Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki te jotka vastustatte työttömiä laiskottelijoita

Vierailija
10.04.2010 |

Ehdottakaapa jotain työtä henkilölle jolla hiukan heikompi fyysinen kunto (kävelystäkin kipeytyvä tyrä). Koulutus on sellaiselle alalle ettei työtä pysty enää tekemään tuon kivun takia, näin 6kk leikkausjonossa odotellessa töihin olisi mukava päästä mutta mihin ei-fyysiseen pääsee ilman koulutusta?

Tuli vaan tuosta toisesta ketjusta mieleen kun moni oli sitä mieltä että töitä kyllä löytyy jos vain haluaa. Minä en ole löytänyt, jos joku keksii kevyen työn kouluttautumattomalle, säännöllisellä palkalla eli ei epävarmaa puhelinmyyntiä, niin haen sellaiseen heti. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Respa (tosin tässä vaikutat myös firman imagoon, eli jos et ole edustavan näköinen, ei varmaan onnaa...), asiakaspalvelu puhelimitse (yritykset kouluttaa itse), mikä tahansa puhelinneuvonta (jos vaan "mukava" ääni)...

Vierailija
2/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni väärä asennoituminen. Työssä kuin työssä pannaan itsensä likoon eikä liksa tipahda itsestään selvästi tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on helpompi keksiä, kun olen ihan normaalissa fyysisessä kunnossa. Reipas aikuinen, yhden lapsen äiti, joka on pienikokoinen, mutta sisukas ja tarmokas. Koulutus on sellaiselle alalle, jolta ei kokopäivätöitä löydy, vaan keikkahommia ainoastaan. Tekisin mielelläni pitkää päivääkin. Tai osa-aikaista, jos se vaan tapahtuisi aina yhdessä ja samassa paikassa.

Olen kemikaaliallergikko ja siksi en voi tehdä enää siivoustöitä, joita siis olen joskus tehnyt useamman vuoden. Mitään hommaa en vieroksu vaan kaikki kelpaa, tosin olen älykäs ja nopea oppimaan, minua kannattaisi hyödyntää vaativissa tehtävissä. Minulla on myös mahtavat sosiaaliset taidot ja esimieskokemusta.

Ja minulle ei löydy töitä suomesta...Haettu on.

Vierailija
4/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kemikaaliallergikko ja siksi en voi tehdä enää siivoustöitä, joita siis olen joskus tehnyt useamman vuoden. Mitään hommaa en vieroksu vaan kaikki kelpaa, tosin olen älykäs ja nopea oppimaan, minua kannattaisi hyödyntää vaativissa tehtävissä. Minulla on myös mahtavat sosiaaliset taidot ja esimieskokemusta.

Ja minulle ei löydy töitä suomesta...Haettu on.

Ehkä haet liian "hyviä" töitä tai olet muuten kranttu? Jos on oikeasti mahtavat sosiaaliset taidot, esimieskokemusta ja taitoa vaativiin töihin (siivoustyö ei sellaista ole, raskasta toki, muttei vaativaa), työllistyy melko varmasti huonoinakin aikoina. Ainakin pk-seudulla. Tietysti nyt on myös hyvä aika kouluttautua, älykkäälle ihmiselle siivoustyö turhan puuduttavaa ja huonosti palkattua pitemmän päälle. Työnhaussa pitää nyt olla tosi aktiivinen, ovatko työnhakutaidot kunnossa?

Vierailija
5/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni väärä asennoituminen. Työssä kuin työssä pannaan itsensä likoon eikä liksa tipahda itsestään selvästi tilille.

Kun on muutama lapsi elätettävänä niin ilman muuta haluaa säännölliset tulot. Veljeni oli puhelinmyyntitöissä opiskeluaikana ja sanoi että jos ei ole luontainen "myyjätyyppi" niin ansiot voi olla tosi pienet, hyvinkin alle toimeentulotuen. Ja perheellisenä en halua sitä riskiä että menetän työttömyyspäivärahan mutten tienaa oikein muutakaan,puolison tulot on niin pienet että yksistään niillä tätä perhettä ei elätetä.

Jos ottaa vastaan tuollaisen työn ja itse sitten irtisanoutuu kun huomaa ettei ollenkaan onnistu niin ei saa enää edes Kelasta rahaa. On aika helppo syyttää toista asenneongelmasta jos ei itse joudu kokeilemaan, riskillä että jää täysin ilman tuloja ja lapset ruokittavana. Haluaisin siis tavallista palkkatyötä enkä sellaista missä ansiot ovat sidottuina epävarmoihin tuloksiin.

Tuosta respan hommista pitääkin ottaa lisää selvää, tarviiko sinne jotain koulutusta. Kokemusta tietysti ei ole ja harmittaa kun jotkut tuntee ihmisiä sieltä-täältä ja saa näitä tutuntyöpaikkoja mutta itselläni ystäväpiiri on melko suppea eikä töitä ole tarjota, niin tuntuu parhaiten saavan noita kevyitä toimistotöitä jne.

Uudelleenkouluttautumaan tässä olen menossa mutta ihan amk:hon enkä työvoimakoulutuksiin, ja siihen asti haluaisin töihin kunnes sinne pääsen. Loppujen lopuksi taisin olla oikeassa kun tuumasin että kaikki "kuka tahansa saa töitä" jutuissa tarkoitetut ammatit on fyysisiä. Jotain toimistohommaa lukuunottamatta ei mitään taida olla.

Vierailija
6/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei epävarmaa puhelinmyyntiä"Mielestäni väärä asennoituminen. Työssä kuin työssä pannaan itsensä likoon eikä liksa tipahda itsestään selvästi tilille.

Suurimmassa osassa töistä liksa tipahtaa itsestään selvästi tilille eikä vaadi likoon panemista siten, että palkka riippuisi tuloksista. Esim. kaupan kassa saa saman palkan riippumasta asiakasmääristä tai näiden ostoista.

Vierailija
7/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fakta on, että tänäpäivänä ei saa töitä ilman koulutusta, joka paikkaan vaaditaan ammattitaitoa. Joskus muinoin on voinut olla, että hyvä tyyppi saa paikan, mutta ei enää. Ja tuon sloganin viljelijät ("kyllä töitä saa...") voisivat miettiä realistisesti; vaikka itsellä on ehkä töitä ja on onni matkassa ollut useimmiten niin eipä työpaikan niitä töitä tuosta vaan revitä. Jaa joo: Terv. Työpaikan omaava hoitovapaalla olija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi