Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei saatana noita ilkeitä mummoja... Mulllakin kokemuksia?

Vierailija
20.01.2009 |

Eli ensin eilen olin kaupungissa asioita hoitamassa+ vähän shppailemassa, kun alkoi kamalat supistukset (rv 37) niitä tuli aika harvoin mutta kovina, ja ajattelin, että lähden kotiin huilaan. Bussilla lähdin kun päättelin pääseväni niin kotiin nopeiten kun ei autoa ollut. Bussi oli muuten täynnä, mutta erään noin 65-75 vuotiaan naisen vieressä oli tyhjä paikka, jossa oli tämän naisen laukku. Menin kysymään pääsisinkö istumaan hänen viereentä (eli ottaisiko laukun pois) kun on vähän hankala seisoa. Nainen katsoi isoa mahaani ja tokaisi "Ei se raskaus ole ennenkään sairaus ollut" eikä liikuttanut laukkuaan mihinkään. Minä ystävällisesti kerroin, että tulee supistuksia ja on välillä kovatkin kivut ja seisominen vaikeaa, niin nainen vastasi että "No et sinä nyt ainakaan minun viereeni tule synnyttämään ja lapsivesiä lorottelemaan" ja jatkoi vielä että " Turha puhua kivuista yhtään mitään kun ei sun ikäiset niistä mitään tiedä. Minä olen kuusi lasta synnyttänyt ilman mitään lääkkeitä kotona sängyssä ja te valitatte kivuista vaikka saatte kaikki lääkkeet ja puudutukset".

Olin ihan ihmeissäni ja päätin lopettaa juttelun kun se ei näköjään mihinkään johtanut, onneksi naisen takana istunut nuori mies nousi ylös ja tarjosi omaa paikkaansa minulle. Koko bussimatkan sitten kuuntelin kun tämä mummo ympärillä oleille pauhasi kuinka me nuoret olemme niin töykeitä eikä mitään kunnioituksta enää kun ei anneta edes vanhempien istua rauhassa.

Toinen tapahtui tänään tuossa muutama tunti sitten kun olin 2-vuotiaan esikoisen kanssa poistossa, ja hän kaatui. Puistossa oli vanhempi nainen lapsenlapsensa kanssa, ja tyttöni itkiessä tuli varta vasten valistamaan kuinka "ei ole ihme että lapsi itkee turhasta kun nykyään ei osata enää lasta kasvattaa ja pitää sitä tyytyväisenä ja lapsi oppii että kaiken saa parkumalla" ja lisäsi vielä muutaman kasvatuskikan aina piiskaaamisesta tukistamiseen....

Jostain syystä minulle tullaan usein paasaamaan lapsenkasvatuksesta ja siitä mitä me "nykyajan nuoret" ( minäkin 36v) teemme väärin, ja aina nimenomaan vanhojen naisten toimesta... Olenko ainut vai onko muillakin vstaavia kokemuksia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekkaan koskaan ole mummot, papat tai muutkaan mitään negatiivista raskaudestani ja lapsistani sanoneet.

Ainoastaan olen saanut myötätuntoisia kommentteja lapsen kiukutellessa tai ison mahan kanssa helteisenä kesäpäivänä yms.

Minä kyllä kysyisin arvostelun kohteeksi joutuessani, että onko sinulla jotenkin paha olla? Voinko auttaa?

Jos ihmisellä on kaikki hyvin niin ei hänellä ole syytää purkaa kiukkuaan vieraille ihmisille!

Vierailija
22/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani olin vaatekaupassa kun sinne tuli vanhempi, huoliteltu nainen. Lähelläni vaatetankoja katsellessaan henkarit liikkuivat aika kyytiä ja nainen jupisi (melko kuuluvalla äänellä) koko ajan:" tänne minä joudun tulemaan, huorien ja lutkien jne keskelle" Ei mitenkään kohdistanut suoraan minuun, jupisi lähinnä itsekseen. Lähinnä minua säälitti, selkeästi sairas ihminen.

Toisaalta vanhojen ihmisten kohdalla pitäisi muistaa ettei se vanhuus aina tule seuraamuksitta. Muutama tutun vanhuksen kohdalla olen huomannut kuinka persoonallisuuskin muuttuu, taustalla voi olla jokin sairaus, kuten alkava dementia tai alzheimer tai sitten vaan puhtaasti ikääntyminen. Mieheni herttainen isoäiti muuttui viimeisinä vuosinaan täysin, alkoi riidellä mitättömistä jutuista lastensa kanssa, tuli epäluottamusta ja masennuslääkkeiden syöntiä. Oman isoäitini käytös alkoi myös muuttua riitaisammaksi, äsken diagnosoitiin alkava dementia, joka ei vielä muistamattomuutena paljon näy. Minusta isoäitini sanoo niin sopivasti että " nuorena sanoin aina että olisipas vanha ja saisi vaan maata, mutta ei tämä kyllä vaivoineen kivaa ole"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hyvin puen lapset ja miten hyvin käytän hejastimia ja lapsen on turvallsita olla mun kanssa, kun talutan suojatiet lasta kädestä jne

minusta nuo on normaaleja juttuja, mutta ohikulkijat ihastelee

Vierailija
24/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko myöntää, että vanhuksilla on joskus ne kielenkannat vähän turhan löyhässä. Tuohon liittyy monta juttua: voi olla sairauksia, jotka alentavat itsekontrollia (esim. dementia). Voi olla, että kun on asunut yksin parikymmentä vuotta lasten aikuistuttua ja miehen kuoltua, ei enää yksinkertaisesti SIEDÄ mitään häiriötekijää.

Ja dementiaan mm. liittyy juuri se, että kaikki pikkuisenkin rutiinista poikkeava ärsyttää vanhusta tavattomasti.

Mielenterveydenkin kanssa voi olla ongelmia.

Eivät nuo tietenkään anna lupaa kenellekään olla törkeä, mutta kun tajuaa, ettei vanhus välttämättä ole tahallaan veemäinen harppu, niin voi antaa ilkeyden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei se vanhus ap.tä nolannut, vaan itsensä!

Vierailija
25/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyö, jos menee vaunujen kanssa ennen häntä hissiin. Hänen mielestään hänellä on etuajooikeus kauppakeskuksen hisseihin. Tiedän jo varoa häntä.

Vierailija
26/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin samalla mitalla takaisin.

T. yks hömelö mummo

Vierailija
27/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mummoja, jotka tulee neuvomaan kun neuvoja ei kaivata. Olin ostoskeskuksessa ja istahdin penkille oven läheisyyteen vauvan kanssa niin yks tuli kauhistelemaan, että et kai sä aio viedä sitä ulos ilman hattua, se saa korvatulehduksen ja voi hyvänen aika näitä nykyajan äitejä (joo en aio, en aio edes itse mennä ulos nyt). Kerran bussissa joku motkotti koko matkan että ei hänen aikanaan päässy lastenrattailla ilmaiseksi (syytön minä siihen olen). Ja kerran kun esikoinen veti itkupotkuraivarit päiväkodista lähdettäessä eikä suostunut kävelemään ja mun oli lopulta kannettava se poikittain kainalossa autolle niin yks mummeli tuli paheksumaan, että lapsesi huutaa kun sillä on kylmä, sillä on selkä paljaana (takki oli noussut lapsen rimpuillessa).

Mummot on musta erikoisasemassa siitä, että varmaan mua muutkin paheksuu mutta mummelit on ainoita, jotka matkan päästä ilmoittavat sen niin kovaan ääneen mutta ikään kuin niin etteivät olisi tarkoittaneet että kuulen.

Vierailija
28/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat kyllä etuilemaan jne.

Sain kaksoset esikoisiksi. Työntelin niitä tuolla kaduilla ylpeänä ja yksi mummo tuli sanomaan että kaksoset ovat lahja saatanalta, ovat epänormaalia ja kaksosten saanti tietää takuuvarmaa huonoa onnea.

Vielä sanoi että hänen lapsuudessaan toinen kaksosista tapettii ja näin yritettiin säästää perhe ja toinen lapsi saatanalta.

Ihan pimeetä puhetta ja silloin juuri synnyttäneenä ylpeänä äitinä nämä jutut kaivoivat pitkään... Vieläkin muistan hyvin vaikka tapahtuneesta jo 5v.

Vierailija
29/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen, en edes kaksosten äiti, mutta minusta kaksoset ovat rikkaus. Ja jos vedetään ylemmät tahot peliin mukaan, niin voit ajatella, että joku ylhäällä oli sitämieltä että pärjäät niin hyvin ätinä että saat samantien kaksoset.

Ehkä sillä mummolla oli jotain sisäpiiritietoa saatanan jutuista. ;-)

Vierailija
30/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneeni oli kakannut kauppareissun aikana ja pyysin kassaa avaamaan vessan oven. Eiköhän siinä kasa vanhoja pieruja alkanut riehumaan siitä kuinka on vastenmielistä käydä kaupassa kun "aina te akat kersojenne kanssa tukitte kaikki paikat ja sunkin lapses haisee kamalalle kun se paskoo just täällä"!!! :O Olin vähän että anteeksi, olisiko parempi että jäädään kotiin ja kuollaan nälkään vai pitäisikö kaupassa käydä mielummin ruuhka-aikaan??

Läskiksi on myös haukuttu, kun olin 39+ jotain viikolla.

Vierailija
31/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä mummolla oli jotain sisäpiiritietoa saatanan jutuista. ;-)

Taitaa tosiaan olla tamperelainen juttu, oon aikaisemminkin kuullut näitä sieltäpäin! Olen itse kotoisin Keski-Suomesta ja asun Varsinais-Suomessa, eikä ole vielä töykeitä mummoja eteen tullut.

Keski-ikäiset naiset kyllä joskus osoittaa merkkejä siitä, että jonakin päivänä niistä tulee ilkeitä mummoja... Yksi huusi kerran mulle pää punaisena, kun vahingossa tönäisin häntä sellaisilla autokärryillä (joita on täytenä tosi vaikea hallita) kaupassa. Sen _jälkeen_ kun olin jo pyytänyt anteeksi. Toinen yritti kirpparilla hiissata mun, mahan ja kitisevän taaperon ohi kassalle. Pöyristyneenä puhisi vaan, kun kehtasin pitää puoliani.

Vierailija
32/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta sisään, toisesta ulos. Ei kannata omaa elämäänsä pilata märehtimällä.

Mä aina mietin, että toikin raasu joutuu olemaan ittens kanssa 24/7, onneksi pääsin vain parilla minuutilla.

Ja oisit sanonu siellä bussissa. "Jahas, löytyyköhän täältä bussista sitten joku, jolla OLISI käytöstapoja".

Vierailija
33/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUtta enpä ole koskaan ollut tuntemattomalle törkeä sen takia!

Vierailija
34/48 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi mun kaverin 50-vuotias äiti, kun esikoinen pulautti, että ei ihme että oksentaa kun tuolla lailla roikotat. Mitä siinä voi mennä sanomaan, enhän lastani osaa kantaa. Valitettavasti olen sitten opettanut satoja äitejä kantamaan lastansa väärin, sillä työskentelen lapsivuodeosastolla ja työhöni kuuluu lasten käsittelyn opettaminen uusille äideille. Ja tämä kaverini äiti tietää sen varsin hyvin.

Vierailija
35/48 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyvillä miehillähän sen määrä vastaavasti laskee.

Vierailija
36/48 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun ihmiset todella tukkii ne käytävät esim työtämällä tavarataloissa kaksia rattaita vierekkäin tai jättämällä ne rattaat keskelle käytävää.

Ärsyttää että koko perheen täytyy ehdottomasti kävellä vierekkäin, vaikka niitä olisi kuusi henkilöä ja pitääkö kaikkien änkeä sinne hissiin kun muu perhe voisi mennä rullaportailla.

t. Neljän lapsen himoshoppaaja

Vierailija
37/48 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni joutui kertausharjoituksiin vauvan ollessa 3 kk. Jouduin siis hoitamaan kauppareissut miten parhaiten taisin. Isompi lapsi oli noin 2,5 -vuotias. Koska 2,5- vee tapasi myös karkailla, jouduin käyttämään hänen kanssaan kävelyvaljaita, että kauppareissu ylipäänsä onnistui. Sisarusistuimeen hän oli jo liian painava ja puheen ymmärtäminen oli hänelle vaikeaa.

Kauppamme oli lähikauppa, jossa vieressä vilkasliikenteinen katu, eli valjaat oli turvallisuussyistä. Kassajonossa seisominen on keskittymishäiriöiselle lapselle tuskaa, joten hän alkoi rimpuilla valjaissaan ja vilkuilla katua kohti, josta siihen edellä ollut mummo alkoi voivotella ettei lasta saa tuolla lailla kiduttaa, ottakaa ne valjaat pois. Minä muutaman kuukauden valvoneena suutuin ja kiljaisin että "kuule akka, mieluummin elävä lapsi kuin karannut lapsi auton alla niin että TURPA KIINNI JA HOIDA OMAT ASIASI!"

Suosittelen samaa vastausta, varsinkin hänelle jonka äiti tekee ruutuvihkoon listoja.

Vierailija
38/48 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdytän itseäni päivät kiusaamalla kaikkitietäväisiä pikkunilkkejä yleisillä paikoilla.

Tukin rollaattorillani hissit ja jalkakäytävät. Otan asiakseni kommentoida tuntemattomien ulkonäköä kuin perhesuhteitakin. Ja minähän en persettäni siitä bussinpenkiltä nosta yhdenkään leuhkan "olen-niin-raskaana" lehmän takia.

HA!

Vierailija
39/48 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan masentuneita, ei osata asua kaupungeissa muiden ihmisten kanssa, kaikki ovat vaan häiriöksi, ketään ei siedetä, mitään kaunista ei koskaan sanota, vaan olla rehellisesti kusipäitä.

Suomalaiset on masentuneita, ilkeitä ja säälittäviä reppanoita. Kotimaassa kävellään päin ja vittuillaan muille suomalaisille ja ulkomailla sitten hävetään ja nolostellaan omaa säälittävää olemusta ja nuollaan ulkkareiden perseitä.

Häpeän olla suomalainen.

Vierailija
40/48 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat siitä vaan sillä hetkellä saada lisää vettä myllyynsä, mutta uskokaapa vaan, pähkäilevät teidän teräviä sanojanne seuraavan kuukauden ajan ja ehkä jättävät sanomatta jotain ilkeää seuraavalle vastaantulijalle.

Itse kuljin junalla paljon opiskelukaupungin ja kotikaupungin väliä raskaana ollessa, kerran vieressäni istui mummo joka koko ajan motkotti yksinään jostain. Istuin ikkunapaikalla ja kun pyysin kohteliaasti anteeksi sitä kun koitin jyrätä suuren vatsani kanssa mummon ohi vessaan niin alkoi kova marmatus, miten epäkohteliaita nuoret ovat jne. Oli vähän huono päivä, joten karjaisin oikein kunnolla tyyliin "turpa kiinni vanhus, kyllä täällä on ihmisillä oikeus mennä vessaan". Voitteko kuvitella että lähelläistuvat ihmiset taputtivat minulle!! :) Oli vissiin joku muukin kyllästynyt mummon marmatukseen. Istui muuten loppumatkan täysin hiljaa!!!

Toinen tapaus sattui kun olin esikoisen (1,5v) kanssa kaupassa, tyttö istui ostoskärryjen lastenistuimessa ihan rauhassa, kun siihen tuli mummo paasaamaan että "etkö näe lukea, näissä kärryissä ei saa pitää lasta, ainoastaa ostoksia" (kärryissä oli ko. lappu, jolla tarkoitettiin tietenkin sitä ostoksille tarkoitettua osaa, ei lastenistuinta), joten nostin tytön (painoi n. 12 kg) syliini ja aloin tuupata sitä ko. mummon syliin ja sanoin että "oi voi, en huomannutkaan, mutta kanna sinä tyttöä niin saan ostokset hoidettua". Häipyi muuten äänennopeudella se mummo paikalta...

En ole missään nimessä ilkeä ihminen mutta tuollaiset älyttömyydet saavat minut vihaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän