Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia Hobbarin Raleigh polkupyörät? Pojalle...

Vierailija
12.04.2010 |

Paljon merkkipyöriä edullisempia... Ovatko raskaita polkea? Vai meneekö hyvin tuollaisen 9-vuotiaan käytössä?

Millä teidän 9-v ajaa.. Vieläkö tarvitaan jalkajarrut? (mInä haluaisin, poika ei)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole pyörästä samaa mieltä. Nyt juuri korjailemassa takarengasta, mutta hyvin on kestänyt. Penkki on huono, ja ajattelin käydä katsomassa liiman kuivuessa, oisko mitään halpaa ja hyvää. Penkki siis valuu ja pysyy huonosti, ja on aika kova.  Rungossa pullotelineen ruuvit todella huonot ja tongilla jouduin irrottamaan ne, ja siitähän tuli naarmu, joka pitää lakata ettei ruostu. Yksi kolarikin tuli talvella ajettua ja Land Rover veti renkaan yli, mutta siitäkin selvisi jarrujen vaihtamisella. Ruuvit eivät ole ihan parasta luokkaa, mutta kyllä Bilteman voittaa helposti. Tyytyväisenä olen ajellut kohta vuoden, ja hinta-laatusuhde mainio! Pyörä on Raleigh city 3.

Penkki? Ootko tuunannu Raleigistasi nelipyöräisen, vai miten olet onnistunut siihen penkin ruuvaamaan satulan tilalle?

Vierailija
42/45 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Raleightin pyörä kestänyt hyvin jo vuodesta 2000 eli noin 18 vuotta, pyörään ei ole tarvinnut vaihtaa edes uusia kumeja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu Raleigh 21 vaihteinen retkipyörä vuodesta 2009 päivittäisessä käytössä kesäisin ja vasta nyt rattaat kuluivat loppuun. Melkein 9 vuotta kesti pyörä kovaa rääkkiä ja ajoittaisin 15 km pyörälenkkejä työmatkailun lisäksi. Ajelin lisäksi pyörällä kauppoihin ja harrastuksiin lähes viikottain. Talvellakin ajelin talvirenkailla joskus osan talvea. Kova pyörä. Tilasin uuden vastaavan tilalle, nyt alumiinirunkoisena.

Ei todellakaan ollut huonoa laatua Raleigh kovassa käytössä kesti pitkään. Vähän ohjaustangon säätöruuvit löystyivät vuosien aikana. En tiedä oliko oma vika jos en kiristänyt niitä ajoittain niin kuin olisi pitänyt.

Lamput ja dynamot hajosivat ehkä 5 vuoden paikkeilla, mutta muuta isompaa vikaa ei ollut.

Vierailija
44/45 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne parasta mahdollista laatua ole, vaan hinta ja laatu ovat todellakin valitettavasti rinnastettavissa. Käytettynä ostettiin tytölle Raleigh, ja muutaman vuoden on sillä ajanut. Ainoat rikkoutuneet kohdat on aiheutuneet omasta käytöstä, kaaduttu tai muuten kolhittu.

Vierailija
45/45 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla pyörällä ei ajeta mitään tuhatta kilsaa vuodessa vaan vähintään viisinkertaisen määrän. Itsellänikin tuli pelkästä työmatkasta se viisi tuhatta vuodessa Tunturin harjoituskilpapyörällä missä on gampan osat. Jonka jälkeen otinkin laatupelin käyttöön Reinolsin valmistamalla rungolla varustetun Kästlen jossa oli Shimanon XT osat. Oikeat aktiiviurheilijat ajaa enemmän mitä suurin osa autolla parikymmentä tuhatta kilsaa.