Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos löytyy vyökuoriainen kotoa, niin onko niitä aina sitten

Vierailija
08.04.2010 |

enemmänkin vai voiko olla tuo yks vaan? Mulla löytyi makkarista arvatkaa vaan paljon ällöttää että se on varmaan ollut samassa sängyssä missä oon nukkunut. Hyi helvetti!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit 9 sitten aika vanhaan viestiin :D

Aloitus tehty yli 3v sitten!

Mutta, ap ei tuolloin selvittänyt, tarkoittiko vyöihrakuoriaisia vai vyöturkiskuoriaisia.

Noi turkiskuoriaiset on nimenomaan vain asuntotuholaisia mutta ihrakuoriaiset ihan luonnossakin olevia eikä niin inhottavia, sillä niiden toukkia harvoin asuntoon tulee (ne majailee just siellä välikatossa, ei komeroissa, lattialistojen alla, keittiönkaapeissa...)

Edellisessä asunnossa oli vyöturkiskuoriaisia ja oksennus meinasi monesti tulla kun ajattelin niitä. Pienimmät kuoret kun oli mikroskooppisen pieniä. Muutettiin ja tehtiin järkyttävä urakka, ettei tullut uuteen kotiin - eikä tullut!

Vierailija
2/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee kuoriaisetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina mut aika vähän, välillä enemmän. eipä kai niistä ole mitään haittaa. mä olen jo tottunut. ne tuli mukana meidän uuteen taloon vanhasta 50 luvun talosta josta löytyi vaikka mitä ötökkää. jotain miniskorpioneja, valkoisia ampiaisia jotka pisti jne. oli karseeta asua siellä. kavereiksi tuli näköjään vaan noi vyöihrakuoriaiset. vähän ällöjä mutta vaarattomia.

Vierailija
4/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo syytä huoleen :D Kys. ötö elää ihan luonnonvaraisena ja välillä ne tunkee sisään asuntoihin. Meidänkin kerrostalon ullakolla asustaa pataljoona niitä vanhoissa linnunpesissä etc... Syövät eläinten raatoja ja keittiössä kaikkia murusia ja muita mitä tippuu lattialle/jää pöydille.

Sinällään aika harmiton, sen toukka muistuttaa vähän turkiskuoriaista, ja saattaa syödä myös satunnaisesti tekstiilejä,(villaa eritoten) mutta ei hakeudu kyllä vaatteisiin jos saa ruokaa muualta :D

Meiltä löytyy aina välillä noita toukkia keittiöstä, yhden olen löytänyt vaatekomerosta villalapasen kimpusta :)

Ne saadaan häädettyä siivoamalla paikat. Ullakko eritoten puhtaaksi eläintenraadoista ja linnun pesistä.

Vierailija
5/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleskelee hiiriä, voi vyöihrakuoriaisten hävittäminen olla vaikeaa, koska yleensä välikatossa on tulloin myös hiiren raatoja. Sieltä välikatosta sitten kuoriaisia tupsahtelee joskus sisätiloihinkin.

Meillä tällainen kokemus, eikä myrkytyskään pysyvästi hävittänyt sisällä tavattuja kuoriaisia, tosin vuoteen siitä ei nähty kuin ihan yksittäisiä yksilöitä.

Ällöttäviä ovat minustakin, mutta metsän laidassa asuessa ja hiirten päästessä välikaton rakenteisiin ei taida pysyvää ratkaisua löytyä.

Vierailija
6/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleskelee hiiriä, voi vyöihrakuoriaisten hävittäminen olla vaikeaa, koska yleensä välikatossa on tulloin myös hiiren raatoja. Sieltä välikatosta sitten kuoriaisia tupsahtelee joskus sisätiloihinkin.

Meillä tällainen kokemus, eikä myrkytyskään pysyvästi hävittänyt sisällä tavattuja kuoriaisia, tosin vuoteen siitä ei nähty kuin ihan yksittäisiä yksilöitä.

Ällöttäviä ovat minustakin, mutta metsän laidassa asuessa ja hiirten päästessä välikaton rakenteisiin ei taida pysyvää ratkaisua löytyä.

Vierailija
7/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaan tuollaisen meiltäkin. Eli harvoina pysyvät.

Vierailija
8/16 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa häätää ei-toivotut jyrsijät

Vierailija
9/16 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä olivat pesineet sohvatyynyn alle keskellä talvea... ja kerran lettuja tehessäni löysin kyseisen otuksen toukan vaihtokuoren sokeripussista... siihen jäi lettujen teko. noin kerran vuodessa niitä meikäläisen kämpillä on näkyny, muttei ole vaatekaapissa onneks näkyny. välikatosta kuuluu talvisin hiiren kipitys ja varmaan siitä syystä nekin viihtyy siellä. onneks kohta uus kämppä ja uudet eläimet :)

Vierailija
10/16 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut niitä aina välillä, mutta ei ilmeisesti suuria määriä. Olen yksinkertaisesti tappamalla päässyt niistä eroon. Perustan arvioni siihen, että vaatteet ovat saaneet olla suht rauhassa. Ensimmäisen kerran, kun niitä tapasin, vaatteisiin ilmestyi reikiä, minkä jälkeen älysin alkaa tappamaan niitä. Sen jälkeen vastaan on tullut jokunen kuoriainen aina kesäisin, paitsi viime kesänä ei yhtään.

Raatoja saattaa olla aina välillä rossipohjassa.

Vierailija
11/16 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa myrkytin koko asunnon itse, kun olin pari vyöihrakuoriaista ja sokeritoukkaa nähnyt. Ei oo sen jälkeen näkyny

Vierailija
12/16 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teitte ettei ne tulleet uuteen kotiin? Vinkit olisivat tarpeen, meillä sama tilanne.

Vierailija
13/16 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä myrkytit????

Vierailija
14/16 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
15/16 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vyöihrakuoriaiset eivätkä toukat sohvalle tule jos et syö sohvalla, niin niillä ei ole mitään ravintoa sohvalla. Jos vielä viikkosiivouksen yhteydessä imuroit sohvan myös tyynyjen välistä. Eivät myöskään tule sänkyyn kun vaihdat vuodevaatteet yhden- kahden viikonvälein ja peset ne 60 asteessa pesukoneessa. Kodin likaisemmat paikat kuten lattiakaivon ja saunan lattian peset usein ja keittiön. Pidä.ne ruokatarvikkeet niille tarkoitetuille tiiviissä muoviastioissa. Näin vyöohrakuoriaisis on vain muutama vuodessa eivätkä haittaa tavallista elämää.

Vierailija
16/16 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahkani alla on vyökuoriainen poikineen!