Mensitkö töihin 2500€:n palkalla jos ansiosidonnaisesi
olisi 1300€ kuukaudessa käteen? Työ on sisäsiistiä toimistohommaa jossa jonkin verran vastuuta ja joskus kiireistä, ei ylitöitä tms.
Kommentit (27)
Mä itse en lähtis mihinkään assarin tai sihteerin tai vastaavan hommaan, on sentään tohtorin koulutus... Pätevyyttä vastaavuus olis mulle tärkeämpi kriteeri kuin raha.
ja olenkin töissä. Jos tekisin kokopäivää, niin palkkani olisi noin 2500euroa.
Palkka on hyvä, jos työkuvauksesi on tosiaan totta, ja kuten aiemminkin joku sanoi, minulle tuli myös mieleen, että näyttää olevan maksuhaluinen työnantaja. Eli ura- ja palkkakehitystä voi olla tiedossa.
Omassa valinnassa painaisi myös paljon se että pääsen takaisin työelämään, koska työ on ansiota ja korvaukset sosiaaliapua, hyvin sanottu tuokin. Ja vaikka nyt ehkä tuntuu, että hyviä työtarjouksia tulee eteen päivittäin, näin ei kuitenkaan ole. Voi olla, että joudut odottamaan uutta samanlaista pitkään. Ja kaiken lisäksi: työssäolevana voit saada sen paremman paikankin paljon todennäköisemmin kuin työttömänä.
Mä itse en lähtis mihinkään assarin tai sihteerin tai vastaavan hommaan, on sentään tohtorin koulutus... Pätevyyttä vastaavuus olis mulle tärkeämpi kriteeri kuin raha.
Vaikka koulutukseni ylittääkin työn sisällön, Saan palkkaa liki 3000 euroa kuussa, joten jouduin myymään omat periaatteeni. No, olenkin pelkkä maisteri ;)
Nimim. mieluummin töissä kuin työttömänä
kannattaako mennä töihin, jos palkka ei ole ihan sama kuin aikaisemmassa työssä? Kuinka kauan se työtä tarjonnut oikein odottelee jahkailuasi? Mene töihin, se on AINA parempi kuin kotona työttömänä oleminen. Ja koeajan jälkeenhän palkka voi nousta muutaman satasen ja vuoden päästä taas lisää...
aina ei todellakaan ole parempi mennä töihin. jospa ap:lla vaikka lapsia niin on varmasti kannattavampaa olla heidän kanssaan.
palkka 1890e kk jää käteen verojen jälk.n 1500e ja siitä päivähoitomaksut 470e jää käteen tonni. ja nyt olen ansiosidonnaisella, saa käteen 1050e. joten voitte kuvitella kummin olen, tietenki samalla rahalla kotona lastenkanssa kun en nuorimmaistakaan raaski vielä hoitoon laittaa, on 1.v, ja kyllähän kesä on kiva olla kotona, ei siinä kerkeä montaa senttiä eläkettä menettää.
olen tehnyt aina näin kun olen saanut apset että äitiysloman jälkeen jäänyt työttämksi saamaan hyvää rahaa, muut kitkuttelee kotihoidontuella, mä en pärjäis.
ja töitä saa aina ainakin minun alalla joten sitä ei tarvi pelätä. ja sittenn kun menen töihin niin olen sen 8kk ja saan taas sitten sen 500 päivää ansiosidonnaista.kätevää eikö?
ja nyt muita harmittaa kun oikein verorahoilla olen kotona. ihan itse olen liittoon maksanut vuosikausia ansiosidonnaisen verran .
"Onko tuo nyt ihan oikein laskettu mun ansiosidonnainen on 1300 ja risat ja palkkaa sain himpun verran alle 2500 e/kk."