Lapsi olis pitänyt herättää klo 05 aivosähkökäyrää varten, en jaksanut nousta.
Siirsin herätyskelloa herättämään klo 7 ja jatkettiin unia. Sairaalan papereissa luki että unen saamiseksi voidaan antaa iltapäivällä jotakin lääkettä, antakoot sitä.
Kommentit (41)
lapsen epilepsiakin johtuu luultavasti siitä että tissuttelin ja vedin salaa kolmiolääkkeitä koko alkuraskauden. Loppuraskaudesta vain kolmiolääkkeitä.
omatunto asialla?
ja sossu säästi 28€, kun ei tarvita toista tutkimuskäyntiä. Lapsi oli suostuvainen tutkimukseen ja nukahti pienen odottelun jälkeen ilman lääkkeitä.
Ihan turhaan olisin kammennut ylös klo 05.
paljonko veronmaksajat säästivät kun toista käyntiä ei tarvittu. HUOMATTAVASTI enemmän kuin 26 euroa!!
lapsen epilepsiakin johtuu luultavasti siitä että tissuttelin ja vedin salaa kolmiolääkkeitä koko alkuraskauden. Loppuraskaudesta vain kolmiolääkkeitä.
toi mitään, mä tein abortin kun lapsi oli 8- vuotias! Ja on mulla yks mummokin haudattuna perunakellariin. Mennäänkö kaljalle tai crackille?
Siis siinä, että vanhemmilla on ratkaiseva osuus tutkimuksen onnistumisessa. Olen ollut labrassa ottamassa verikokeita, ja liian paljon on nähnyt niitä vanhempia, jotka oikein lietsoo sitä pelkoa. Jos hetiin huoneeseen astuttaessa aletaan surkutella, että voivoi kun nyt tälläseen kamalaan paikkaan joudut ja voivoi kohta se on ohi ja voivoi kyllä sua mahtaa pelottaa, niin tottakai lapsi pelkää! Lapsi samaistuuvanhempien käytökseen.
Tietysti ei voi ajatella niin mustavalkoisesti, että lapsi ei voi olla pelkäämättä, jos vanhemmat suhtautuu hienosti ja on valmistellut etukäteen. Tottakai lapset on erilaisia luonteeltaan, ja epäluuloja on edellisten sairaalareissujen perusteella, mutta kyllä sellainen silmitön hysteria on usein kotona lietsottua.
osaan käsitellä lapsiani ilman noita ominaisuuksia. Määrätietoisuus lempeällä otteella kuvaa parhaiten tekemisiäni.
Lapset saa osoittaa tunteitaan ja tekevätkin niin. Kotona on vastuu ja velvollisuus opettaa hyvät käytöstavat ja miten missäkin tilanteessa toimitaan.
En todellakaan anna lapsen päättää tehdäänkö tarvittavat tutkimukset vai ei. Asiat on selitetty lapsen ymmärrystasolla ja kerrottu syyt miksi tutkimus pitää tehdä.
Olen käyttänyt molemmat lapset kyseisessä tutkimuksessa useampaan kertaan ja aina on saatu käyrä otetuksi.
Lasta pitää valmentaa jo kotona mitä tulossa on ja se että homma hoidetaan hyvin. Äidillä on merkittävä rooli tutkimuksen onnistumisessa.
Jos äiti on sellainen asenteeltaan että tutkimukset tehdään olipa kyse verikokeesta tai mistä muuta tahansa lapsi ei venkoile.
Lapsi tottuu pienestä alkaen noudattamaan sääntöjä ja hänen kassaan on helppo olla.
Tämä on kasvatusasia onnistuuko tutkimus vai ei ja kertoo kyllä missä jamassa kasvatus on kokonaisuudessaan.
Ilmeisesti tuolla hyökkäävällä asenteellasi olet saanut lapsesi tutkimukset onnistumaan, kun lapsi ei uskalla sinulle näyttää pelkoaan. No,minun lapsuudenperheessäni oli samanlaista. Pelkoa ei saanut osoittaa, aina piti olla reipas. Kammottavaa lapsen kohtelua.
Minulla on neljä lasta ja vaikka kuinka on sitä mieltä että kaikki tutkimukset pitäää saada onnistumaan ja on hyvä että tutkitaan,niin ei se paljon auta jos yksi lapsista on sellainen joka vaikkapa pyörtyy verikokeessa tai pelkää hammaslääkäriä. Mutta sinun lapsesi eivät tietenkään koskaan pyörry,pelkää, itke tai ole hankalia koska olet heidät niin hyvin saanut ruotuun.
ja sossu säästi 28€, kun ei tarvita toista tutkimuskäyntiä. Lapsi oli suostuvainen tutkimukseen ja nukahti pienen odottelun jälkeen ilman lääkkeitä.
Ihan turhaan olisin kammennut ylös klo 05.
paljonko veronmaksajat säästivät kun toista käyntiä ei tarvittu. HUOMATTAVASTI enemmän kuin 26 euroa!!
Käteen lyötiin kyllä lasku, jossa luki 27,80€ ja sen kiikutan sossuun heti kun saan jostakin bussirahaa.
Ja aikasta monta euroa yhteiskunta olis säästänyt jos lapselleni ei oltais tehty aikoinaan turhaa mahalaukun tähystystä, turhaa MRI:tä ja montaa turhaa allergiamaitopurkkiakin sossu maksoi. Varmaan 10 000€ olis säästynyt jos suolistolääkäri olis määrännyt heti kerralla mahan ultraäänen lapsella 2 vuotta sitten.
Että pieniä puroja nuo 27€ jos me käydään muutaman ylimääräisen kerran tutkimuksissa.
Minä herätin 5-vuotiaani kahdelta aamulla ohjeiden mukaan ja siinäpä leivottiin sitten yöllä pipareita. Hiton rankkaa oli. Olis varmaan pitänyt kokeilla ap:n linjaa. Uskon kuitenkin siihen, että hommat onnistuu varmimmin, jos noudattaa ohjeita. Ei ole oikein varaa mennä aina riskillä. Miksi muuten niitä uni- tai nukahtamislääkkeitä ei anneta automaattisesti lapselle, vaan lasta pitää pitää hereillä?
mennyt pieleen. On tolla lapsella isäkin, jonka kumminkin pitää nousta joka aamu töihin, mun ei tartte nousta, koska olen lomalla. Isukki saa seuraavalla kerralla herätä klo 05 jos haluaa, hän on toinen yhteishuoltaja.
että lapsen päänsärkykohtaukset johtuvat vaan siitä että me ukon kanssa tapellaan joka päivä aivan raivona kun vauvan yövalvomiset väsyttää. Joka ikinen tunti unta on kultaakin kalliimpaa tässä perheessä.
joka täällä aina avautuu. Niin sama kirjoitustyyli!
Ilmeisesti tuolla hyökkäävällä asenteellasi olet saanut lapsesi tutkimukset onnistumaan, kun lapsi ei uskalla sinulle näyttää pelkoaan. No,minun lapsuudenperheessäni oli samanlaista. Pelkoa ei saanut osoittaa, aina piti olla reipas. Kammottavaa lapsen kohtelua.
Minulla on neljä lasta ja vaikka kuinka on sitä mieltä että kaikki tutkimukset pitäää saada onnistumaan ja on hyvä että tutkitaan,niin ei se paljon auta jos yksi lapsista on sellainen joka vaikkapa pyörtyy verikokeessa tai pelkää hammaslääkäriä. Mutta sinun lapsesi eivät tietenkään koskaan pyörry,pelkää, itke tai ole hankalia koska olet heidät niin hyvin saanut ruotuun.Mutta vaikka lapsi pelkää hammaslääkäriä tai verikoetta, ne täytyy kuitenkin kestää, eikö? Hammaslääkäriä ei voi jättää ikuisesti väliin sen takia, että lapsi pelkää tai pyörtyy verikokeessa, koska ne nyt vaan on terveyden kannalta tärkeämpi ottaa kuin jättää väliin. Aikuisen tehtävä on sitten hoitaa se, että ne otetaan, pelkäämisestä huolimatta. Ja olla siinä lapsen tukena rauhoittelemassa, tyynenä ja rauhallisena, aikuisena.
Kuulostaa aikamoiselta riesalta sinulle. Tietenkään lasten tehtävä ei ole viihdyttää aikuisia, vaan vanhempien tulisi tehdä kaikki mahdollinen lastensa hyvinvoinnin eteen. Vaikuttaa siltä, että sulla ei siihen ole halua/kykyä.
jos en yhtään välittäisi, antaisin lapsen vaan kärsiä niistä päänsärkykohtauksista, en olis ostanut kalliita aurinkolaseja, enkä olis ylipäänsä vienyt lääkäriin.
Teen niin paljon lapsen eteen kuin mulla jaksamista on. Yövalvomisiin en repeä, lapsella on isäkin, joka ei olisi vielä tänä päivänäkään hommannut lähetettä eeg-tutkimukseen jos häneltä olisi mielipidettä kysytty.
Käteen lyötiin kyllä lasku, jossa luki 27,80€ ja sen kiikutan sossuun heti kun saan jostakin bussirahaa.
Ja aikasta monta euroa yhteiskunta olis säästänyt jos lapselleni ei oltais tehty aikoinaan turhaa mahalaukun tähystystä, turhaa MRI:tä ja montaa turhaa allergiamaitopurkkiakin sossu maksoi. Varmaan 10 000€ olis säästynyt jos suolistolääkäri olis määrännyt heti kerralla mahan ultraäänen lapsella 2 vuotta sitten.
Että pieniä puroja nuo 27€ jos me käydään muutaman ylimääräisen kerran tutkimuksissa.
käyttämään kun se mun luona tasaisin välein käy. Ja pitäähän jonkun tehtailla ne sijaisäitien lapset, että sijaisäidit pääsevät tienaamaan etelänlomarahat mun lapsillani.
käyttämään kun se mun luona tasaisin välein käy. Ja pitäähän jonkun tehtailla ne sijaisäitien lapset, että sijaisäidit pääsevät tienaamaan etelänlomarahat mun lapsillani.
Onnistuiskohan sun periä vaikka polimaksun verran hoidoiltasi yöstä? Helppo tapa lisätä tuottavuuttasi entisestään, mikäli kyseessä ovat maksukykyiset herrat. :D
välillisesti käyn. Jos tavataan baarissa, maksatan sillä juomat ja taksit mun kämpille. Matkalla haetaan karvakäsipizza ja juomat krapula-aamulle. Että säästän mä joka hoidon kanssa vähintänkin 40€ omaa rahaa, kun maksatan ukolla kaiken. En mä toki tavaraani ilmaiseksi jaa.
välillisesti käyn. Jos tavataan baarissa, maksatan sillä juomat ja taksit mun kämpille. Matkalla haetaan karvakäsipizza ja juomat krapula-aamulle. Että säästän mä joka hoidon kanssa vähintänkin 40€ omaa rahaa, kun maksatan ukolla kaiken. En mä toki tavaraani ilmaiseksi jaa.
Sillä on keliakia, joten se ei voi syödä karvakäsipitsoja.
Vähän kyllä ihmettelinkin, että miten se meidän Martti tuolleen, ilman kondomia... No eihän se meidän Martti ollutkaan!
on perinnöllistä, äidiltä lapsille