Onko kenelläkään tällaista lasta?
Ei toivo mitään tavaraa. Eli siis esim. viikkoraha tai koulunumerosta palkitseminen ei mahdollista, koska hänelle raha on yhdentekevää.
Toivoo vain ja ainoastaan omaa hevosta. Alakoululainen kyseessä ja ollut jo pitkään näin. Eli toki jos vaatetta ei ole sopivaa, niin sanoo, että ei ole sopviia alkkareita tai farkkuja, mutta muuten ei toivo mitään.
Kommentit (27)
kiitos kannustavista vastauksista.
olen valmis tekemään ja auttamaan ja tukemaan ja opiskelemaan uutta, mutta ongelma on se, että en ole ratsastanut koskaan vaan lapseni löysi harrastuksen kaverin kautta. olisiko minun mahdollista auttaa tarpeeksi kun tietoa ei ole. Lapsi haluaisi kilpailla.
tosiaan varmaan päästä useammin ratsaille, mutta siinä kysytään jo lahjakkuuttakin eikä pelkkää innostusta. Minä juttelisin ratsastuksenopettajan kanssa ja kysyisin, kannattaako satsata ja miten paljon. On vähän eri juttu hankkia hevonen kuin tennismaila, joten en ihan vaan lapsen haaveiden mukaan toimisi.
Hevonen on saatava nuorempana. 16 vuotiaana ponivuodet loppuvat ja siirryttävä hevosiin.
Minä ehdottomasti vuokraisin pollen. Esim kesän ajaksi ja 1-2 kertaa viikko.
Minä tukisin harrastusta, en antaisi odotella vuosi tolkulla.
esim hevostalli.netissä ilmoituksia. Valisette paikan jossa saa apua ja omistajat opettavat tavoille. Tallilla kyllä autetaan toinen toisiaan.
Ei haittaa ettet ymmärrä hepoista mitään.
Ottakaa vuokrapolle täyshoitotallilta niin ei tarvitse huolehtia muusta kuin harjauksista ja ratsastamisesta. Useimmiten talleilla käy valmentaja joka voi valmentaa muutamaa kerrallaan, semmoinen tueksi niin kaikki sujuu kyllä.
Kerrotko ap vielä asuinpaikan niin voidaan suositella hyviä talleja.
Ja pankaas tuulemaan, kesä mitä mainiointa aikaa vuokrata polle. Tosin eräs vaara asiassa on, et ehkä tule näkemään lastasi enää paljoa, on meinaan talleilla joka päivä aamusta iltaan :-)
Meillä olisi yksi poneista vuokrattavissa, mutta taitaa olla liian vaativa lapsellesi. Eli ponin/ hepan oltava helppo käsitellä ja helppo ratsastaa. Mitään jukuripäätä ei missään nimessä saa ottaa.
Tallin kilpailuissa on menestynyt loistavasti. Eli tallin pitäjän mielipide on tiedossa. Lapsi olisi lahjakas.
Kannattaako niillä halvoilla, jotka nyt ovat köyhän kukkarolla edes mahdollisia ostaa, edes yrittää kilpailla? Halvalla ei varmaan saa menestyvää hevosta, tai vanhan eläkepollen?
Siis ihan huvikseen ja hauskuuden takia.
Mutta ap, älkää ostako vielä hevosta vaan tosiaan vuokratkaa. Vaikka saisitte hepan halvalla älkää silti ostako omaa. On paljon vaativampaa ja kallimpaa kuin osaat ajatellakkaan.
Hyvät hepat maksaa hunajaa, harvalla varaa. Meillä makso 10 000. Tosin oli aika nuori, nyt hinta olis n. 15 000.
Jatketaan keskustelua myöhemmin. Muuta hommaa.
Mielellään kuulisin edelleen ap:n asuinpaikan.
Meidän alueena pääkaupunkiseutu
Hevonen on saatava nuorempana. 16 vuotiaana ponivuodet loppuvat ja siirryttävä hevosiin.
Minä ehdottomasti vuokraisin pollen. Esim kesän ajaksi ja 1-2 kertaa viikko.
Minä tukisin harrastusta, en antaisi odotella vuosi tolkulla.