Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälaseja käyttävät, käyttekö uimahallissa??

Vierailija
12.04.2010 |

Mulla on aika hassu ongelma, haluisin kovasti aloittaa uintiharrastuksen, mutta likinäköisenä en vaan ymmärrä, pitääkö uimahallissa uida "sokeana" eli ilman laseja? Piilareitahan ei käsittääkseni saa käyttää uidessa.. myöskin ajatus, että polskuttaisi lasit päässä, tuntuu hullulta :D eli miten te muut rillipäät toimitte uidessa??

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on n. -4 kummassakin silmässä. Näkö siis huono, muttei ihan lepakko. En käytä piilaraite tai laseja hallissa, kyllä sen altaan ja sieltä pois löydän ilmankin :)

Muistelisin jonkun paljon likinäköisemmän kaverin kertoneen, että hänellä on uimalaseissa vahvuudet.

Vierailija
22/27 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uin ihan kunnon tekniikalla, eli sekä rinta- että vapaauinnissa naama veteen.

Hyvin harvoin menee laseihin vettä, testaan sen ennen uimaan lähtöä silmät kiinni.

Vahvuuksilla olevat uimalasit käy jos ei ole ihan sokea, kuten itse koen olevani (-4 ja -4,75). On epämiellyttävää olla esim. saunassa ja pesutiloissa niin ettei näe kunnolla.

Eipä ole mitään ongelmia piilareiden kanssa ollut, koskaan ei ole pudonnut päästä jne. Mutta varapari mukana on kyllä ihan hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin ilman laseja. Altaan löydän ja portaatkin vielä, mutta aina pitää kysyä joltakulta, että mitä kello on, kun en sitä seinällä olevaa kelloa näe tulkita. Ja tutut jäävät helposti tunnistamatta, jos eivät ihan nenän eteen tule. Omia vahvuuksiani ei löydy varastovahvuuksista, joten epäilenpä ettei noista vahvuuksilla olevista uimalaseista olisi minulle hyötyä ja piilareita en voi muusta syystä käyttää.

Vierailija
24/27 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eri vahvuudet, eli vahvuudelliset uimalasit eivät oikein tule kysymykseen, tai ainakin niille tulisi hintaa.

Vierailija
25/27 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mulla toinen -7 ja toinen -8

Uin ilman laseja. Altaan löydän ja portaatkin vielä, mutta aina pitää kysyä joltakulta, että mitä kello on, kun en sitä seinällä olevaa kelloa näe tulkita. Ja tutut jäävät helposti tunnistamatta, jos eivät ihan nenän eteen tule. Omia vahvuuksiani ei löydy varastovahvuuksista, joten epäilenpä ettei noista vahvuuksilla olevista uimalaseista olisi minulle hyötyä ja piilareita en voi muusta syystä käyttää.

Vierailija
26/27 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä uiko piilarit päässä uimahallissa ne voi sulaa sun silmään kiinni kun kloori tekee kemiallisen reaktion ja sen jälkeen joudut leikkaukseen ja et enää koskaan näe mitää saati sitten että saunassa tai kotona käyttäisi koska kaikki bakteerit lentää sun silmään ja saa ikuisen silmätulehduksen joka ei lähde sekään kuin leikkauksella ja että ulkona käyttäisit liian kovassa pakkasessa ne jäätyy sun silmiin kiinni eikä lähde enään ikinä irti......

Vierailija
27/27 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmälaseihin tulee roiskeita, niin kastaa ne kerran veden alle, niin näkee taas.