikö samalla voisi olla eväät, ettei tarvitsisi kaupasta syötävää varastaa? Ja jos ostaa ruuan kaupan ulkopuolelta, niin kuin joku tässä ketjussa, niin eikö sitä voi syödä ennen kuin menee kauppaan? Vai otitteko kosteuspyyhkeetkin kaupan hyllystä ennen maksamista? Kätevää...

Oikeastaan ei tarvitse edes ostaa kaupasta mitään kun käy kerran päivässä siellä syömässä ja sen jälkeen puhdistautuu niillä välineillä mitä hyllystä löytyy... Huhhuh!!!

Vierailija
4/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suunnitelmat muuttuivat niin en ollut varautunut eväin, mentiin sitten kauppaan ja koska mulla oli paljon muutakin ostettavaa kuin 1v:lle evästä niin tuntui aika turhalta huudattaa pientä ja nälkäistä sillä aikaa kun keräilen tavaroita pitkin kauppaa. Annoin siis punnitusta nipusta hänelle yhden banaanin ennen maksamista.

Vierailija
5/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kans kun on ollut niin nälkä kun on päiväkodista suoraan menty kauppaan.

Mehut annan aina niin pysyvät hiljaa ja eivät kärtä mitään.

Irtsaripussista annan aina muutaman irtsarin käteen, että päästään kassalle rauhassa.

Mitä se haittaa kun maksamme ne kassalla?

Ihme nipotusta.

Vierailija
6/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutunut antamaan lapselle pillimehua, kun on verensokeri laskenut yhtäkkiä alas ja on pitänyt äkkiä saada sokerit nousemaan. Tietysti sitten kassalla selitetty tilanne ja maksettu. Kaupan henkilökunta on aina suhtautunut tilanteeseen hyvin asiallisesti ja ymmärtäväisesti.

Vierailija
7/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään tehdä noin. No toisaalta olen oppinut että kauppaan ei mennä tyhjällä mahalla/nälkäisenä. Silloin tulee ostettua ihan turhaa tavaraa mielitekojen takia.

Ja miksi ette ole käyneet kotona ennen sitä kauppareissua välipalalla ettei ne sokerit laske?

Myöskään sillä lapsella. Ja nuo "kun mulla oli jano"-selitykset nyt on vain lapsellisia.

Järkeä saa käyttää.

Vierailija
8/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuutit syöty jo kaupassa ja limpparipullo aukaistu siinä kun katotaan muuta tavarat ja vaatteita.

Ikävä pitää lapsia nälissään ja janoissaan kun haluaa katsoa vaatteita itselle.

Vierailija
9/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmastikkaan ole itse diabeetikkoja tai diabeetikkolapsen vanhempia. Näin äitinä tiedän että joskus voi unohtua ottaa se rusinapaketti mukaan ja taaperon sokeriarvot todellakin voi heittää hetkessä, oli ruokailut kohdallaan tai ei. Kaikilla sairaus ei ole mahdollista saada niin tarkkaan hoitotasapainoon... valiettavasti.

Mutta siis itsekkin diabeetikkojen äitinä koen että me teemme sitä vain äärimmäisessä hädässä ja en hyväksy sitä että monelle lapselle annetaan se leivän pala ihan vain siksi että saadaan lapsi hiljaiseksi!

Vierailija
10/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taskussa, koska kaupasta saa hätätilanteessa kätevästi lapselle jotain jos verensokeri laskee. Ikävä taskusta antaa joku möhjääntynyt patukka. Sitäpaitsi, pillimehu ei mahdu taskuun. Ja kaupassa voivat luulla, että on kaupan, vaikka on oma.

Diapeetikon äiti myös.

Vierailija
11/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttää lasta ja sitten palata kauppaan ostamaan loput tavarat?

Vierailija
12/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta te ette varmaan kulje kuin kaupassa ja olette kotona. Lapsennehan kuolisi jos olisitte vaikka kävelemässä kilometrin päässä kotoa tai automatkalla keskellä moottoritietä jne..

varmastikkaan ole itse diabeetikkoja tai diabeetikkolapsen vanhempia. Näin äitinä tiedän että joskus voi unohtua ottaa se rusinapaketti mukaan ja taaperon sokeriarvot todellakin voi heittää hetkessä, oli ruokailut kohdallaan tai ei. Kaikilla sairaus ei ole mahdollista saada niin tarkkaan hoitotasapainoon... valiettavasti.

Mutta siis itsekkin diabeetikkojen äitinä koen että me teemme sitä vain äärimmäisessä hädässä ja en hyväksy sitä että monelle lapselle annetaan se leivän pala ihan vain siksi että saadaan lapsi hiljaiseksi!

Vierailija
13/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon kun opetatte lapsistanne myymälävarkaita!

Vierailija
14/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungilla. Syöksyimme apteekkiin ja otin hyllystä antihistamiinia ja annoin heti lapselle.

Selitin sitten farmaseutille kun tuli siihen jotain vänisemään. Jäi kyllä vähän paha mieli farmaseutin käytöksestä kun meinasi soittaa poliisit.

Vierailija
15/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se välipala oltava AINA mukana! Ei voi ajatella että otan sitten kaupan hyllystä tai pyydän naapurilta kun tulee hätä. Ihmeen vastuuttomia vanhempia!

Vierailija
16/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 16

syöttää lasta ja sitten palata kauppaan ostamaan loput tavarat?

Vierailija
17/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus unohtanut ottaa lapselle hypopalat mukaan, mutta en ole täydellinen en.

Vierailija
18/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään tehdä noin. No toisaalta olen oppinut että kauppaan ei mennä tyhjällä mahalla/nälkäisenä. Silloin tulee ostettua ihan turhaa tavaraa mielitekojen takia. Ja miksi ette ole käyneet kotona ennen sitä kauppareissua välipalalla ettei ne sokerit laske? Myöskään sillä lapsella. Ja nuo "kun mulla oli jano"-selitykset nyt on vain lapsellisia. Järkeä saa käyttää.

Oikean hätätapauksen kyllä ymmärrän ja tiedän hyvinkin että ne sokerit saattavat diabetikolla laskea hyvinkin nopeasti. Senkin tiedän kuitenkin että lääkärit hokevat sitä enneltaehkäisyä lastenkin kanssa. Minulla ei ole diabetikko-lasta, mutta siskollani on diabetes. Eli tiedän kyllä sairaudesta paljonkin.

Vierailija
19/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään maksamatonta ei syödä kaupassa (paitsi HÄTÄtilanteissa, joita eivät ole lasten itkupotkuraivarit...)

Vierailija
20/145 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan 1,5 veelle leipäpaketista kantapalan järsittäväksi, meidän lähikaupassa (Cittari) on leipäosasto ekana. Jos kersa istuu kärryissä, jossa leipäpaketti, hän kiljuu ja kieppuu koko kauppareissun ajan, kun leivänkyrsä on kädessä, reissu menee lutvikkaasti. Juu ja siis tosiaan maksan tuon leipäpaketin. Kivittäkää vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän