Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi juma kun on ällöä näiden raskauskilojen kanssa imetysaikana kun ei saa laihduttaa

Vierailija
20.01.2009 |

Tämä on jo kolmas kerta ja olen tällä kertaa erityisen kypsä näihin kiloihin, joka kerta tullut 18 kg ja jälkitarkastuksessa jäljellä vielä 10 kg :O

Onneksi lähtee helpolla laihduttamisella ja vuosi synnytyksestä olen jälleen normaalipainossa ollut aiemmilla kerroilla. En millään jaksaisi odottaa sinne asti, tekisi mieli päästä pian omiin mittoihinsa. Housukoko on normaalisti 36 ja nyt 40, huhheijjaa! Ajattelin pudottaa kilon kuukaudessa, se nyt varmaan ei ole liikaa....Löytyykö muita löllöjen kanssa kärvisteleviä imettäjiä ;)?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana tuli 12kg, joita edelleen 4kk synnytyksestä on jäljellä 5. Normaalisti olen normaalipainoinen (174cm ja 63-65kg). Vauvan synnyttyä on ollut päiviä, jolloin olen ehtinyt syödä vain pari voileipää, toisina päivinä (nykyisin useinmiten) aamupalan (2 täysjyväruisleipää juustolla, jugurttia 2dl ja vettä/laimeaa mehua), lounaan (tänään 2 pientä perunaa, uunikalaa pinaattikuorrutuksella ja vuori vihreää salaattia) sekä iltapalan (2 ruisleipää ja vettä).

Paino ei putoa silti grammaakaan!

Niin ja lenkkeilen päivittäin min. tunnin. Täysimetän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo 19,5 kg tuli odotusaikana esikoisesta,25kg nuorimmaisesta (suuri osa turvotusta,sairastin raskausmyrkytyksen) :) Nyt nuorin lapseni on 4kk,ja alan olla taas omissa mitoissani (176cm,61kg :) Tosin jäihän minulle 5kg lapsista "inhottavaa löllöläskiä",ennen lapsia kun painoin 56kg =0)

Ihanaa mahtua taas koon 36 matalavyötäröisiin farkkuihini...täysimetyksen ihanuus on juuri tää nopea palautuminen.

Vierailija
24/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos saisin muuten päivässä syödä 18 pisteen edestä, niin paljon päivässä pisteitä saisi kulua imetysaikana ? Joku sanoi että imettäjillä eri pisteet.

Vierailija
25/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia en lihota itseäni myöskään raskausaikana, koska mene ilo vauva-ajastakin, kun on karseannäköinen läskikasa.

Vierailija
26/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koska tiedän mistä puhun. Mitään ei itse mahtanut.

t: 7 kg, 21 kg, 5 kg

Vierailija
27/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lihavuusgeeni-kiloista".

Vierailija
28/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan huomaamatta puolessa vuodessa joka kerta imetyksen takia". En voi kuin kadehtien kuunnella. Mulla on joka raskauskerta tullut vain 8-9 kg painoa lisää, MUTTA jokainen imetysjakso olen lihonut saman verran. Ja tämä siksi, että jos olen ollut vähänkin vähemmällä syömisellä, maidontulo on hyytynyt heti. Helvetti, imetys ei laihduta kaikkia.

Vierailija
29/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnu laihduttavan. Mulla nyt vauva 4 kk. Painoa tuli raskauden aikana 20 kg. 15 on tippunut ja 5 jäänyt. Nyt ei enää pariin kuukauteen oo tippunut yhtään. Vaikka syön normaalisti ja Kävelylenkkeilen vaunujen kans monta kertaa viikossa sekä käyn kuntosalilla. Syön ruisleipää, kevyt päällisiä, yhen lämpimän aterian, jugurtit sun muut kevytvaihtoehtoja ja jotain hedelmiä päälle. Pulla ehkä kerran viikossa kahvin kans. Ei mitään sipsejä karkkeja jäätelöitä, limsaa, kaljaa tmv. perinteisesti lihottavana pidettävää. Siskoni on aina ollut tosi laiha vaikka syö aivan mitä sattuu, hampurilaisia, pitsoja, karkkeja jne, eikä liiku yhtään. Näin myös lasten saannin jälkeen. Että ihmisillä on kyllä erilaiset aineenvaidunnat ja hormonitoiminnat, toiset lihoo ja laihtuu helpommin kuin toiset.

Vierailija
30/38 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli raskaudessa melkein 20 kiloa. jälkitarkastuksessa oli vielä reilusti kymmenen, mutta puoleen vuoteen mennessä kaikki olivat salakavalasti häipyneet. itse kyllä ihmettelen, koska karkit yms. herkut kuului päivittäiseen ruokavalioon... en edes harkinnut laihdutusta imetysaikana. kyllä sitä taas ehtii.

Vierailija
31/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mitat on kyllä suoraan hollywoodista eikä vastaa indeksiltään normipainoa. 10 kg lisää niin saa sunkin kroppaan vähän eloa ja sillon voisikin lähteä kehumaan. Opeta nyt vielä lapsellesikin tuo "terve" elämäntyyli niin saadaan lisää syömishäiriöisiä tähän maailmaan. Ja siitä vasta sirkus syntyy kun tapellaan ken on heistä kaikkein laihin....hehheeehohhoohahahahahaaaaaa

Vierailija
32/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli esikoisen kanssa 10 kiloa ja toisen kanssa 8 kg. Laitokselle jäi molemmilla kerroilla n 6kg . Ja kilot oli kokonaan poissa kuukausi synnytyksestä.

Tämä on jo kolmas kerta ja olen tällä kertaa erityisen kypsä näihin kiloihin, joka kerta tullut 18 kg ja jälkitarkastuksessa jäljellä vielä 10 kg :O

Vierailija
33/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mahdoton pahoinvointi (joka kesti ainakin viikolle 20 ja vielä senkin jälkeen ajottain) teki sen että syödä täytyi ja usein.

Toisekseen sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lääkitys aina raskaus aikana pielessä. Se lihotti minua. Mitään hirveitä annoksia en koskaan syönyt, usein vain (parin tunnin välein), jopa öisinkin jouduin syömään ettei tarvi oksentaa jatkuvasti.

Juuri tuon takia en lihota itseäni myöskään raskausaikana, koska mene ilo vauva-ajastakin, kun on karseannäköinen läskikasa.

Vierailija
34/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis 165/49!!!

Noi mitat on kyllä suoraan hollywoodista eikä vastaa indeksiltään normipainoa. 10 kg lisää niin saa sunkin kroppaan vähän eloa ja sillon voisikin lähteä kehumaan. Opeta nyt vielä lapsellesikin tuo "terve" elämäntyyli niin saadaan lisää syömishäiriöisiä tähän maailmaan. Ja siitä vasta sirkus syntyy kun tapellaan ken on heistä kaikkein laihin....hehheeehohhoohahahahahaaaaaa

Vierailija
35/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudessa kiloja tuli 18, lähes kaikki jäi laitokselle. Toisessa paino nousi 12 kg, jälkitarkastuksessa painoin saman verran kuin raskauden alussa ja nyt reilu puoli vuotta synnytyksestä painan vielä 7 kg vähemmän.

Koko ajan olen syönyt ihan samalla tavalla. Itseäkin ihmetyttää että miten paino tällä kertaa tippuu, kun eka lapsen kanssa ei näin ollut. Imetän edelleen.

Vierailija
36/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on naurettavaa... Miksi lihottaa itsensä raskausaikana?!? Voi luoja.

Mulla kanssa on kokemusta tässä asiassa ihan liikakin... Itse ensimmäiseltä tuli 23kg ja toiselta 12kg. Ekasta jäi 10kg joista 8kg lähti vuoden sisällä, toisesta jäi 6kg ja vajaassa vuodessa kaikki. Itse olen aina ollut syömishäiriöinen. Toisena päivänä syön tosi paljon ja toisena päivänä ei pysty syömään paljoakaan, ettei oksentaisi. Mutta samakai se saakeli on painaako sitä hetken elämästään vähän liikaa!?

Mulla ekalla tuli maitoa melkein vuoden. Toiselta ei tullut maitoa kuin 4kk. Ja toisella yritin syödä ruokaa enkä herkkuja. Minulla ainakin imetykseen auttoivat raskausajan kilot. Se on ihan selvä homma!

Ja juuri loppuvuonna veli sai tytön, jonka äiti on anorektikko. Menivät neuvolassa samomaan neljännellä raskauskuulla, että miksi on tullut painoa 3kg/kk, niin päättipä neiti lauhduttaa loppu raskauden. Painoa tuli koko aikana yhteensä 4kg ja nyt on taas kuin lanka... Ja vauva oli kooltaan keskonen vaikka syntyi 39+ viikolla. Onneksi nyt on vauva kasvanut hurjaa kyytiä mutta en edelleenkään voi äitiä ymmärtää...

Ei äiti voi lastaan jouduttaa hengenvaaraan, että itse näyttäisi hyvältä! Ei semmoinen äiti voi rakastaa kuin itseään...

Vierailija
37/38 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLMEKYMMENTÄ! Mutta imetys vie multa niin paljon painoa, että tullessani uudelleen raskaaksi olin alipainoinen. Jos toisessa raskaudessa olisi tullut myös vain kymmenen kiloa, olisin ollut kaksi viikkoa synnytyksestä jälleen alipainoinen. Imetä siinä sitten! Kyllä ne kilot ihan syömällä kertyi, mutta eivät suinkaan ilman syytä!

Vierailija
38/38 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on liikaa???

On se nyt mukavampi kun äiti on vähän pehmeä ja pyöreä kun että on karsee luuviulu.

Ja oottekos ikinä tavanneet mukavaa leppoista luuviulua?...en minäkään. Suurimaks osakas rakastaa vaan itteään ja peilikuvaansa. Lihavat on lepposia:)

Kyllä on naurettavaa... Miksi lihottaa itsensä raskausaikana?!? Voi luoja.

Mulla kanssa on kokemusta tässä asiassa ihan liikakin... Itse ensimmäiseltä tuli 23kg ja toiselta 12kg. Ekasta jäi 10kg joista 8kg lähti vuoden sisällä, toisesta jäi 6kg ja vajaassa vuodessa kaikki. Itse olen aina ollut syömishäiriöinen. Toisena päivänä syön tosi paljon ja toisena päivänä ei pysty syömään paljoakaan, ettei oksentaisi. Mutta samakai se saakeli on painaako sitä hetken elämästään vähän liikaa!?

Mulla ekalla tuli maitoa melkein vuoden. Toiselta ei tullut maitoa kuin 4kk. Ja toisella yritin syödä ruokaa enkä herkkuja. Minulla ainakin imetykseen auttoivat raskausajan kilot. Se on ihan selvä homma!

Ja juuri loppuvuonna veli sai tytön, jonka äiti on anorektikko. Menivät neuvolassa samomaan neljännellä raskauskuulla, että miksi on tullut painoa 3kg/kk, niin päättipä neiti lauhduttaa loppu raskauden. Painoa tuli koko aikana yhteensä 4kg ja nyt on taas kuin lanka... Ja vauva oli kooltaan keskonen vaikka syntyi 39+ viikolla. Onneksi nyt on vauva kasvanut hurjaa kyytiä mutta en edelleenkään voi äitiä ymmärtää...

Ei äiti voi lastaan jouduttaa hengenvaaraan, että itse näyttäisi hyvältä! Ei semmoinen äiti voi rakastaa kuin itseään...