Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjan saaja haluaa vaihtaa lahjan :( Tulipa paha mieli.

Vierailija
12.04.2010 |

Toki on tärkeää, että lahja on varmasti mieleinen, mutta minulle oli tärkeää valita itse lahja henkilölle, jolla ei ikinä olisi varaa itse hankkia vastaavaa tuotetta. Hän piti siitä periaatteessa tosi paljon. (En halua paljastua kertomalla enempää.) En halua olla mikään tavara-automaatti, sillä en ole mitään velkaa eikä lahja ole minusta velvollisuus. Kuinka pitkälle olisit valmis säätämään lahjan kanssa jälkikäteen, että saaja olisi tyytyväinen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eri väriseen tai malliseen tms?

Jos lahja on arvokas, tahtoisin kyllä antajana että se menee tosi tarpeeseen ja käyttöön aikä kaapin perukoille kun ei miellytä. Eli siki voisin itse olla jopa tyytyväinen, että lahjan saaja varmistaa sen että lahja on juuri sellainen kuin haluaa.

Esimerkkinä: Sain kerran eräänlaisen harrastusvälineen lahjaksi, ja se teetettiin minua varten. Valitettavasti minulta tuon välineen käyttäjänä ei kysytty mitään etukäteen ja lahja oli käyttökelvoton, koska se oli ergonomisesti väärä minulle. Yritin monta kertaa käyttää sitä kun tiesin että oli arvokas, mutta meni hohto koko harrastuksesta kun sain mustelmia ja oli hankala olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin tuollaista käyttäytymistä erittäin epäkypsänä. Kerran 12-vuotias poika sai syntymäpäivälahjan sukulaiseltaan. Avatessaan paketin hän tuli pahalle tuulelle kun lahja ei ollut sellainen kuin hän olisi halunnut. Poika motkotti kunnes lahjan antaja luovutti hänelle ostokuitin, sitten hän sai taivuteltua toisen sukulaisen kuljettamaan hänet autolla kauppaan 20 km:n päähän vaihtamaan lahjan. Tällä pojalla oli diagnosoitu ADHD.

Vierailija
4/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, en halua kertoa enempää, jotten paljastuisi.

Hankala sanoa mitään, kun ei tiedä mitään. :/

Vierailija
5/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskot vaihtavat KAIKKI antamamme lahjat. Saattavat jopa kehua niitä saadessaan, mutta jälkeenpäin AINA vaihtavat ne. Ja kyseessä voi olla kallis tai halpa lahja, aivan sama.

Viimeksi ostin Espritin paidat, perusmustat, simppelit, voi pitää vaikka lenkillä jos ei muuta. Koot olivat kuulemma väärät ja ne vaihdettiin pienempiin. Nyt niitä ei voi kuulemma käyttää, koska olivat - yllätys - liian pieniä.

Mun mielestä törkeää ja epäkohteliasta. En edes ymmärrä mitä väliä jollain perusmustalla trikoopaidalla on?!?!

Olen tullut siihen tulokseen, että ovat kontrollifriikkejä! Eivät voi ottaa vastaan mitään, jollei päätös ole itse tehty. Ja siis tekevät tätä kaikille eli käytännössä vaihtavat kaikki lahjat, paitsi ne mitä ovat itselleen valinneet.

Vierailija
6/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti menee vaihtoon, eteenpäin, tai roskikseen, jos ei miellytä. Kenelläkään ei ole velvolisuutta pitää lahjoista, varsinkaan jos ei ole niitä toivonut. Kaikestapa pitää nykyään ihmisiä syylistää.

Vierailija
7/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan toiseen kokoon, joka on hänelle ehdottomasti väärä koko, ihan oikeasti siis. Se ei ole kuitenkaan mahdollista, joten joutuisin etsimään hänelle aivan toisen mallin ja toivoa, että se kelpaisi. -ap

Vierailija
8/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen voisi niellä kiukkunsa ja miettiä vähäsen. Tosin olen huomannut että mitä huonommista olosuhteista ihminen tulee, sitä kalliimpaa pitää olla että hän arvostaisi lahjaansa :/. Aika nurinkurista mutta...

Veljeni on pitää minulle vieläkin mykkäkoulua kun hänen joululahjansa myöhästyi "pukinkontista"...ja kyseisellä jässikällä on siis ikää jo 17 vuotta.

Vierailija
9/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen vaihtanut jonkun lahjan, olen pitänyt asian visusti omana tietonani ettei antajalle tule paha mieli. Periaattessahan lahja on saajan ja hän saa tehdä sille mitä mielii, vaihtaa, piilottaa kaapin perälle, antaa eteenpäin, myydä ...

Eikös esim joulun jälkeen kaupat ole täynnä ihmisiä jotka vaihtavat lahjojaan? Koita päästä asiasta yli, ap. Halu vaihtaa lahja on havainto lahjasta, ei sen antajasta.

Vierailija
10/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime aikoina. Sain appivanhemmilta erään arvokkaan lahjan, mutta se ei kerta kaikkiaan vaan sopinut kotiimme. Koska tuote ei ollut mikään yksilöllinen tuote, vaan ihan Huutiksessa myytävää tavaraa, möin lahjan pois. Olen toistuvasti sanonut, ettemme halua tuliaisia emmekä mitään lahjoja. Tuolloin ei ollut edes kenenkään merkkipäivä tai juhlapyhä.

Olen nyt miettinyt, olenko ollut harvinaisen tökerö käytöksessäni vai onko minulla täysi oikeus tehdä saamallani lahjalla mitä parhaaksi näen. Mielestäni kulutushysterian aika on ohi ja toivon, että ihmiset tulisivat meille ilman mitään lahjoja. Jos tyhjin käsin ei voi tulla, kukat ovat aina tervetulleita: värillä ja tuoksullisuudella tai tuoksuttomuudella ei ole mitään väliä.

Vierailija
11/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänsankarilta, mitä hän haluaisi!

Itse teen aina niin, koska lapsilla hittilelut vaihtuvat vuosien kuluessa/ kaikki eivät tykkää rakentaa legoilla/ suurin osa aikuisista haluaa rajoittaa romppeen määrää asunnossaan jne.

Vierailija
12/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa vaihtaa aina lahjat, vaikka ne olisi just sitä mitä on toivonut. Parin sukulaisen kanssa todettiin että turha on kysyä mitä haluaa, kun vaihtaa joka tapauksessa vaikka lahja olisi juuri se mitä on pyydetty. Tyyliin kysytään mitä haluaa, sanoo muumilautasen, saa muumilautasen, vaihtaa koska se ei ollutkaan juuri se jonka halusi. Ei voinut toivoessaan kuitenkaan sanoa että haluaa vain juuri sen tietyn yhden, ei muita.

Naureskeltiin kun joulun jälkeen hän manaili että useat kaupat, esim stocka ei suostu vaihtamaan enää ilman kuittia. Ennen oli siis helppoa kun joulun jälkeen saattoi stockalle mennä vaihtamaan kaiken mikä ei niin miellyttänyt mutta nyt pitäisi olla kuitti.... Hohhoijaa

Itseäni tämä vaihtaminen jostain syystä ärsyttää erityisesti. Mun puolesta lahjalle saa tehdä mitä vaan, mutta jotenkin se että lahjojen pitäisi olla aina tilauksen mukaisia ja juuri sitä jotain mitä haluaa on musta ärsyttävä ajatus. Ja rahaa en myöskään suostu antamaan, ihmiselle jolla on itsellään rahaa ihan tarpeeksi ostaa mitä haluaa.

Ja lisää vielä että ei hänelläkään aina lahjanvalinta osu ihan nappiin, mutta koskaan en ole pyytänyt saada vaihtaa lahjaa.

Vierailija
13/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosiolla ostaa lahjakortti johonkin, niin ei tule vikaostosta?

Ja toisekseen ihmisen "fiksuudesta" kertoo aika paljon tuollainen, että suureen ääneen kertoo vaihtavansa lahjan..

Vierailija
14/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-diagnoosi vaikutti lahjasta valittamiseen. Olisiko kirjoittaja kirjoittanut myös: lapsella on diagnosoitu diabetes, jos näin olisi ollut. Ei ADHD-lapset aina käyttäydy huonosti. Typerä kommentti, huh.

Vierailija
15/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan saaja tietää,että se on todella ARVOKAS, ja sillä ei ole hänelle käyttöä, niin hän haluaa saada kuitin sinulta,palauttaa tuotteen kauppaan,ja saa ison kasna rahaa käteen,jonka voi tuhlata miten tahtoo.

TÄMÄ ON SE IDEA, USKO POIS.

et vaihda, et anna kuittia. piste.

Vierailija
16/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin tuollaista käyttäytymistä erittäin epäkypsänä. Kerran 12-vuotias poika sai syntymäpäivälahjan sukulaiseltaan. Avatessaan paketin hän tuli pahalle tuulelle kun lahja ei ollut sellainen kuin hän olisi halunnut. Poika motkotti kunnes lahjan antaja luovutti hänelle ostokuitin, sitten hän sai taivuteltua toisen sukulaisen kuljettamaan hänet autolla kauppaan 20 km:n päähän vaihtamaan lahjan. Tällä pojalla oli diagnosoitu ADHD.

hahhaa! äitini 60 v toimii samalla tavalla! Ei tosin sano mitään mutta ilmeestä huomaa, että lahja ei ole mitä hän on ajatellut (joten ei edes saa kiitettyä). Kun ostin kerran joululahjaksi todella kalliin ihanan vartalovoiteen (jota tiesin ettei ostaisi itse) hän sanoi, ettei oikein käytä tuollaisia. En enää jaksa ostaa mitään lahjoja ajatuksen kanssa kun ei ne kuitenkaan kelpaa ja ne menee vaihtoon.

Vierailija
17/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aina haluaa olla itsenäinen. Homma on mennyt överiksi jo kauan aikaa sitten.

Hän ei yhtään tykkään tulla autetuksi millään tapaa. Kun sai siskoltaan lahjaksi mikron, oli tuolloin itse vielä opiskelija, niin vei sen takaisin kauppaan ja raivosi siskolleen kunnolla, että ei tältä mitään apuja tarvi... Sisko tietenkin pahoitti mielensä.

Ja kaveri vielä haukkui aivan kaikilel kavereilleen siskonsa joka meni tuollaisen tempun tekemään, eli osti synttärilahjaksi mikroaaltouunin!

Jotenkin tuollaista moukkamaisuutta jää vain katsomaan suu auki, ei voi mitään...

Vierailija
18/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan saaja tietää,että se on todella ARVOKAS, ja sillä ei ole hänelle käyttöä, niin hän haluaa saada kuitin sinulta,palauttaa tuotteen kauppaan,ja saa ison kasna rahaa käteen,jonka voi tuhlata miten tahtoo. TÄMÄ ON SE IDEA, USKO POIS. et vaihda, et anna kuittia. piste.

paikallisella Hennesillä ja kertoo, että joka joulun jälkeen sinne tulee kasapäin pissiksiä, jotka haluais vaihtaa mummoilta saadut lahjakortit rahaksi. Mutta ei ainakaan täällä meidän Hennesillä vaihdeta.

Kai ne sitten ostais tupakkaa tai jotain... Kyllä kai nyt joka teini löytää Hennesiltä jotain, on sitten tyyli mikä tahansa. Mutta toisille kun ei kelpaa mikään.

Vierailija
19/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan idea on just se ettei saaja sitä päätä. Jos ei lahjalla ole käyttöä voi sen laittaa haluamallaan tavoin eteenpäin esim lahjottamalla kirpparille koska kyseessä on saamisen jälkeen saajan omaisuus. Toki on kohteliasta olla antajalle epämieluisuudesta kertomatta.

Vierailija
20/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saa syyttää itseään jos ei mene niinkuin Strömsössä. Eipä ikinä tulisi mieleeni ostaa kenenkään mitään perusmustia trikoopaitoja, älytön ajatuskin.

Kuulostaa siltä että ap:kin on valinnut lahjaksi jotain vaatetta jonka koko on pielessä. Miettikää itse miten vaikeaa on löytää kaupasta hyvin istuvia vaatteita. Saati jos joku ventovieras sitä yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi