Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, silmätippojen laitto taaperolle. Miten tuo voikin olla niin vaikeaa??

Vierailija
09.04.2010 |

Lapsella todettiin pari viikkoa sitten siitepölyallergiat ja allergialääkäri määräsi lapselle silmätippoja + tablettilääkkeen.

Taapero (vähän yli 2v) vihaa silmätippoja ja haraa vastaan, kun niitä laitetaan. Miehen kanssa ollaan saatu kahdestaan ne laitettua niin, että mies pitää lapsesta kiinni ja itse tiputan tipat.

Nyt olen lapsen kanssa pari viikkoa yksin, kun mies lähti työmatkalle ja esim. tänään sain taistella lapsen kanssa yli tunnin eikä onnistunut, itselläni on vieläpä iso vatsakin tiellä (laskettuaika on kolmen viikon päästä) eli sekin haittaa toimitusta.

Lapsi ei nuku enää päiväunia eli tippoja ei voi silloin tiputtaa ja on aika herkkä nukkuja eli herää, jos menee hänen viereensä yöllä ja yrittää silloin tiputtaa tipat. Sitä tietty voisi kokeilla, jos muutakaan ei keksi. Ja lapsi ei vielä ihan ymmärrä järkipuhetta (tyyliin: tipat tekevät olosi paremmaksi tms.). Ja lahjonta ei auta, sitä on kokeiltu. Eli mikä avuksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai "hyvän päivän tuttua" puistosta pyytää apuun. Käyn siis taaperon kanssa puistossa kerran päivässä (tai melkein, ihan joka päivä ei mennä) tai leikitään omassa pihassa (asutaan omakotitalossa).

ap

Vierailija
2/5 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lasta laittamaan silmät kiinni ja sitten tiputat tipan silmän sisänurkkaan. Kun lapsi avaa silmän, tippa valuu sinne minne pitääkin. Luonnollisesti pitäisi saada pieni ensin makuuasentoon selälleen.

Toivottavasti onnistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onnistui kun lapsi laitettiin lattialle, itse hajareisin päällä, lapsen kädet tietenkin omien jalkojen väliin ja maha pitää lasta mukavasto paikoillaan. Sitten vaan toisella kädellä päästä ja silmästä kiinni ja tiputtamaan. Ei siinä tosiaan ketään tuttua voi pyytää apuun, kun tippoja tiputetaan muutaman tunnin välein niin kuin meillä pahimmillaan. Tsemppiä!

Vierailija
4/5 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla ollut muutaman kerran silmätulehdus ja yksin ollessa minäkin olen suunnilleen istunut lapsen päällä kun hereillä ollessa tippoja on joutunut laittamaan. Mutta sulla varmaan sekin hankalaa ison mahan kanssa.

Paras on kuitenkin jos pystyt laittamaan tipat lapsen nukkuessa. Lääkäri kerran sanoi, että lapsi on syvimmässä yöunessa pari tuntia nukahtamisen jälkeen - kokeile siis silloin. Meillä ainakin tepsi, ei herännyt koskaan kunnolla vaan käänsi vaan kylkeä ja jatkoi unia.

Vierailija
5/5 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lasta laittamaan silmät kiinni ja sitten tiputat tipan silmän sisänurkkaan. Kun lapsi avaa silmän, tippa valuu sinne minne pitääkin. Luonnollisesti pitäisi saada pieni ensin makuuasentoon selälleen.

Toivottavasti onnistuu!