Mitä ihmettä te teette työksenne, jos bruttotulot on 8000 € tai yli??
Aika monella tuntuu olevan huimia palkkoja! Oliskin noin hyvät bruttotulot..tai no, kyllä me tollakin rahalla pärjätään. No mitä enemmän tienaat, sitä enemmän menee veroa (ihan hyvä niin). Meillä yhteensä n. 4400€, paitsi nyt, kun olen vanhempainvapaalla rikastuttavasta sairaanhoitajan työstä (nyt brutto on 3600€) :D
Kommentit (25)
minä olen projektipäällikkö ja mies on liiketoiminnan johtaja.
mulla brutto 3000e ja miehellä ehkä 4500e
eli ei päästä edes yhteensä tuohon 8 tonniin
Itse tienaan 2200-2800e kuussa ja oon kotisoittaja a-lehdillä.
Mies on Rakennussuunnittelija ja toteuttaja ja tienaa kuukaudesta riippuen 3000e molemminpuolin.
+ kotihoidontuki, kuntalisä, lapsilisät ja vammaistuki.
Lapset hoidetaan kotona kun tehdään erivuoroja töissä.
Minä olen yh, bruttotulot 9000e/kk. Olen hammaslääkäri, mutta en kierrätä tulojani minkään lääkäriyhtiön kautta, eli hyvistä tuloista maksan myös mahtavat verot!
Kunnalla siivooja ja palkka huimat 1350e kuussa.
Summassa mukana lauantait.
avopoitopotilaita, joilla on pahoja harhoja...
avopoitopotilaita, joilla on pahoja harhoja...
en mä siitä yöuniani menetä :)
ja mies on järjestelmäsuunnittelija ja minä itse koordinointitehtävissä melko vaatimattomalla palkalla. Mies siis meistä se hyvätuloinen, reilu 2/3 tuloista tulee miehen palkasta.
mies markkinointijohtaja ja minä lentoemäntä
Meillä brutto n 11.000, minä juristi, mies DI. Itse asiassa tuohon nähden aika vaatimattomat tulot, mutta mies onkin huonopalkkaisessa hommassa;)
Ei se raha automaattisesti tule kenellekkään.
Ei varsinkaan jos siinä istut ja kitiset.
Muut voi tienata huomattavia summia,mutta itse taidat olla yh joka istuu päivät pitkät kotona ja miettii kuka lainais :D
Meillä brutto n 11.000, minä juristi, mies DI. Itse asiassa tuohon nähden aika vaatimattomat tulot, mutta mies onkin huonopalkkaisessa hommassa;)
koulutustahan ei kysytty vaan sitä mitä tekee työkseen. Diplomi-insinöörejä kun on aika monella alalla ja aika erilaisissa tehtävissä...
koko ruokakunnan
Olen usein ihmetellyt kun täällä kauhistellaan kuinka monella palkka on se 8000 e että en minä ainakaan sellaisia palkkoja ole usein kenelläkään täällä nähnyt.
Jos siis kyse on koko perheen bruttotuloista niin eihän tuo 8000 e ole mikään ihme. Meilläkin tulot tulevat lähelle tuota ja minä olen vain pienipalkkainen psykologi. Mies DI.
Minä olen vaativassa asiantuntijatyössä ja mieheni ylempi toimihenkilö. Olemme olleet työelämässä mukana kohtuullisen lyhyen ajan kumpikin, joten palkkakehitys ei ole ollut kovin huimaa.
Ei se raha automaattisesti tule kenellekkään.
Ei varsinkaan jos siinä istut ja kitiset.
Muut voi tienata huomattavia summia,mutta itse taidat olla yh joka istuu päivät pitkät kotona ja miettii kuka lainais :D
niin en ole yh. Ja raha ei kasva puussa, se on jo pienestä pitäen opetettu. Mies on ja 1 lapsi, 6kk ikäinen. Jos haluaisin lisää palkkaa ,niin olisi opiskeltava lisää (mahd. terveystieteiden maisteriksi). Niin no, eihän sitä koskaan tiedä. Olen vasta 27v eli kaikki on mahdollista. Enkä ole kateellinen muiden palkasta, varsinkin lääkärit ja lentäjät mielestäni ansaitsevatkin kovat palkat :D Ja ei tarvitse lainata kyllä keneltäkään rahaa, olemme ihan omavaraisia. Kunhan nyt uteliaisuuttani kysyin..
ap
menee meillä 20000€/kk luokkaa. Kaksi johtajaa
Voin kertoa, mikäli tämä uutisena sinulle tulee, että koulutuksen ja työnteon määrä ei todellakaan aina korreloi palkan kanssa. Tietyillä aloilla raha liikkuu, tietyillä ei. Kukin toivon mukaan tietää jo valitessaan, minkälainen palkkaus alalla on. Itse en ole sen rahan perässä juossut ja hyvä niin.
bruttotulomme ovat 8700 ja olemme molemmat tietotekniikka-alalla. Nyt tuloja on puolet tuosta, koska olen vuoden palkattomalla vapaalla. Onneksi miehen veroprosentti laski, kun saamme kaikki vähennykset hänen tuloistaan!