Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamutoimien kesto heräämisestä ulko-oven avaamiseen

Vierailija
08.04.2010 |

Keskusteltiin juuri työkaverin kanssa aamutoimista ja niihin kuluvasta ajasta. Sain suurta hämmästystä osakseni kun kerroin, että selviän aamuisin 20 minuutissa kellon soimisesta auton ratin taakse. Tässä ajassa käyn vessassa, pesen hampaat, laitan hiukset, teen kevyen meikin, puen vaatteet, teen töihin aamupalaleivät ja herätän lapset (isä hoitaa heidän aamutoimensa). Niinä aamuina, jolloin käyn aamulla suihkussa, aikaa menee vajaat 10 minuuttia kauemmin. Onko tämä nyt muidenkin mielestä "hämmästyttävän" nopeaa? Itse en ymmärrä mihin sitä aikaa pitäisi tuhlata enempää...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suihku (ei hiustenpesua)

-laittautuminen, pukeminen

-lasten herätys, pissatus, hampaiden pesu, 4-vuotiaan pukemaan kehottaminen, karkuun juoksevan 3-vuotiaan pukeminen (itse yleensä olen laittanut lasten ulkovaatteet eteiseen valmiiksi, mutta jos olen tullut töistä klo 23 aikoihin, mies ei sitä kyllä ole tehnyt!!!)

-oma aamupala (mies yleensä on keittänyt kahvit ja saattanut voidella leivätkin)

-miehen komentelu:-)

Vierailija
22/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet? Poliisi?

Vessaan, vaatteet päälle, eväspussi mukaan ja koiran kanssa ovesta ulos. Aikaa tähän menee 4-6min.

Työmatkalla syön eväät, töissä kahvia ja koiralle aamupala.

Olen karjanhoitaja, ja yritän kouluttaa omasta koirastani paimenkoiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen kun kello soi ja lähden, kuluu 40 min.

Omillani selviäisin varmaankin 15 min.

Mulla ei tosin ole kiirettä aamuisin, niin saatan joskus jäädä tuijottamaan Huomenta Suomea!

Vierailija
24/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sisältyy meikki, hiukset, aamupala ja ehdottomasti hesari. Silloin kun olin töissä ja lapset päiviksessä varasin aikaa 1,5-2h heräämisestä ulko-oveen.

Seuraavan kerran kun menen töihin aikaa menee varmaan vähän vähemmän kun kolme lasta jo koulussa ja vain yksi pitää viedä hoitoon.

Vierailija
25/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikkien ap:n listaamien asioiden lisäksi käyn suihkussa, silitän lasten ja omat vaatteet ja pakkaan lasten päiväkotireput. Jos tekisin nuo silitykset yms jo illalla, säästäisin 10 min.

Mulla ei hiusten laittamiseen mene juuri aikaa (lyhyt tukka, jonka kastelen ja pörrötän) ja meikkaus on nykyisin kevyttä ja nopeaa.

Vierailija
26/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aikana herätin lapset, laitoin aamupalan heille ja pakkasin laukut kerhoon. Vanhemmat lapset (4 ja 5v) pukivat itse sillä aikaa ja söivät aamupalan kun herätin nuorimmaisen.Sitten ulkovaatteet päälle ja menoksi. Nuorimmainen sai siis vain ulkovaatteet yökkärin päälle. Onnistuu näemmä nopeasti, kun haluaa. Nuorimmainen on kipeä enkä viitsinyt herättää yhtään aikaisemmin kuin oli pakko, tultiin sitten takaisin kotiin syömään aamupalaa rauhassa.

Yleensä menee 45 minuuttia- tunti, sama aika menee ilman lapsia kuin lasten kanssa. Yksinään luen lehteä ja syön aamupalan rauhassa, lasten kanssa teen sataa asiaa yhtä aikaa.

Vierailija
27/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä on lasten aamupala pukemiset koiran pissatus.

mielestäni aika hyvin.

tosin mä en mene töihin joten voin heittää lapsen tarhaan pipo silmillä ja yöpuku päälysvaatteiden alla :)

Vierailija
28/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä lasten aamuhärdelli mukana, aamupalan syön vasta töissä. Meikkaamiseen menee n.10min ja hiusten laittamiseen 15 min.

Vierailija
29/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään ja laitan itseni kuntoon. Lapsi ylös ja hänen aamutoimet. Aamupala ja menoksi! :)

Tämä edellyttää sitä, että illalla on laitettu kaikki vaatteet ja tavarat valmiiksi aamua varten.

Vierailija
30/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pukeminen 30 s

- Pissa 30 s

- Meikki 5 min

- juon lasin vettä 10 s

- Ulkovaatteet päälle 10 s

Eli siis joku about 6 min

Vierailija
31/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin aamupala kahvin ja Hesarin kera, sitten suihku, hammaspesu, meikkaus, hiusten kuivaus ja muotoilu, pukeutuminen, lapsen herättäminen, lapsen aamupala, lapsen pukeutumisen valvominen, päiväkodissa ja töissä tarvittavien tavaroiden keräys, ulkovaatteet molemmille ja ovesta ulos.

En ole ollenkaan aamuihminen, minkä vuoksi haluan tehdä aamutoimet pitkän kaavan mukaan ja rauhassa. Mielestäni on ihan sama herääkö tunnin aikaisemmin vai myöhemmin, jos ei kuitenkaan saa nukkua tarpeekseen.

Vierailija
32/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin juuri työkaverin kanssa aamutoimista ja niihin kuluvasta ajasta. Sain suurta hämmästystä osakseni kun kerroin, että selviän aamuisin 20 minuutissa kellon soimisesta auton ratin taakse. Tässä ajassa käyn vessassa, pesen hampaat, laitan hiukset, teen kevyen meikin, puen vaatteet, teen töihin aamupalaleivät ja herätän lapset (isä hoitaa heidän aamutoimensa). Niinä aamuina, jolloin käyn aamulla suihkussa, aikaa menee vajaat 10 minuuttia kauemmin. Onko tämä nyt muidenkin mielestä "hämmästyttävän" nopeaa? Itse en ymmärrä mihin sitä aikaa pitäisi tuhlata enempää...

Ethän esim. syö lainkaan sitä aamupalaa tuossa ajassa. Tai käy pesulla.

Minulla menee tunti ja vartti, mutta siinä ajassa ehdin käydä suihkussa, pestä ja föönata tukan, pestä hampaat, laittaa naaman, syödä aamupalan + lukea 20 minuuttia aamun hesaria (premi kokonaan ja ulkomaansivut päällisin puolin), herättää ja muonittaa kaksi lasta, pestä heidän hampaansa, pukea itseni ja lapset sekä laittautua heidän kanssaan matkaan.

Olennaista lienee siis aamupalan syöminen kotona ja se, hoitaako samalla lapset menovalmiiksi.

Vierailija
33/38 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee mukaan myös 3 lasta. 1.v, 4.v ja 7.v

Vierailija
34/38 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä tähän miten lapsen 5 v kanss aamut olisi nopempia.

Meillä menee n. 1.5 h, tosin myös koira pitää ulkoluttaa. Mietin muuttoa ok taloon et aamulla voisi vaan päästää sen ulos.

Päätin aloittaa kokeilun jossa:

Ei aamukahvin keittoa eikä aamiaista.

Lapsi syö aamiaisen tarhassa. Mulle valmiiksi eväät jääkaappiin.

Lapselle jo illalla yökkäriksi sama aluskerrasto millä menee trhaan. Sit vaan päällysvaatteet siihen päälle. Tarhaan jossain isossa haalarissa ja tarhan ulkolikamppeeet kassiin tms.

Mun pitää vähän meikata ennen töitä. Jattelin et etsin nyt hyvän meikkivoiteen joka periaatteessa riittää,käyn säännöllisesti kampaajalla niin tukka perussiisti, ja riittää jos illalla käy suihkussa.

Mun pitää tosiaan olla töissä klo 7 ja 1/2 h ajomatka sinne :(

Vinkkejä?

Vierailija
35/38 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna selvisin ovesta ulos 15 minuutissa. Siinä ajassa ehdin pukea ensimmäiset eteen sattuvat vaatteet, pestä hampaat ja harjata hiukset ponnarille. Tämä siis kauppareissua varten, töihin tai yliopistolle en todellakaan voisi lähteä noin. Olet todella nopea, onneksi olkoon.

Vierailija
36/38 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kans noin 20 min.

Vierailija
37/38 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti menee, josta 40 minsaa koirien ulkoilutus ja 20 min omat aamutoimet. Aamupalan syön töissä sitten kun siellä tarjotaan puuro.

Vierailija
38/38 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa tunti. Nousen, keitän kahvin, käyn vessassa, herättelen lapset, meikkaan, juon kahvia ja autan lapsia aamutoimissa, laitan hiukset, puen, pakkaan tavarat ja lähden. Aamupalaa syön yleensä töissä ensimmäisellä kahvitauolla niin ei tarvi kotona käyttää aikaa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi