Tuttu hylkäsi kaveripyyntöni fb:ssa, vähän olen ihmeissäni ja loukkaantunut
Kyseessä kuitenkin "miltei sukua" oleva ihminen (siskoni miehen sisar) jota olen viime vuodenkin aikana nähnyt äkkiseltään laskettuna ainakin 6 kertaa, on esimerkiksi käynyt meillä ja myös vanhemmillani.
Meillä on myös yhteinen kummilapsi, siskoni poika.
Yleensä kun näemme, juttelemme pitkät tovit hyvässä hengessä enkä ainakaan ole huomannut että hän mitenkään välttelisi seuraani tms.
Näin myös että hänellä on facebookissa n. 100 kaveria, joten tuskin on ottanut ystäväkseen ainoastaan TODELLA läheisiä ihmisiä.
No, ei siinä, ei mikään pakko ole hyväksyä kaveripyyntöä tietenkään, mutta jotenkin kyllä ihmetyttää miksi ihminen, jota näkee kuitenkin suht usein (verrattuna vaikka moniin muihin sukulaisiin joita näen harvemmin) ja jota näen taas esimerkiksi 2 viikon päästä kummilapsemme syntymäpäivillä, hylkäsi kaveripyynnön...
Kommentit (33)
Siis IRL ollaan kavereita keskenämme, fb:ssa ei.
Mulle tuli kerran kaveripyyntö, jota jäin harkitsemaan toviksi. En hylännyt, mutta reilun vuorokauden kuluttua tuo pyyntö oli hävinnyt. Oletin, että pyytäjä peruutti sen itse.
Ja siis olettaisin, että jos joku (tämä tuttu) olisi oikeasti vahingossa sohlannut ja hylännyt kaveripyyntöni, niin luulisi että hän olisi sitten sen jälkeen laittanut mulle kaveripyynnön...
ap
Mulle tuli kerran kaveripyyntö, jota jäin harkitsemaan toviksi. En hylännyt, mutta reilun vuorokauden kuluttua tuo pyyntö oli hävinnyt. Oletin, että pyytäjä peruutti sen itse.
siellä listassa on kohta "poista", siitä vaan painaa. Ehkä tuo eräs etsii jotain peruuta-nappulaa, eikä siksi osaa etsiä oikeaa.
onko tää nykyajan aikuisuutta tällainen? aika oudolta kuulostaa hakea kaveruutta ja miettiä ketä hyväksyy.
ohhoh. hassua. en ottaisi nokkiini jos olisin feisbookissa ja tulisi hylky. aattelisin vaan että on kateellinen pashka.
Kaverilistalta vaan hänen kuvan kohdalta rastista poista, toimii kaverin poistamiseen sekä vastaamattoman pyynnön poistamiseen. Mulla ainakin hävis ja päättelin että hiukan outo kun ei hyväksynyt kutsuani...
tyyppi on hylännyt kaverikutsuni, ei ainoastaan jättänyt vastaamatta siihen.
ap (ei tosin enää asia niin vaivaa, olkoot)
onko tää nykyajan aikuisuutta tällainen? aika oudolta kuulostaa hakea kaveruutta ja miettiä ketä hyväksyy. ohhoh. hassua. en ottaisi nokkiini jos olisin feisbookissa ja tulisi hylky. aattelisin vaan että on kateellinen pashka.
FB on taas uusi hiekkalaatikko aikuisille. Siellä voi koplaantua, tehdä draamaa kaverivalinnoista ja haukkua selän takana luusereita.
Vaikka välillä tulee ajatus, jotta josko sitä itsekin, onneksi nämä keskustelut karistavat moisen jutut nopeasti (joo, ja olen käyttänyt aktiivisesti nyyssejä jo vuodesta 1995, eli mikään ihan noviisi en ole sosiaalisessa mediassa...)
tapaattekin sukujuhlissa jne, niin eihän se merkitse että olisit kaveri hänelle, edes fb-tasoinen kaveri.
Itse lähetin vähän aikaa sitten vahingossa ihan tuntemattomalle ihmiselle kaveripyynnön, ja sen peruuttaminen kävi ihan helposti. Muistaakseni ihan siitä osiosta, missä lukee myös tämä kaveripyyntö odottaa vahvistusta.
voi varmaan laittaa vähän samankaltaisia ajatuksia fb:stä. Melkein naurattaa, minkälainen merkitys sillä on esim. omassa elämässäni. Käytän sitä paljon, ja kavereina vain sellaisia henkilöitä, jotka olen tavannut myös oikeassa elämässä.
Huomasin tässä muutama päivä takaperin, että parin aktiivisen statuspäivittäjän statuksia ei ole näkynyt pariin päivään ja ajattelin sitten käydä heidän profiileistaan kurkkaamassa, mitä heille kuuluu ja samalla huomasin, että molemmat olivat poistaneet minut kaverilistoiltaan.
Laitoin toiselle pyynnön uudelleen, koska kyseessä oli vielä henkilö, joka kutsui alunperin minut kaverikseen fb:ssä ja jonka kanssa oli oikein mukava päivittää kuulumisia. Ja ajattelin, että jos on vaikka jotenkin "vahingossa" poistanut minut listoiltaan. Ja hän sitten hylkäsi kutsun ilman mitään kommenttia. (Esim. olen karsinut fb kavereita tms.) Kieltämättä vähän kirpaisi, mutta en jaksa enää asiaa sen enempiä harmitella.
Lähinnä pointtina tässä juuri se, että mokomalla fb:llä voi saada pilattua päivän :)
:) poistelin tuossa joku aika sitten kavereita listalta(ne jäi joiden kanssa on yhteydes miltei joka päivä..) ja sitte oliki tullu poistetulta kaveripyyntö(hylkäsin, koska tiesin, et kyseinen hlö roikkuu fb:ssä vain kyyläysmielessä..ja sitten soittelee pitkin kyliä, et mitä kukanenki päivittäny)
Juu, voi tehdä kaverilistoja ja laittaa osan päivityksistä näkymään vain tietyille..mut en jaksa alkaa värkkäämään..
että yhdessä porukassa jutellaan mm. fb:sta, linkkien jakamisesta ja tiedon levittämisestä. Eli kaikki olemme keskenämme hyvissä väleissä, tiedämme toistemme olevan fb:ssa, suht normaaleita ihmisiäkin ja silti kukaan meistä neljästä ei ole kavereita keskenään :-)
Joko kaikki ujostelee, että kehtaako pyytää tai sitten kaikilla sama periaate, että hyvin rajattuna pidetään, ei kaikkia mahdollisia, sinänsä myönteisiä kontakteja. Kellään ei siis ole satoja kavereita.