Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea tarkastatte asuntonäytöissä? (ov)

Vierailija
11.04.2010 |

Tuli vaan tuosta toisesta ketjusta mieleeni, kun siinä asunnonkatselija sanoi katsoneensa jääkaappiin sisälle, eikä minulla ole tullut mieleenikään tarkistaa näytöissä jääkaapin sisältöä. Eli kuinka tarkkaan kyyläätte? Tai kuinka tarkkaan minun tulisi kyylätä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson vedenpaineen, siis valutan hiukan vettä hanasta. Mulla on kerran ollut asunto, jossa suihku on ollut pelkkä luiru, enkä halua sellaista enää.

Vierailija
2/16 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auon kaikki keittiön kaapit, koska kohteeni ei ole aivan uusi iän tuomia vikoja voisi siis löytyä, tutkin tiskialtaan alakaapin kosteusvaurioiden varalle ja jos en aio teettää keittiöremonttia, haluan varmistaa, että ovet ja laatikot ovat napakoita. Ja kyllä, avaan aina jääkaapin, lähinnä siksi, että jos vaikuttaa huonosti hoidetulta, muukin osa asuntoa lienee huonosti hoidettu. Olisi myös kiva tsekata, onko palastin sulatettu ajallaan vai onko siellä paksu jääkerros, vaikuttaa käyttöikään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jonka ymmärrän on nuot vesipisteiden kaappiin kurkkaukset, mutta jää- ym. kaapit?? Minusta se menee jo törkeyden puolelle. Kiva sekin jos näyttöön tulee parikymmentä ihmistä ja jokainen tuulettaa kylmälaitteita.. vaatekaapissa dildo etumaisena...

Vierailija
4/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran dildo hävettää niin miksi jättää se vaatehyllyn etuosaan jos tietää että asuntoa ollaan tulossa katsomaan? Itse ainakin avaan kaappien ovet, täytyyhän sitä nähdä minkälaiset säilytysmahdolliseet siellä on. Ja kyllä, kuten jo aikaisemmin joku mainitsi, jääkaappi kertoo paljon entisestä asujasta.

Vierailija
5/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kotini päätyvän hyviin käsiin. Haluan myös naapurieni saavan mukavat uudet naapurit.

Auon kaikki keittiön kaapit, koska kohteeni ei ole aivan uusi iän tuomia vikoja voisi siis löytyä, tutkin tiskialtaan alakaapin kosteusvaurioiden varalle ja jos en aio teettää keittiöremonttia, haluan varmistaa, että ovet ja laatikot ovat napakoita. Ja kyllä, avaan aina jääkaapin, lähinnä siksi, että jos vaikuttaa huonosti hoidetulta, muukin osa asuntoa lienee huonosti hoidettu. Olisi myös kiva tsekata, onko palastin sulatettu ajallaan vai onko siellä paksu jääkerros, vaikuttaa käyttöikään

Vierailija
6/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto tuntuu omalta niin se on siinä. En todellakaan kyylää toisten kaappeja tai jääkaappeja, ne ovat täysin mitättömiä seikkoja kokonaisuudessa.

Uskon myös, että ne, jotka penkovat toisten kaapit eivät ole oikeasti kiinnostuneita ja mitään kauppoja edes suunnittelemassa. Kunhan kyyläävät ja etsivät vikoja...

Vierailija
7/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto kiinnostaa, varaan yksityisnäytön ja silloin katson tarkemmin esim. isojen laitteiden kuntoa ja vaikka niiden kaappien rakennetta ja sitä, näkyykö jossain keittiön allaskaapissa merkkejä vuodoista jne..

Onhan se nyt selvä, että jos joku iso jääkaappisysteemi maksaa tonnin, pitää tietää, onko se käyttökunnossa vai ei.

Vierailija
8/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto kiinnostaa, varaan yksityisnäytön ja silloin katson tarkemmin esim. isojen laitteiden kuntoa ja vaikka niiden kaappien rakennetta ja sitä, näkyykö jossain keittiön allaskaapissa merkkejä vuodoista jne..

Onhan se nyt selvä, että jos joku iso jääkaappisysteemi maksaa tonnin, pitää tietää, onko se käyttökunnossa vai ei.

Vierailija
9/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto kiinnostaa, varaan yksityisnäytön ja silloin katson tarkemmin esim. isojen laitteiden kuntoa ja vaikka niiden kaappien rakennetta ja sitä, näkyykö jossain keittiön allaskaapissa merkkejä vuodoista jne.. Onhan se nyt selvä, että jos joku iso jääkaappisysteemi maksaa tonnin, pitää tietää, onko se käyttökunnossa vai ei.

Vierailija
10/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ja niuhoa.

Vierailija
11/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuntokartoitus on hyvä teettää, käydä huolella läpi talonkirjat ja vuosikertomukset, niistä löytyy AINA pikkuylläreitä. Kosteusvauriot on hyvä kartoittaa, mutta noissakin aistinvarainen ilmanhaistelu yleensä paljastaa paljon... muutama homekämppä on jätetty kattomatta jo ovelta, kun haju on niin selvä. Yhteenkään jääkaappiin en muista katsoneeni, mutta kodinkoneiden iät olen kyllä kysynyt.

Vierailija
12/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä niitä kaappeja ole ostamassa, ne voidaan uusia ja todennäköisesti uusitaan. Niiden sisältö tai kunto ei siis kiinnosta.

Kun ostan asuntoa, haluan nähdä kaikki huoneet eli lähinnä pohjaratkaisun ja vaatehuoneet. katson ovet ja ovenkarmit, kosteat tilat että missä kunnossa (=paljonko menee remonttiin) ja kellari-/vinttitilat. Viimemainitut on tärkeät, koska omakotitalossa niistä näkee, onko kosteusongelmia ja taloyhtiössä niistä usein näkee, missä kunnossa yhtiö on. Ja tietty kaikki paperit.

ja mäkin saatan avata suihkun hanan kylppärissä, mutta en siksi, että näkisin tuleeko vettä, vaan siksi, että näkisin valuuko se vesi viemäriin vai jääkö lätäkölle. Tämä tosin vain jos kylppäri muuten näyttää priimalta eli muuten ei selvästi ole remontintarvetta.

Vierailija
13/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä myös kurkkaan nopeasti kaappeihin, varsinkin kun me etsitään itse myös muuttovalmista ja uudehkoa asuntoa.

Jos rempattavaa etsisi, ei sillä olisi niin väliä.

Mä kurkkaan kyllä keittiöissä yläkaappien alapintaakin - yllättävän moni pitää kahvinkeittimiä ym. laitteita niin, että niiden höyry pilaa yläkaappien alaosan.

Kylmäkalusteet ovat kuitenkin melko kalliita, jos meille esitellään paria vuotta vanhaa kämppää ja silloin kaiken pitäisi olla kunnossa.

Vierailija
14/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla hieman perusteluitakin. Mitä viestiä joku saa katsomalla uuniin tai mittaamalla pakastimen jääkerrosta?

Meillä on aina yleissiistiä ja yllätysvieraita saa tulla koskan vain. Uuni saattaa kyllä olla likainen ja pakastimessa jäätä, jopa jääkaappi saattaa olla vähän likainen. Käsittääkseni aivan normaalia. Itse kavahtaisin pikemminkin niitä esittelykohteita, missä koko_asunto on putsattu liian kliiniksi eikä elämisenjälkiä näy missään.

Vierailija
15/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto kiinnostaa tosissaan, niin yksityisnäytöllä sitten nuuskitaan kunnolla. Tosin silloinkaan en välttämättä jokaista kaappia avaa, mutta ainakin enemmän. Esimerkiksi jotain vessakaappeja en ole avannut kertaakaan, vaikka takana 4 asuntokauppaa ja ainakin kymmenen kertaa on otettu uusintanäyttö.

Ekalla näytöllä oleellisia asioita on: haju, yleissiisteys (ei piintynyttä likaa) ja ennen kaikkea pohja. Mulle kelpaa myös remontoitava yksilö eli mielellään visualisoin, millaiseksi asunnon saisi remontilla. Hyvänä esimerkkinä nykyinen asuntomme, jossa oli pieni olkkari, pieni takkahuone ja huonekeittiö vierekkäin. Kuuntelin näytöllä, kun joku rutisi "avaruuden puutteesta" ja samalla selitti remonttitarpeista. Mä taas hihkuin mielessäni, kuinka väliseinät purkamalla saamme upean, ison tilan, jossa integroituu keittiö, olkkari ja takkanurkkaus. Ja upea tulikin.:) Eli mulla pohja on supertärkeä ja se, miten sitä voidaan helposti muokata.

Vierailija
16/16 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

availen kyllä varmasti kaappeja ja jääkaapit ja uunit. Kylpyhuoneessa tsekkaan pyykkikaapin (haluan todellakin tietää millaiset systeemit on, onko lankakoreja vai pelkät hyllyt vai ei mitään) ja hyvin voin peilikaappiinkin katsoa. Nämä kaikki ovat sellaisia asioita joihin asunnon omistajan/myyjän pitää varautua. Kyllä ostajaehdokkaat saavat kaapin ovet avata. Selvää on tietenkin se, ettei niitä kaappeja aleta mitenkään penkomaan, kurkataan vaan esim. millaisia tankosysteemejä tai hyllyjä on.

Mahdollisten kosteusvaurioiden osalta olen myös erittäin tarkkana, niistä kieliviä merkkejä kyllä etsin. Vessanpönttöön kannattaa muistaa myös kurkata, sen vaihto tulee kalliiksi. Alle 10 vuotta vanhoissa kohteissakin voi olla pytty pilattu, ei siis ole huolehdittu pesusta. Minä en halua pyttyä joka on valmiiksi kestoruskea. Pohjaratkaisut nyt näkee suoraan pohjapiirustuksesta, yleensä jo etukäteen netistä. Me emme etsi remonttikuntoista pommia, vaan suoraan muuttovalmista kotia. KOrkeintaan seiniä voidaan maalata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme