Apua! Vauva tuli, maha jäi!
Synnytyksestä 4 viikkoa ja maha on iso. Ihan raskaana olevan kokoinen. Olen sisempiä vatsalihaksia jumppaillut, mutta edelleen 4-5 cm rakoa vatsalihasten välissä. koska maha lähtee? Miten jumpata? Kiloja vielä 10, mutta ei tämä pelkästään niistä johdu. En siis mahdu mihinkään omiin housuihini, en edes hameisiin. Kaikki paidat nousee navalle jne...
Kommentit (13)
että neljä viikkoa on lyhyt aika, mutta kun kaikki muutkin... siis oikeesti en saa tätä mahaa piilotettua vaatteilla! Ei hivele itsetuntoa, kun kampaaja tai kaupan täti alkaa jutella vauva juttuja... luullen että odotan. Vatsa ehkä samanmoinen kuin puolessa välissä raskautta esikoisesta. Silloin palauduin nopeammin synnytyksestäkin. En tajua mitä voin laittaa ristiäisiin? Edes G-kupiksi paisuneet tissit ei tasapainota vaikutelmaa.
t. epätoivoinen ap joka hormonimyrskyissä on itkenyt asiaa jo monet illat
Ota ihan rennosti. Kyllä se palautuu. Mulla taisi olla aika "normaali" n. 6 kk synnytyksen jälkeen tms.
Vatsalihaksia saa treenata vasta, kun se rako on kuroutunut! Muuten voi jäädä ikipömppä.
Kaikki 9 kg jäi sairaalaan ;).En todella ymmärrä naisia jotka kasvattaa itsenä valaaksi raskauden aikana.
se ei auta kiinni kuroutumisessa vaan hyvällä tsägällä tekee ongelmasta lopullisen. muista monipuolinen ruokavalio ja harrasta mieluummin enempi aerobista liikuntaa, eli reipasta kävelyä vaikka vaunujen kanssa.
joka raskauden jälkeen ja omien vuosien myötä palautuminen hidastuu, mutta ole itselles armollinen. ehkä vuoden päästä massusi näyttää jo erilaiselta ;) nauti kotielämästäsi ja vauvastasi ja onnittelut
Kuka on mitään valaista puhunut? Mulla tuli raskausaikana kiloja tasan 10 ja vauvan verran jäi laitokselle, loput tippui ajallaan...
mulla tuli ekasta melkein 30 kiloa massaa lisää ja olin oikeesti kamalan näkönen. kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen painoin jo 5 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. selitys on simppeli. olin niin huonossa hapessa että lopetin liikkumisen raskausaikana kokonaan, refluksinärästys ja oksentelu pakotti mut syömään pelkkää "skeidaa" eli vaaleeta leipää, pastaa, kermaisia ruokia jne.. kaikki terveellinen täysjyvä jne. aiheuttivat kamalan kipeän närästyksen josta seurasi oksentaminen. plus kaiken muun kivan lisäksi se turvotus...
ai vähän pitääkö sitä valaaksi ittensä kasvattaa??? Kaikki 9 kg jäi sairaalaan ;).En todella ymmärrä naisia jotka kasvattaa itsenä valaaksi raskauden aikana.
En ole ap mutta todellakaan en kasvattanut itseäni valaaksi raskauden aikana. Söin normaalisti, kiloja tuli 12 (kaikki vatsaan), ravasin lenkillä (jonka kyllä huomasi jaloista ja takapuolesta) ja silti jäi maha (en siis ollut aivan timmi ja sikspäkki näkyvissä) lapsen syntymän jälkeen. Kiitos erittäin erkaantuneille vatsalihaksille ja todellakin entiselle ja arpiselle matsanahkalle. Vatsa vetäytyi kyllä ajallaan itsekseen takaisin ilman vatsalihasliikkeitä tai laihdutusta.
Rako on nyt juuri ja juuri niin kiinni että voin aloittaa vatsalihasharjoittelun (muunkin siis kuin syvät vatsalihakset) lapsi on vähän yli vuoden.
ja painoni siis putosi melkein itsestään. heti pojan syntymän jälkeen refluksit ja muut vaivat oli muisto vain ja sain taas ruokavalion kuntoon ja tein päivittäin tunnista kolmeen tuntiin kävelylenkkejä vaunujen kera, kun kunto pikkuhiljaa antoi myöden. imetin myös täyspäiväsesti joten kai sekin jotain auttoi..
Tulihan niitä kiloja, mutta niin tuli viimeksikin. Kilot lähtevät itsestään imetyksen myötä, mutta huolestuneempi olen tästä kummusta :/ oli sitä viimeksikin pitkään, mutta en sentään näin iso ollut. Kai sitä sitten vaan on toisessa raskaudessa huonommassa kunnossa ja palautuu hitaammin. Tuntuu vaan, että kaikki muut näyttävät kohtuu normaaleilta jo pian. korsettia käytän julkisissa paikoissa, mutta se ei ole estänyt vauvamahaksi luulemisia...
tiedoksi vaan kaikille, että SISEMPIÄ vatsalihaksia voi ja pitää treenata heti. Ihan synnäriltä alkaen sain ohjeeksi.
Minulla synnytyksestä kohta kolme vuotta ja maha pieneni kyllä, mutta pussi jäi. Sori..
Kehon palautuminen voi kestää jopa vuoden, ja kaikista raskauksista ei palaudu samalla tavalla. Mäkin aloin näyttämään itseltäni ja mahtumaan vanhoihin vaatteisiin vasta vajaan vuoden jälkeen, vaikka liikuin paljon ja söin terveellisesti. Vaatteet kyllä olivat yksi iso murheenkryyni, ratkaisin asian babydoll-tyyppisillä paidoilla/mekoilla mitkä sitten näyttivätkin pirun hyviltä :)
Pahin virhe minkä voit tehdä onkin asian murehtiminen, se on pois vauva-ajasta nauttimisesta. Ja liian aikaiset vatsalihasliikkeet!
neljä viikkoa on vielä lyhyt aika.
Syö terveellisesti ja liiku (kävele vaikka vaunuja työnnellen) paljon. Kyllä se mahakin kuroutuu vähitellen.