Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvani on 2kk ja lopetin imettämisen

Vierailija
08.04.2010 |

Pari viikkoa syntymästä aloin pumppaamaan maitoa noin 3 kertaa viikossa että pääsin käymään jumpassa. Vauvasta tämä oli kai liikaa koska alkoi tulla rintaraivareita. Aluksi niitä oli vähemmän, lopussa joka syöttökerralla. Lopulta sai huudattaa vauvaa jopa tunnin eikä siltikään alkanut syömään. Luovutin. Nyt pumppaan äidinmaitoa ja annan pullosta. Nyt elämä tuntuu paljon helpommalta kun ei tarvi hermostua kertaakaan vauvan syöttämisen yhteydessä ja vauvakin saa enemmän ravintoa (paino sillä ei meinannut noussa, mutta nyt lähti nousuun kun suostuu pullosta juomaan enemmän). Mitä ootte mieltä tästä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei suostunu koittaa ees imemistä.

Vauva on nukkunukki alusta saakka mun vieressä ja kun sen raivarit alko niin yöllä kuitenki se suostu ottaan ihan normisti rinnasta. Mut lopulta se alko raivoaan yölläkin (esikoinenki heräs tähän). Nyt siinä mielessäkin helpompaa kun vauva voi nukkua omassa sängyssä kun pumppaa (=ei tarvi nostaa imetykselle ja pelätä että vauva herää eikä nukaha uudestaan).

Mut joissain tilanteissa imetys ois kyl mukavampaa. Vois kait sitä kokeilla aina välillä josko se alkaski huoliin rintaa. Ja pitää yrittää jaksaa pumpata KAUAN.

Vierailija
2/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vauvalle juurikin tuollainen rintaraivariajanjakso kun vauva oli 1,5kk-2kk vanha. Mä aina koitin sille tarjota rintaa mutta lopulta sitten syötin pullosta. Oma sisukkuuteni palkittiin, sillä se tosiaan oli vaan jokin vaihe joka meni täydellisesti ohi. Nyt ei ole tarvinnut antaa pullosta kuin silloin kun mies jää yksin kotiin. Meillä kans nyt kaikki hyvin ja turhaan kaapissa miljoona tuttipulloa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse sain kerran reilun desin, kun olin pakollisen menon takia koko päivän imettämättä. Muuten maitoa tuli pumppaamalla noin 10ml kerrallaan maksimissaan, vaikka pumppailin lopussa aina tunnin välein kun vauva ei enää suostunut rinnalle. Olisin tosi paljon halunnut täysimettää, mutta vauva laihtui liikaa ja sitten korvikkeiden myötä ei ollut kiinnostunut rintamaidosta enää, jos sitä ei saatu pullosta. Ja pulloon sitä en sitten saanut, eli sepä siitä sitten. :/

Vierailija
4/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen antaa lapselleen sen minkä pystyy....

Toiset lapset saa enemmän ja ne toiset sit vähemmän....

Vierailija
5/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos= Tyytyväinen vauva ja tyytyväinen äiti :)

Vierailija
6/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä sua että vauvaa ajatellen.

T. rintaraivareista kaiken tietävä...

Vierailija
7/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä oppi imemään rintaa ja imetin sitten 9 kk asti. Joten ihan hyvä ratkaisu tuokin on.

Vierailija
8/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kokemusta pumppaamisesta (mieskin voi sitten syöttää) ja imettämisestä, noi on niin lapsesta ja kaikesta muusta johtuvia miten onnistuu.

Vierailija
9/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin että mut lynkataan täällä ("Vauvan keuhkot kehittyy paremmin kun syö rinnasta" jne...). Mies ei vaan oo kauhean ilahtunut mun päätöksestä koska se on saanu tähän mennessä nukkua yöt putkeen ilman yhtään herätystä. No, nyt kun pumppaan se joutuu VAAN KERRAN yössä pitään vauvalle tutti sen aikaa kun käyn vessas pumppaan sille maitoa (n.10min). Se meinaa et sen työ voi kärsiä ku joutuu herään (kuitenki vauvan eka uni on 5-6h). Voiko työnteko oikeesti kärsiä tosta??

Vierailija
10/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin että mut lynkataan täällä ("Vauvan keuhkot kehittyy paremmin kun syö rinnasta" jne...). Mies ei vaan oo kauhean ilahtunut mun päätöksestä koska se on saanu tähän mennessä nukkua yöt putkeen ilman yhtään herätystä. No, nyt kun pumppaan se joutuu VAAN KERRAN yössä pitään vauvalle tutti sen aikaa kun käyn vessas pumppaan sille maitoa (n.10min). Se meinaa et sen työ voi kärsiä ku joutuu herään (kuitenki vauvan eka uni on 5-6h). Voiko työnteko oikeesti kärsiä tosta??

Voisin sanoa omien lasteni ja tuttavieni kokemusten perusteella että lasten yöheräilyt ei sitten suinkaan rajoitu vauvaiän yösyömisiin. 4,5 vuotias esikoinenkin käy lähes joka yö kerran vessassa ja tarvitsee siihen apua, ja usein lapset näkee levottomia unia ja saattaa herättää vanhempansa jos ne ei nuku korvatulpat korvissa. Syitä erilaisille yökitinöille ja heräilyille riittää, esimerkiksi hampaiden pukkaaminen tekee monilla kipeätä...

Tuskin yksi yöherätys vielä työntekoon suuresti vaikuttaa, mutta kyllä se alkaa tuntua jos 4-6 kertaa yössä käy hyssyttelemässä. Nämä on kyllä tosi yksilöllisiä juttuja, ihmisillä on niin erilaiset unentarpeet ja tottumukset.

Vierailija
11/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinällään sääli. meillä rintaruokinta takkusi alusta asti, vauva raivosi rinnalla, lakkoili, ja viimenään kieltäyty kokonaan toisesta rinnasta. sitkeästi jatkoin yhdellä, ja nyt imetys on helppoa ja ihanaa kun vauvakin jo isompi ja "osaa homman". mut samapa mulle toisten ratkasut on. vähän haiskahtaa provolta (toki totta varmaan on). kurjaa jos jumppa on äidille imetystä tärkeämpää. hienoa sinänsä että toiset ovat "jumppakunnossa" kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. itse siinä vaiheessa vielä parantelin repeämiä ja pelkästään kävely teki kipeää. tätä mieltä minä =)

Vierailija
12/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiedä mitään rintaraivareista. :D

Jotenkin ajattelen että olisiko yhteys siihen että pumppasit maitoa pois, jolloin ei maitoa jäänyt lapselle ja koska pullosta lapsi saa supertehokkaasti niin tän takia lopetat? Olette vaan joutunu kierteeseen ja menette nyt mistä aita matalin.

Koska maitoahan saisi rinnasta, määrä ei vaan kohtaa tarvetta jos otat ensin pois.

Lapsihan lisäisi tuotantoa. Eikä se lisää vaan vähentää että pumppaat rinnat tyhjiksi ja pidät lasta tunnin huutamassa.

Ensin kuuluu lapsen syödä ja sitten koitat saada ylijäämiä pulloon, määrä kasvaa ja tämä vasta takaa omat varastot, ei niin että nälkiinnytät lapsen rinnalla koska maidot on pakkasessa ja saa ruokaa kun harrastat?!

Maitoa luovuttaneena olen ensin syöttänyt lapsen ja vasta jälkeen ottanut ylimääräsiä pois. Koska rinnoistahan tulee ensin vauvalle, ei säilöön niinkuin sinä olet tehnyt!

Joten en ihmettele lapsen rintaraivareita kun rinnat tyhjenee säilöön pakkaseen.

Vierailija
13/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiselta jaksoin pumpata 7kk sit lopetin ku olin uudestaan raskaana. Esikoisen kanssa oli myös imetys hankalaa koska aloitin koulunkäynnin kun se oli 6viikkoa vanha ja isä jäi kotiin ja pumppailin koulun vessassa.

Mut niin voipi olla et ei ihan vuotta jaksa pumpata. Nyt motivoi kuitenki myös se, et laihtuu paremmin ku pumppaa ja on noita kiloja mitä pitäs saada pois... Ja tosiaan, mulle jumppa on kyl tosi tärkeää. Masentais kyl jos ei sais harrastaa liikuntaa kun on lapsia, yksi harvoista henkirei'istä.

Vierailija
14/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumpannu ne "jumppamaidot" syötön jälkeen aamulla kun rinnat on ollu tosi täynnä. En muuten. Ja lopussa vauva ei oo suostunu ees kokeileen rintaa suuhun.

Vierailija
15/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin kaupasta korviketta ja en pumppais.

Vierailija
16/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samahan se on mistä "tutista" lapsi ne maitonsaa saa, hyvä että jaksat pumpata maitoa lapselle. Laadukasta ja edullista ruokaa lapselle ja vielä ilman raivareita, mikä sen parempi!

Itse imetän 8kk ikäistä ja mielelläni antaisin jonkun muun joskus hoitaa lapsen syöttämisen, olisi monella tavalla helpompaa elämää.

Vierailija
17/17 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on raskasta, mutta se maito on todella tärkeää vauvalle. Kyllähä se korvikkeellakin kasvaisi, mutta kun on sitä parasta olemassa, niin miksi antaa huonompaa... Varmaan kyllä kyllästyt jossain vaiheessa ja minulla ainakin pumppaaminen onnistui vain ensimmäisinä kuukausina. Toivottavasti rintaraivarit helpottuu ja vauva huolisikin tissiä niin pääset helpommalla. Muista koittaa usein, ettei tämä "taito" unohdu kokonaan. Helpottaisi varmaan jos nukkuisi vieressäsi yöllä niin kun vauva on väsynyt ja nälkäinen niin helpommin varmaan ottaisi tisua. Olet hyvä äiti kun jaksat pumpata niin ahkerasti!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi