Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos perheessä on vain yksi lapsi niin tulee mieleen että

Vierailija
09.04.2010 |

- lapsi oli vahinko

- vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia

- lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle

- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä

Jos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!

Eli säälin kyllä ainoita lapsia vaikka joskus syynä onkin ettei vaan saada lisää vaikka haluttaisiin. Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia... No niitä yksinäisiä yh lapsia säälin vieläkin enemmän. Lapset on onnellisimpia laumassa.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan itsekkäistä syistä meillä on toistaiseksi vain yksi lapsi. Katsonut tuttujen monilapsisten perheiden elämää, niin ei kiitos. Yhden lapsen kanssa on helppo matkustella, mennä kyläilemään, viedä isovanhemmille silloin tällöin hoitoon, mennä kaupungille syömään ja shoppailemaan. Lisäksi mielenterveys säilyy ja parisuhde kukoistaa.

Usein ne, jotka ovat saaneet lapsia tiuhaan tahtia ovat tosi väsyneitä, raihnaisen näköisiä, parisuhde jumissa, elämä vi**ttaa ja mitään omia juttuja ei ole. Minä en halua tuota. Katsotaan joskus myöhemmin jos sitä vielä yhden tekisi.

Vierailija
2/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain nuo vaihtoehdot ovat mahdollisia, jos on noin rajoittunut maailmankuva!

Meillä on yksi lapsi, toivottu ja haluttu, koskaan ei olla suurempaa perhettä toivottu eikä toivota edelleenkään.

Enkä edes pyytele anteeksi teiltä, vaikka elämme haluamallamme tavalla.

Toivon sinulle hiukan lisää avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta, elämäsi helpottuu huomattavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunnioittaa omia piirteitään.

Tasapaino ja tyytyväisyys syntyvät siitä,

että toimii sopusoinnussa itsensä kanssa.

Jos pyrkii väkisin muuttamaan itseään ja toimimaan taipumustensa vastaisesti, uupuu.

On hyvä miettiä, mitä ihan oikeasti toivoo, vai onko kyseessä ympäristön paine?"

-Liisa Keltikangas-Järvinen-

P.S. Meillä on yksi lapsi, koska hän riittää meille ja meistä riittää ja me riitämme hänelle.

Vierailija
4/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtivät oikeasti antaa aikaa ja huomiota lapselle. JA PARISUHTEELLE.

Vierailija
5/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh ja lapseni on onnellinen, näkee olemuksesta! enkä halua muita lapsia, ainakaan lähitulevaisuudessa, nautin yhden lapsenkanssa olosta ja olen ylpeä omasta lapsesta.

miten voit edes ajatella tuollaista? miksi ihmeessä pitää haluta lauma lapsia? minulle riittää yksikin!

Vierailija
6/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun on koko aamun lukenut näitä vastauksia

alkaa jo kyllästyttää.

no ap sai haluttua huomiota.

Vierailija
7/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haista sanonko mikä !!!!

me saatiin vuosien yrittämän jälkeen yksi terve lapsi, ja nyt ollaan 5 vuotta ilman ehkäisyä oltu, eikä luoja oo suonu enempää lapsia...

et sä voi alkaa vetämään omia johtopäätöksiä yksilapsisista perheistä kun et tiedä minkälaisen tuskien taipaleen jotkut ovat käyneet saadakseen edes yhden lapsosen !!!

Vierailija
8/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saatiin vain 1. Olen siitä tietenkin surullinen ja samalla onnellinen että saatiin edes 1.

Vierailija
9/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on plösähtänyt 4 lapsen äiti jonka mies ei enää jaksa kiinnostua ap:n kiukkuisuudesta ja rasvaisesta tukasta ja läskimahasta tai kirppisvaatteissa kulkevista lapsista. Ap katsoo kateellisena naapurin yhden lapsen muodikasta ja kaunista ja aina hymyilevää 1 lapsen äitiä, joka matkustelee paljon perheensä kanssa ympäri maailmaa ja viettää romanttisia hetkiä myös kahdestaan komean miehensä kanssa. Ja nyt sitten kaduttaa kun piti niin monta kakaraa vääntää.

Vierailija
10/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kauan, että lapsemme jää ainokaiseksi. Toinen olisi saanut tulla vaikka heti, jos on tullakseen. Jos kaikki menee hyvin, syntyy kakkosemme esikoisen ollessa 5 vuotias. Tästäkin varmaan jollain alati sikiävällä olisi jotain naputettavaa, kun noin iso ikäero.

Vierailija
11/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ensimmäinen lapsi menehtynyt ja lisää ei voi saada. Olen tyytyväinen yhteen koska se on mun oma ihmelapsi! Harknnassa on kyllä adoptio. Mutta ap voisi miettiä että ei aina syynä ole vanhempien pettyminen ai muu vastaava..

Vierailija
12/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et muuta tee kun hyysäät niitä kotona kouluikään asti?tekisi sullekin hyvää mennä kouluun/töihin niin saisit elämän ja ehkäpä jotain muutakin sisältöä elämään kuin toisten perheiden lapsilukujen ihmettely??

Vierailija
13/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap? Niistä, joilla on yksi lapsi VÄHEMMISTÖ on tehnyt tietoisen päätöksen, jonka mukaan vain se yksi lapsi hankittu. Sä olet sitten kai niin yksinkertainen, että luulet niitä lapsia tuosta vain kaikille tupsahtelevan. Ilman ehkäisyä 5v. Tulos yksi lapsi. Onneksi edes se yksi, mutta kyllä ärsyttää tuollaiset typerykset, jotka luulevat, että lapsia saadaan kuin tilaamalla niin monta kuin halutaan.

Vierailija
14/128 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap:n jutussa on perää. En vaan tajua, miksei noita syitä saisi ääneen myöntää. Onko vanhemmuus niin pyhä alue, ettei sillä saisi myöntää muuttaneensa mieltään?

Vanhemmuus ei ollut kaikilta osin sellaista kun luultiin. Lapsi on kaksi ja on nukkunut ehkä pari kolme yötä heräämättä. Ensimmäisen vuoden eli pelkällä rintamaidolla kun muu ei kelvannut kuin pari lusikallista per ateria. Nyt uhmaikäisenä puree niin että ollaan monetkin kerrat oltu ihan ruhjeilla. Tätä ei kyllä osattu odottaa, että saa kotonaan päivittäin kuonoonsa. Meillä ei ole isovanhempia hoitajiksi, joten ollaan kahdestaan käyty jossain ehkä 10 kertaa ja tähän lasketaan myös tunnin käynti ruokakaupassa.

Ja meistä on kyllä kiva jatkaa melko pian elämäntyyliämme samaan suuntaan kuin ennenkin, kuten juuri matkailla. Yksi lapsi ei vaikuta talouteemme, kaksi ja kolmas varmasti vaikuttaisi.

Ja pisteenä iin päällä, asutaan paikkakunnalla, josta minun oli vaikea saada töitä. Nyt kun viimein sain hyvän vakipaikan pitkän työmatkan päästä, ja olen mielelläni työssäkäyvä yhden lapsen äiti kuin jotain muuta. Kun lapsi menee hoitoon, on mahdollisuus tehdä lyhennettyä työviikkoa.

Enkä sano, että meille ei ikinä toivota muita lapsia, mutta tällä hetkellä just näin. Ja enkä kadu tätä yhtä lasta, eikä hän ollut vahinko, enkä antaisi häntä pois.

Vierailija
15/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan oikeasti halunneetkaan enempää.

Kaikkea kummaa sunkin päässä liikkuu =) Miksi sitä edes tarvii kovasti pohtia montako lasta kenelläkin on ja miksi?

Vierailija
16/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sana. Aamen.

Vierailija
17/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kyllä olen samaa mieltä et lapset nauttii siitä kun on sisaruksia, niin kamalaa kuin välillä yhdessä onkin, niin kyllä ne hyvät hetket jää ehdottomasti kovasti plussan puolelle, ja sisarusparvessa oppii luonnostaan niitä niin tärkeitä ihmissuhdetaitojakin =)

Vierailija
18/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kyllä olen samaa mieltä et lapset nauttii siitä kun on sisaruksia, niin kamalaa kuin välillä yhdessä onkin, niin kyllä ne hyvät hetket jää ehdottomasti kovasti plussan puolelle, ja sisarusparvessa oppii luonnostaan niitä niin tärkeitä ihmissuhdetaitojakin =)

Vierailija
19/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://family.jrank.org/pages/1224/Only-Children.html

Vierailija
20/128 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi on ainoa lapsi jo viidennessä polvessa. Tämä on meille se ns. ainoa oikea perhemalli. olemme kaikki onnellisia. Se ei ole sinulta pois.