Millaisia Hobbarin Raleigh polkupyörät? Pojalle...
Paljon merkkipyöriä edullisempia... Ovatko raskaita polkea? Vai meneekö hyvin tuollaisen 9-vuotiaan käytössä?
Millä teidän 9-v ajaa.. Vieläkö tarvitaan jalkajarrut? (mInä haluaisin, poika ei)
Kommentit (45)
Ei enää jalkajarrua vaan paljon vaihteita. Pitää pystyä polkemaan taaksepäin. Poikani on siis 9v. Ostettiin juuri Nopsan maasturi vaihteilla ilman jalkajarrua. On tosi makeen näköinen pyörä ja hyvä. T. 29
Meillä ollut näitä halpispyöriä ja yosemiteilla ja hobbarin pyörillä on hyvin ajettu ja ovat kestäneet isoveljeltä pikkuveljelle hyvin.
Pyöriä pitää huoltaa, niin kestää paremmin
Eipä tulis muuta mieleen ostaa kuin Raleighia. Hienosti toimii. R9000 on nyt kolmatta kesää käytössä ja hyvin pelittää. Mitä pahaa siinä Bianchin Turkin firmassa on? Ei Nokiakaan puhelimiaan enää hirveästi Suomessa valmista.
Täällä Turkin suomalainen. Turkissa ei vielä ole samanlaista kertakäyttökulttuuria kuin muualla, ja tavaroita pyritään korjaamaan roskiin heittämisen sijasta. Meidän lapsilla on käytössä juuri Bianchin fillarit ja hyvin ovat toimineet. Öljytty on säännöllisesti ja se on riittänyt. Pyörät ovat kestäneet useammalla lapsella. Niinkuin täällä yleensäkin. Mutta täällä korjauttaminen on pääsääntöisesti erittäin halpaa, on sitten kyse pyörästä tai telkkarista. En kyllä miellä täällä tehtyjä sen huonommiksi kuin suomalaisiakaan tuotteita.
Veljeni raleighistä katkesi taka-akseli yhtäkkiä ja joutui sairaalaan :O...
Kaikissa 21v pyörissä on irrallinen vaihdepakka
ja kun ovat vielä shimanon valmistamia en ymmärrä ongelmaasi.Jos tarkoitat takavaihtajan korvaketta
niin irrallisia korvakkeita ei käytetä kuin alu-runkoisissa pyörissä.
mutta sain aikoinaan -85 rippilahjaksi naisten 3v Raleighin. Eli ei nyt ihan uusi merkki ainakaan, kun olen nyt 40-v. Kyseinen pyörä palveli mua vuoteen -95, jolloin se oli melko ruosteinen hoidosta huolimatta. Joku tosi epätoivoinen sen pihalta varasti.
Vaihteet toimi aina hyvin! Mutta rungoltaan se oli muita painavampi ja raskaampi. Tiedä sitten nykymalleista.
on ollut Raleigh jo useamman vuoden ja hyvin on kestänyt. Lasten pyöristä en tosin osaa sanoa.
Oma poikani (11v) on ajanut jo 8-vuotiaasta ilman jalkajarruja ilman ongelmia.
Ö-luokan pyöriä siis. Meidän lapsille (9, 12 ja 13v.) ostettiin Jopot, ei turhia härpäkkeitä.
me ostimme vuosi sitten molemmille lapsille kyseiset pyörät. Ekan kuukauden aikan toinen niin pahoin rikki, ettei voi korjata ja toinen 4kk:n jälkeen. Jos pyörä on 21 vaihteinen ja "vaihdepakka" saa pienenkin osuman, niin pyörä on sökö sen jälkeen. Ns. paremmissa pyörissä pakka on "irrallinen", mutta näissä Hobbyhallin paskoissa pakka on rungossa kiinni. Osuman sattuessa, koko runko vääntyy ja korjaus mahdotonta.
sijoita vähän enemmän pyörään, niin halvemmaksi tulee loppupeleissä!!!
ennekuin sillä ajettiin metriäkään.
että itkettiin.. :'(
[quote author="Vierailija" time="28.04.2010 klo 09:16"]
Raleigh ei ole enää Raleigh niin kuin Solifer ei ole enää Solifer.Raleigh valmistetaan Turkissa
Bianchin tehtaalla ja se lukee myös raleighin
rungossa olevassa tarrassa Bianchi bisklet Turkey.
[/quote]
Juuri niin! Raleigh OLI JOSKUS laatupyörä, ei enää. Biltema pyörä on laadukaampi kuin Raleigh nykyään ja huomattavasti halvempi.
Meidän tyttö ajoi Hobbarin Raleighilla (3 vaihdetta) lähes neljä vuotta kunnes pyörä kävi pieneksi. Myytiin eteenpäin erittäin hyväkuntoisena, mitään vikaa ei ollut ilmennyt 4 vuodessa.
Itse en ole pyörästä samaa mieltä. Nyt juuri korjailemassa takarengasta, mutta hyvin on kestänyt. Penkki on huono, ja ajattelin käydä katsomassa liiman kuivuessa, oisko mitään halpaa ja hyvää. Penkki siis valuu ja pysyy huonosti, ja on aika kova. Rungossa pullotelineen ruuvit todella huonot ja tongilla jouduin irrottamaan ne, ja siitähän tuli naarmu, joka pitää lakata ettei ruostu. Yksi kolarikin tuli talvella ajettua ja Land Rover veti renkaan yli, mutta siitäkin selvisi jarrujen vaihtamisella. Ruuvit eivät ole ihan parasta luokkaa, mutta kyllä Bilteman voittaa helposti. Tyytyväisenä olen ajellut kohta vuoden, ja hinta-laatusuhde mainio! Pyörä on Raleigh city 3.
Ostin vuonna 2006 vaimoni kanssa Hobbarista meille molemmille 3-vaihteiset Raleigh polkupyörät, ei ole valittamista ollut....Omallani olen ajanut useita tuhansia kilometrejä, muutaman kerran olen joutunut renkaan paikkaamaan ja siinä kaikki. Nyt vasta alkaa kuulumaan ylimääräisiä räminöitä....oma vika sekin kun olen niin laiska huoltamaan pyörääni. Nyt näyttäisi olevan kevyempiä saman merkkisiä 21-vaihteisia pyöriä alumiinirungolla kohuulliseen hintaan, taidanpa ostaa sellaisen. Jos fillari maksaa 300 euroa uutena ja sillä n. 10 vuotta ajelee ilman isompia remontteja niin sanoisin hintalaatusuhteen olevan aika hyvä.
Ostin pari vuotta sitten Raleigh-pyörän Hobby Hallista. On muuten elämäni paras pyörä! Todella kevyt polkea!
Vierailija kirjoitti:
Raleighin rungossa olevassa tarrassa Bianchi bisklet Turkey.
Jos Raleighit myytäisiin Bianchin omalla merkillä
saattaisi hintalappu olla vähän toisenlainen.
Vaan ei ole Bianchitkaan, niin kuin ennen kultaisella 70-luvulla, jolloin Bianchi oli tähti taivaalla ja herätti aina kunnioitusta, kun turkoosi kaunotar asettui lähtöviivalle. Näin ainakin kilpaa polkeneen varhasisteinin silmissä, jolloin voin vain haaveilla moisesta kaunottaresta. Nykyäänhän halvimmat Bianchit on lähes marketti hintasoa. Entisaikaan laatumerkit oli laatumerkkejä, mutta nykyään ei voi enää merkistä paljoa päätellä kun laatumerkitkin tekee kaikkia malleja halpiksista kalliisiin laatuyksilöihin.
70-luvulla pystyi jo merkistä päättelemään, oliko tuote laadukas, vaan toisin on nykyään asianlaita.
Raleigh teki retkipyöriä jo 70-luvulla ja yksi kaveri polki sellaisella kilpaakin. Toki vaihtoi vanteet ja renkaat avorenkaista tubelekseihin.
Ainakin se vaihteeton 20 tuumainen on raskas polkea. Poika käytti sitä ollessaan 7- 8 v. ja tuli itkien kotiin, kun kaverit ei odota. Oli kokeillut kaverin Tunturia ja sanoi eroa olevan paljon. Nyt pojalla Nopsan maasturi 26 tuumanen ja kulkee kuin unelma, näin sanoi poikani. On nyt 9v. Muuten on pyörä kestänyt. En osta halpis pyörää enää koskaan.