Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko se toive kakkosesta ihan itsekseen esikoisen kasvaessa?

Vierailija
11.04.2010 |

Vielä tuntuu, ettei koko ajatukselle ole ollenkaan tilaa. Vauva 7 kk. Olen vähän huolissani, kun esikoista tehtiin 3 vuotta, ja minulla siis pitäisi kai jo olla vauvakuumetta ja pian olisi jätettävä ehkäisy pois, kun kerran prosessissa voi kestää...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapset on päätetty tehdä koska ajallisesti tuntui fiksulta. Kun tiedettiin ettei heti kuitenkaan onnista ja pitkää ikäeroa ei haluttu.

Vauvakuumetta olisi voinut odottaa ikuisuuden, kun ei ole mulle luontaista. Ei olis ensimmäistäkään lasta vielä, jos sitä odottais. Mut rakkaita noi muksut silti on.

Vierailija
2/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläs esikko. Kaikki sanoi, että kyllä siinä kaksi menee missä yksikin. Katin villat mene!

No mun lapsilla on ikäeroa 14 vuotta.

Tämä nyt ei ollut ihan tarkoitus. Tuli ero, pitkä yksinolo ja sitten meni jalat alta ( :

IHan hyvä näin. En olisi kyllä jaksanut toista ihan perään sen miehen kanssa. En!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun lapsi on jo 1,5 vuotias ja aika kuluu, eikä vauvakuumetta näy. Ei mulla ollut kyllä esikoisestakaan, vaan ihan järjellä ajateltiin hänen "tekeminen". Meillä tärppäs heti, ja varmasti tärppäis nytkin, eli päätös pitäis osata tehdä, ei voi jättää sen varaan, että tulee jos on tullakseen. Toisaalta haluaisin jo töihin ja tienaamaan omaa rahaa, ikuinen pihistely ahdistaa, isompi asuntokin jo hankittu, lainat kasvaa jne. Silti se kaksilapsinen perhe olisi se mun haave ja miehen kanssa, mutta millasella aikavälillä lapset "tehdään", sitä ei tiedetä..

Vierailija
4/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut minkäänlaista vauvakuumetta. Yksinkertaisesti vain halusin lapsen. Ekan syntymän jälkeen olin kai niin hormonihumalassa, että mulle tuli valtava vauvakuume saada heti toinenkin. Maltettiin sitten odotella ja ajateltiin järkevästi, että noin 2:n vuoden ikäero on lapsilla sopiva vanhempienkin jaksamisen kannalta.

Vierailija
5/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilin vuositolkulla, mutta vauvavuosi oli niin rankka, että enää en varmaan koskaan kärsi vauvakuumeesta. Seuraavat lapset tehtiin järkipäätöksillä. Halusimme lisää lapsia, ei lisää vauvoja.

Vierailija
6/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika naurettava juttu. Mitä se muka mistään takaa? ONhan paljon mammoja, jotka vaan haluaa VAUVOJA ja niitä sitten ihastellaan ja tuhistellaan - ja ne entiset vauvat juoksentelee päivät pitkät pitkin kyliä tekemässä milloin mitäkin. Kun niillä ei enää saa sitä samaa kivaa huomiota itselleen mitä raskaudella ja vauvoilla saa.

Aikuinen ihminen osaa ajatella järjelläkin, haluaako hän lapsia. Turha siihen on odotella mitään hörhötunnetta ihanasta vauvantuoksusta tms.

Vierailija
7/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskokemus oli kaikkea muuta kuin miellyttävä. Vauva-aika oli karmea: huonosti nukkuva vauva kärsi ensin koliikista ja sitten allergioista. Minulla puhkesi masennus. Olin varma, etten enää uskalla ajatella lisää lapsia. Kuitenkin esikoisen ollessa n. 1,5-vuotias vauvakuume alkoi vastoin kaikkia odotuksia vaivata ja paheni vaan. Tulin uudestaan raskaaksi esikoisen oltua 2.

Vierailija
8/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuume kun esikoinen oli vasta kaksi kuukautta. tärppäsi sitten heti, ja vauvoilla ikäeroa tasan vuosi.

tämä on varmasti tosi yksilöllistä, kyllä se vauvakuume sulle taas tulee kun sisimpäsi alkaa vauhdittaa kuumeilua. siihen asti, nauti esikoisesta!

Vierailija
9/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikin lapsi riittää. Ei kai se joku automaatti ole että kaikki haluaa ainakin kaksi lasta. Tai vaikka haluaiskin, ei silti tee enempää.

Vierailija
10/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täytyy sanoa että ahneus iski: esikoinen oli niin järjettömän ihana että tuli valtava halu saada lisää sellaisia.

Vierailija
11/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut vauvakuumetta. Lapsista olen aina pitänyt todella paljon ja olen kokenut esikoisen kanssa elämisen helpoksi ja ihanaksi. Mut mä olen jotenkin niin jalat maassa - tyyppi ettei mulle tule mitään kuumeiluja tai ihastumisia muutenkaan vaan järjellä mennään.

Mä haluan toisen lapsen ihan jo siksikin, että joka päivä näen pihalla kuinka yksinäinen ainoa lapsi voi olla, enkä halua omalle lapselleni samaa kohtaloa jos voin itse siihen vaikuttaa.

Vierailija
12/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, esikoinen kolme v ja nyt vasta alkaa tuntumaan että voisi haluta toisen lapsen. Mitään kauheaa kuumetta ei todellakaan ole, mutta alkaa ajatus pyörimään päässä enemmän ja enemmän... :)

Vierailija
13/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuume kun esikoinen oli vasta kaksi kuukautta. tärppäsi sitten heti, ja vauvoilla ikäeroa tasan vuosi.

tämä on varmasti tosi yksilöllistä, kyllä se vauvakuume sulle taas tulee kun sisimpäsi alkaa vauhdittaa kuumeilua. siihen asti, nauti esikoisesta!

Jaksan aina ällistellä näitä nopeita raskautumisia. Meille ei olisi tullut näin pienellä ikäerolla ikinä lapsia vaikka kuinka olisi haluttu (tosin ihan NÄIN pienellä erolla en halunnut), kun menkatkin alkoivat vasta 7 - 8 kk synnytyksen jälkeen.

Vierailija
14/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa (vauva 7 kk) vielä mitään vauvakuumetta pitäiskään tulla! Sullahan on ihan pieni vielä tämä ensimmäinenkin! Mulla on kaksi kertaa tullut kauhea vauvakuume kun "vauva" on ollut noin 1,5-2 vuotias ja sit on jätetty ehkäisy pois. Vaikka teillä olis ensimmäistä tehty pitkäkin aika voi seuraava tulla hyvinkin nopeasti. Jätät ehkäisyn pois heti kun tuntuu mukavalta ajatus, et teillä olis vauva jopa heti 9 kk päästä.

Vierailija
15/15 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuume kun esikoinen oli vasta kaksi kuukautta. tärppäsi sitten heti, ja vauvoilla ikäeroa tasan vuosi. tämä on varmasti tosi yksilöllistä, kyllä se vauvakuume sulle taas tulee kun sisimpäsi alkaa vauhdittaa kuumeilua. siihen asti, nauti esikoisesta!

Jaksan aina ällistellä näitä nopeita raskautumisia. Meille ei olisi tullut näin pienellä ikäerolla ikinä lapsia vaikka kuinka olisi haluttu (tosin ihan NÄIN pienellä erolla en halunnut), kun menkatkin alkoivat vasta 7 - 8 kk synnytyksen jälkeen.

mä luulinki että menkat alkat vasta imetyksen lopetettua, olikin yllätys kun alkoivat 2kk synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta! päätettiin sitten heti alkaa yrittää toista, kun esikoista mekin oltiin pusattu ikuisuudelta tuntuvat 6kk. olen todella onnellinen, että tokaa ei tarvinnut odottaa niin pitkään!