Neuvotko ystäviäsi lasten kasvatuksessa?
Mun parhaalla ystävällä on 2 lasta...olemme tunteneen 30 vuotta...ja tämä 2v3kk vanha poika hänellä...kääk. Olivat tänään kylässä, aivan mahdoton tapaus.Ja olisi niin tehnyt mieli vähän neuvoa ja sanoa, miten ystäväni kannattaisi äitinä toimia ( ei antaa kaikkea periksi, ei palkita huonosta käytöksestä jne.) vaan en puhua pukahtanut. Olisitko sinä sanonut jotakin?
Poika esim sotki ja leikki ruokapöydässä, räki ruokaa lattialle ja hyppäsi pöydässä ees taas vieden ruokia olohuoneeseemmekin. Minua ärsytti IHAN TÖRKEESTI, mutta en sanonut mitään ja nyt v*ituttaa.
En vaan haluis olla mikään besser wisser, vaikka itsellä onkin 3 muksua ja heidät olen kyllä aina tavoille opettanut.
Saako kavereita 'opastaa' lastensa kasvatuksessa ja jos, miten??
Kommentit (4)
Eiköhän siinä äitikin saa vähän vinkkiä, kun ojennat hänen lastaan? Mieluummin näin kuin suora kritiikki äidille.
jos tiedän että perheellä asiat ihan ok niin en puutu tuollaiseen herkkään asiaan. Siinä kun on iso vaara että metsään menee.Jos neuvoja pyydetään niin asia on ihan eri, mut silloinkin olen tosi varovainen - lapsiakin on niin erilaisia!
Ja toisaalta; mitä sitten jos sanoisin kaikesta mikä ärsyttää? Mikä muka muuttuis? Ja haluaisinko itse kuulla jatkuvaa kritiikkiä vaikka parhaani yritän? Siksihän meillä äideillä on lapsettomat kaverit, että heiltä kuullaan kuinka ei osata kasvattaa (huumoria! ;) toisilta äideiltä sitä toivois ja tarvitsis lähinnä empatiaa ja sympatiaa.
annan neuvoja ainoastaan jos joku niitä pyytää. Tosin jotkut lapset ovat niin huonosti käyttäytyviä, että vältän viimeiseen asti niiden kylään kutsumista sekä yritän muutenkin pitää heihin etäisyyttä.
enemmänkin ollaan omia kokemuksiamme vertailtu..
Silloin kun ollaan teillä kylässä, eikä ystäväsi komenna lastaan, voit sanoa, että meillä ei saa viedä ruokaa olkkariin jne.
ITse huomaan, kun ollaan kylässä/meillä vieraita, en puutu ihan joka pikku asiaan mitä muksu tekee. Vaan pyrin siihen, että saan myös ystävieni kanssa jutella ja oilla rauhassa. En halua kyläilyä "tuhlata" siihen, että komennan lastani jatkuvasti.
Tätä asiaa eivät aina kaikki lapsettomant ystäväni ymmärrä, kun ovat MEILLÄ, vaan alkavat kritisoimaan lapsen käytöstä.
Ruokapöydässä kyllä aina pidän jöötä... :)
Mutta tässä sinulle mietittävää ;)