Tuttu hylkäsi kaveripyyntöni fb:ssa, vähän olen ihmeissäni ja loukkaantunut
Kyseessä kuitenkin "miltei sukua" oleva ihminen (siskoni miehen sisar) jota olen viime vuodenkin aikana nähnyt äkkiseltään laskettuna ainakin 6 kertaa, on esimerkiksi käynyt meillä ja myös vanhemmillani.
Meillä on myös yhteinen kummilapsi, siskoni poika.
Yleensä kun näemme, juttelemme pitkät tovit hyvässä hengessä enkä ainakaan ole huomannut että hän mitenkään välttelisi seuraani tms.
Näin myös että hänellä on facebookissa n. 100 kaveria, joten tuskin on ottanut ystäväkseen ainoastaan TODELLA läheisiä ihmisiä.
No, ei siinä, ei mikään pakko ole hyväksyä kaveripyyntöä tietenkään, mutta jotenkin kyllä ihmetyttää miksi ihminen, jota näkee kuitenkin suht usein (verrattuna vaikka moniin muihin sukulaisiin joita näen harvemmin) ja jota näen taas esimerkiksi 2 viikon päästä kummilapsemme syntymäpäivillä, hylkäsi kaveripyynnön...
Kommentit (33)
Itse tarjosin viime syksynä ihan suoraan uusille naapureille ystävyyttä, mutta he torjuivat sen. En siis TODELLAKAAN ole mikään riippuja tai roikkuja, vaan normaali sosiaalinen ihminen (jolla on useamman "tason" FB-kavereita eri asetusten avulla). Ajattelin, että tuo olisi helppo tapa pitää yhteyttä jos tulee jotakin, mutta he vissiin ajattelivat vähän toisin.
En tiedä, ehkä he ymmärtävät FB-pyynnöt paljon dramaattisempina kuin minä, jolla on siellä tosi paljon kavereita. Haukkujahan tästä tulee, sen kyllä tiedän. Mutta vaikka olemme tosi hyvissä väleissä, pidän heidät kyllä etäällä.
esim sillä inbox messagella.. ala pistää sinne viestejä ja kuulumisia hänelle?
mun miehellä on fb-profiili jota ei oo sulkenu muttei oo käyttäny tai kattonu kaverilisäyksiä varmaan vuoteen. Ehkä tällä "ystävällä" sama?
mun miehellä on fb-profiili jota ei oo sulkenu muttei oo käyttäny tai kattonu kaverilisäyksiä varmaan vuoteen. Ehkä tällä "ystävällä" sama?
koska esim. näen siskoni miehen profiilista että on käynyt sinnekin kirjoittamassa jotain ihan tässä hiljattain.
ap
koska normaalistihan kun etsin hänet nimellä facebookista, näkyi että "kaveripyyntö odottaa hyväksymistä" (tai mitä siinä nyt lukeekaan, en muista sanatarkasti)
ja nyt viimeksi huomasin sitten ettei tätä tekstiä siinä enää ollut. Eli oli hylännyt.
ap
esim sillä inbox messagella.. ala pistää sinne viestejä ja kuulumisia hänelle?
Kyllä mäkin loukkaantuisin (ja olen loukkaantunutkin, en nyt selittele tässä sen tarkemmin) ja ei tosiaan tulis siinä mieleen ruveta toiselle postilla vielä kirjoittelemaan. :D
Itse tarjosin viime syksynä ihan suoraan uusille naapureille ystävyyttä, mutta he torjuivat sen. En siis TODELLAKAAN ole mikään riippuja tai roikkuja, vaan normaali sosiaalinen ihminen (jolla on useamman "tason" FB-kavereita eri asetusten avulla). Ajattelin, että tuo olisi helppo tapa pitää yhteyttä jos tulee jotakin, mutta he vissiin ajattelivat vähän toisin.
En tiedä, ehkä he ymmärtävät FB-pyynnöt paljon dramaattisempina kuin minä, jolla on siellä tosi paljon kavereita. Haukkujahan tästä tulee, sen kyllä tiedän. Mutta vaikka olemme tosi hyvissä väleissä, pidän heidät kyllä etäällä.
Mä kyllä säikähtäisin jos joku naapuri laittaisi facebook-kaveripyynnön. Haluan naapureihini sellaiset ystävällisen viileät välit että tervehditään ja toivotetaan joulut ja pääsiäiset mutta en halua heidän tietävän elämästäni mitään saati muuten läheiseksi.
Minulla on Facessa noin 200 kaveria mutta en ole rajannut keneltäkään mitään kun ei ole salattavaa.
Naapuruus on silti sellainen juttu että ei kuulu Facebookkiin, varsinkaan uudelle naapurille heitettynä!
Kaverini poisti minut kaverilistaltaan kun alkoi on offeilemaan miehensä kanssa. Hehkutteli statuksissaan uutta miestään, en kommentoinu näihin statuksiin, koska en kokenut sitä tarpeelliseski. Puolestaan hänen mieheltä kyselin välillä kuulumisia koska näin että oli tosi maassa. Pyysin jopa tätä naista uudelleen kaveriksi, mutta ei ollut hyväksyny. Noh, siellä minun puolesta hämmentää soppaa. Itse en ole ottanut kantaa mielestäni siinä määrin että loukaantua pitäis, mutta sielä olkoon. Ei minun maailmaa niin paljoa järisytä =)
kaveripyynnön jo kuukausia sitten, siellä se kaveripyyntö roikkuu ja odottaa vahvistusta. Molemmat ovat sen jälkeen hyväksyneet kavereita, joten ihan tarkoituksella minut on jätetty roikkumaan. Nolo juttu, jos olis joku peruuta nappi käyttäisin itse sitä. Hylkäisivät edes sitten reilusti sen kaveripyynnön, mutta ei tapahdu mitään. Ei ymmärrä ei, mutta olen käynyt varovaisemmaksi kaveripyynnöissä ja odotan melkeimpä että joku pyytää minut.
"odottaa vahvistusta" näkyi välillä ja sitten ei taas näkynyt eli ei se vielä hylkäämistä tarkoita
kun yksi tuttavanainen ei hyväksynyt kaveripyyntöäni. Oli meidän häissä, on ollut meillä yötä, me olemme olleet heillä yötä, olemme hoitaneet hänen koiraansa... No ehkä jotenkin häpeili sitä, että tuli ero, en tiedä.
A) tutun tutun tuttuja
B) ala-asteen luokkakavereita, jotka eivät silloinkaan olleet mun ystäviä
C) Naapureita tms. hyvänpäiväntuttuja
D) Työkavereita, ex-työkaverit ovat ok.
Olenko outo?
Mulla on tuolla muutama kaveripyyntö "odottomassa" eli en ole hylännyt enkä hyväksynyt niitä. Ne ovat sellaisilta ihmisiltä, joiden kanssa en ole koskaan ollut lähellekään läheinen ystävä ja joita en ole nähnyt aikoihin. En viitsi hylätäkään, vaan odotan jos laittavat esim. viestiä jos oikeasti haluavat lisätä minut ystävikseen. Tosin niistä yksikin on sellainen, että ei varmaan laita koska en ole muistaakseni koskaan edes puhunut hänen kanssa kahdestaan. Joskus ollaan samassa paikassa oltu.
A) tutun tutun tuttuja
B) ala-asteen luokkakavereita, jotka eivät silloinkaan olleet mun ystäviä
C) Naapureita tms. hyvänpäiväntuttuja
D) Työkavereita, ex-työkaverit ovat ok.Olenko outo?
tosin jos on hyvä työkaveri, etkö häntäkään hyväksyisi kaveriksi?
Mitenkäs tuossa minun tapauksessani (siis avauksessa) hylkäisitkö kaveripyyntöni?
ap
joku 500 kaveria fb:ssä. Jos sulla on joku muutama kymmenen, sitten ymmärrän kyllä.
Mulla on tuolla muutama kaveripyyntö "odottomassa" eli en ole hylännyt enkä hyväksynyt niitä. Ne ovat sellaisilta ihmisiltä, joiden kanssa en ole koskaan ollut lähellekään läheinen ystävä ja joita en ole nähnyt aikoihin. En viitsi hylätäkään, vaan odotan jos laittavat esim. viestiä jos oikeasti haluavat lisätä minut ystävikseen. Tosin niistä yksikin on sellainen, että ei varmaan laita koska en ole muistaakseni koskaan edes puhunut hänen kanssa kahdestaan. Joskus ollaan samassa paikassa oltu.
itselläni on myöskin muutama kaveripyyntö vaan odottelemassa tai olen hylännyt, juurikin siis koska en edes muista ollaanko puhuttu ikinä tai milloin viimeksi (vuosia aikaa)
mutta pointtini onkin se, että kuten avauksessani selitin, ollaan mielestäni oltu aika paljonkin tekemisissä tämän tutun kanssa joka nyt sitten hylkäsi kuitenkin kaveripyyntöni, ja sitä tässä siis ihmettelen.
ap
Joskus tulee sohlattua koneen kanssa, kun tässä on tosi herkkä mikälie hiiritaso...en lähe perään kuuluttelemaan, kaipa tulee uusi pyyntö jos se niin tärkeää on.
itselläni on myöskin muutama kaveripyyntö vaan odottelemassa tai olen hylännyt, juurikin siis koska en edes muista ollaanko puhuttu ikinä tai milloin viimeksi (vuosia aikaa) mutta pointtini onkin se, että kuten avauksessani selitin, ollaan mielestäni oltu aika paljonkin tekemisissä tämän tutun kanssa joka nyt sitten hylkäsi kuitenkin kaveripyyntöni, ja sitä tässä siis ihmettelen. ap
mahdollisuus on myös, että fb on lagannut just silloin kun sitä hyväksy-nappulaa painoi! Mulle kävi noin ainakin yhden fv-naapurikutsun kanssa - sinne meni bittiavaruuteen se naapuri! Tai on vahingossa painanut sitä ohita-nappia?
kuin jakaa kaikki jutut facebookissa