Parturi ei suostu leikkaamaan hiuksiani
Olen parhaillani Helsingin keskustassa. Parturi leikkaa mieheni hiukset, mutta ei suostu leikkaamaan minun hiuksiani, koska olen nainen. Minulla on erittäin lyhyet hiukset. Mitä voisin tehdä, voinko valittaa johonkin? Tasa-arvovaltuutetulle?
Kommentit (10)
Hoida ne täit ekana pois päästäsi, niin voit saada sen jälkeen apua ongelmaasi.
Ehkä sä oot juoppo ja puli? Yksityisyrittäjät saavat valita asiakkaansa. Siksihän ne saavat myös käyttää mitä kieltä haluavat, karsia esim. persut asiakaskunnastaan pois sillä tavoin.
Suomalaiset eivät välttämättä tiedä/ ymmärrä, että joissain maissa/ kulttuureissa on sääntö, että miehet leikkaavat ainoastaan miesten hiuksia. Olisit voinut kertoa viestissäsi, että menitte ulkomaalaisten omistamaan parturiin
Parturi o homo naisvihaaja, you know.
Teet valituksen syrjinnästä sukupuolen perusteella
jos meinaat iraklais vetoisia partureita niin voi olla että tekevät vielä kiiltoa hiuksiis sylkemällä päälle ja kivittää jos vain ehdit alta pois
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät välttämättä tiedä/ ymmärrä, että joissain maissa/ kulttuureissa on sääntö, että miehet leikkaavat ainoastaan miesten hiuksia. Olisit voinut kertoa viestissäsi, että menitte ulkomaalaisten omistamaan parturiin
Kyllä, mutta viimeksi Helsinki on vielä Suomea, joten täällä ei voi valita asiakastaan sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ja kulttuurissa ei sellaista sääntöä ole. Maassa ollaan maan tavalla.
Tee ajanvaraus niin saatat saada palvelua.