Missä lämpötilassa laitat esim. 3-vuotiaalle pelkät farkut ilman
sukkiksia / legginsejä? Itse pidän farkkuja ilman mitään pitkiksiä ympäri vuoden. Helsingin tuulisessa säässä jätän pitkät alushousut pois vasta, kun lämpötila + 20 tai yli.
Kommentit (14)
ja alle villavaatteet. Ne myös alla siinä reilu +10 (näin keväällä) ja vk:t ilman välivilloja vasta +15. Pipossa ja hanskoissa kevennän aiemmin:-)
-ap
ulkoilla pelkissä farkuissa. Luultavasti lapset tarkenis äitiään aikasemmin, mutta mun tulee vilu ajatuksestakin :D
"Olenko ylipukija?" Totta hemmetissä olet. Huh huh.
Tosin täällä Tampereella ei kaiketi ole niin tuulista kuin rannikolla.
En tiedä mitä oli asteita, ehkä tuollainen 10?
Tai siis lapsillani...
Kyllä muistan, että tyttöni on joskus valittanut palelevansa kun on ollut n.+12 ja farkut ilman sukkiksia alla. Eli laitan kyllä tällaisella kelillä sukkikset lapselle, vaikka itse olen ilman yleensä jos on plussakeli (paitsi jos tiedän että ulkoillaan pidempään, silloin kyllä laitan pitkikset itsellekin vaikka olis +5).
En tykkää palella ja oletan ettei lapsetkaan tykkää. Mieheni taas on "kuumakalle" ja välillä ihmettelee lasten vaatekerroksia. Mutta isompi tyttö kyllä kertoo tuntemuksensa (kylmä/kuuma), ja sen perusteella olen oppinut arvioimaan kuinka paljon pukea molemmille.
Sukkikset jätän lapsen farkkujen alta pois varmaan sitten kun on yli +15 (eikä kovaa tuulta).
Välikausipuvun alta jätän villakerroksen pois jos on yli +6 astetta. Tai sitten laitan vain villapaidan, ja villakerros jää pois alaosasta (vaikka fiksumpaa olisi varmaan pukea alaosaan enemmän, nyt kun tarkemmin ajattelen)...
sopivasti vaatetettu. On ehkä sitten kylmäverisempi (kuten äitinsäkin:-).
-ap
vasta kun maasto on kuivunut kunnolla, pihat lakaistu ja on täysin kesä eli varmaan joskus touko-kesäkuussa.
Siihen asti laitamme alle kalsarit.
Näin keväällä käytämme aina päällimmäisenä välikausihaalaria tai tuulihousuja ja takkia, sillä kun järvet ovat jäässä, maa märkää ja lunta maassa, ainakin tuuli on vielä todella kylmä.
Kyläillessäkin farkkujen päälle on näillä keleillä pistettävä mielestäni jokin ulkovaatekerros ulkonaolon ja matkojen ajaksi.
Farkut on muuten kankeat pienellä lapsella ja yleensä pidämme kolitsihouuja, kun niissä on mukavampi leikkiä ja liikkua.
lapseni ei ole kai koskaan palellut, hikoillut lähinnä superhelteillä tai sitten leutona talvipäivänä ollut pää märkä. Mutta olenko "ylipukija"?
Mutta kyllähän se sen 20 astetta saa olla, että laitetaan vain yhdet vuorettomat housut. Muuten käytetään vuorillisia housuja.
Mutta kyllä meillä käytetään farkkuja jostain toukokuusta syyskuuhun ilman pitkiä alushousuja eli olisko jotain +15 astetta
farkkuja käytetään vain jos mennään kylään, kaupungille tms. Kun ulkoillaan, on ulkoiluvaatteet ja sisällä kollegehousut tms. Farkkujen alle laitan sukkahousut vain pakkasilla ja kylässä voin ottaa sukkikset pois jos tytölle tulee kuuma.
että mitä laitetaan ulkoilupuvun alle...?
Jos puhut ulkoilupuvun alle puettavista vaatteista, siis sisävaatetuksesta, niin en laita farkkujen alle sukkahousuja kuin paukkupakkasella.
Jos taas tarkoitat farkuissa ulkoilua, niin laittaisin pelkät farkut noin 10 asteessa. Jos käydään vain kaupassa autolla tms, niin pelkissä farkuissa voi lähteä nollakelillä.
Oletteko tosissanne, että pidätte lapsella välihousuja vielä 20 asteessa?!! :o
Sillä kelillähän voi käyttää jo shortseja, tai vähintäänkin legginsejä!
farkkujen alle, jos alle +20 ja tuulista, kuten täällä Hgin rannalla. Olen kai hysteerinen, että tulee joku tulehdus. Tytöt usein tekee kakkuja ym. paikallaan. Ja siis kuivalla kelillä ulkoillaan farkuissa, pk:ssa välikausihousut.
En tiedä, missä 6 asuu, mutta ainakin täällä tuulisella maalla tuo alle +20 usein tosi kolea.