rv 27, painoa tullut 8kg!
BMI normaalisti 21-22 ja nyt tullut noin paljon jo lisää ja nopealla pyrähdyksellä. ja tosiaan omasta syystä: olen mättänyt 3viikkoa loman ym tekosyyn takia kaikkea...
vaikee hyväksyä...
Hyväksyisin sen vauvan, veren, istukan, kohdun, rintojen ym painon kyllä, mut en tota älytöntä mättämistä sillä verukkeella et olen raskaana. Kritisoin tässä nyt siis itseäni, en muita. Neuvolassa sanottiin myös että HUHHUH mikä pyrähdys ja ei tätä tahtia enää! (ainahan ne mäkättää siellä painosta, olen kuullut kyllä)
Muita samanlaisia ajatuksia?
Kommentit (41)
joo kiitoksia kommentistasi:D saitko tyydytystä:D
joo ei olisi pakko mättää, siksihän tänne juur kirjoitinkin kun harmittaa se oma heikkous!!!!! mutta yritän ryhdistäytyä. kiitos muille asiallisuudesta.
kasille vielä: oletpa juu tosiaan hyvä äiti, niin vähän olet lihonut:) onnea sinulle saavutuksistasi! haluaisin myös pystyä tuohon.
minulla 2kk ollut jatkuvaa kivutonta supistelua joten en saa kuin rauhaisasti kävellä.
en silti pidä sitä minään syynä tähän! en ole muutenkaan kovin innokas liikunan harrastaja...
tarkistin muuten BMI:ni, se on ollit 20,5 ennen raskautta.
Ei minusta tuo ap:n painonnousu ollut paljoa, itsellä tasaantunut aina loppua kohden kanssa.
Olin samoissa bmi-mitoissa ennen raskautta. Nyt rv 28 menossa ja kiloja tullut 10,5. 1 kk aikana tuli yhtäkkiä 4kg lisää ja neuvolassa sanoivat etteivät ala mussuttamaan,jos tahti ei ole jatkuvaa. Totta kai tämä itseä vaivasi mutta ei onneksi enää. Mässäilin kyllä myös tuon kyseisen kk:n aikana paljon. :)
ja rv 27 myös, että ei hätiä :)
Esikoisesta tuli yhteensä 20kg ja hyvin lähti pois, olen hoikka normaalisti.
Älä stressaa, en minäkään!
aika samat tilanteet sitten teidän kanssa. Joo siis ei muuten huolta, se ajatus kauhistutti että jos sama tahti jatkuukin:D ei tässä mahdu enää sitten ovista pihalle. mut tosiaan toivokaamme että tämä on kasvuPYRÄHDYS, läskeillekin, ja tasaantuu. Ja tottakai rajoitan nyt syömisiä, tämä on minulle sellainen "Varoitus" että pitää vähän hillitä.
Kiva kun vastailitte, kiitti. Turhamaistahan se on siitä huolehtia, mutta eipä tälle päälleen mitään voi...
joo kai se loppua kohden tasaantuu sitten:)
t ap, joka oli myös tuo 18
Mä olin viikolla 11 ja lihonut siihen mennessä 9kg!!! Juu oli kesä ja olin hieman turvoksissa. Loppuraskaudessa ei kiloja sitte tullutkaan enää.
viikossa loppuvaiheessa t. 18 kg lihonut nro:2.
alku BMI oli 21, painoa tuli kaikkiaan 23kg. Muista onkin tullut sitten vähän vähemmän, kun alkupainokin ollut korkeampi (BMI 23-24). Onneksi ei ole mitään kommentoitu neuvolassa edes tuosta ekasta.
Ensimmäisessä raskaudessa painoa tuli 30kg (viimeiset 10kg kyllä tuli kuukaudessa = turvotusta) ja toisessakin tuli yli 20kg ;)
N. 10kg on siihen painoon, mitä painoin ennen raskauksia (vikasta raskaudesta jo melkein 4v) mutta olen hyvä äiti ja vaimo ja elämä on erittäin leppoisaa =) Vaikka mahaa löytyy, olen enemmän onnellinen noista kahdesta pienestä, kuin siitä, etten näytä samalta kuin 6 vuotta sitten ;)
Mites se meni, "lihavat on leppoisia" =)
menossa on 31 viikko ja painoa tullu 5.3 kg
Relaa ja syö mitä haluat vähän aikaa :)
Mulla oli sama tilanne - painoin ekan raskauden alussa 51 kiloa ja painoa tuli juurikin nuo 8 kiloa ensimmäisten 27 viikon aikana. Yhteensä tuli 17 kiloa. Neuvolassa mäkätettiin ja itse ihmettelin, miten tekee mieli syödä enemmän kuin olisi välttämätöntä.
Mutta kuulepas. Nyt lapseni on kaksivuotias, minä paremmassa kunnossa kuin koskaan, painoindeksi just ja just 21. Lapsen jälkeen olen saanut aivan uuden tatsin pilatekseen, zumbaan ja muihin liikuntahararstuksiini, kun ajattelen millaisen mallin lapselleni annan.
Että anna mennä, kyllä se mahanahka venyy ;) ja parin vuoden päästä olet vähintään entiselläsi.
samankokoinen kun ap. Ennen raskautta n.166/56. ja nyt rv 17 alkamassa ja painoa tullut nyt kolmisen kiloa. Ja nämä kaikki tullut ehkä parin viikon sisään. Mulla on niin iso olo vaikken iso olekaan,vissiin. Mut tämäkin varmaan johtuu siitä et kaikki herkut maistuis liiankin kanssa. Pakko lopettaa ja palata normaaliin syömiseen kun en ihan hirveitä haluis kerryttää. Tosin imetys on vienyt kaiken,ja aikasemmissa raskauksissa painonnousu on ollut sellasta "normaalia" ,+12kg,+14kg ja +15kg.
Olin ennen ekaa raskautta 164cm ja 58kg, painoa tuli 23kg! Ne hävisi kuitenkin niin,että ennen tätä tokaa raskautta painoin 53kg. Nyt taas oon alkanut keräämään massaa ja rv 20 menossa, kiloja tullut jo jotain 9! :D Ihanaa kun saa mässäillä ja sit taas tuntuu ihanalta kun laihtuu kun vauva on syntynyt. Ja joo, mulle on mäkätetty neuvolassa, vaikka ei oo ollu mitään ongelmia sokerin tai peräpukamien tai suonikohjujen tai selän tai minkään kanssa mistä aina varottelevat.
Mulle oli viikkoon 30 mennessä tullut 10 kiloo, ja kokonaispainonnousu oli 13 kg, eli ihan tavallinen kuitenkin. Mäkin oon hoikka, eli ehkä sekin vaikutti siihen et paino lähti heti alussa nouseen. Mä luulen et toi 8. kommentoija, joka ei ollut koskaan lihonut yhtään tai jotain, on jo valmiiks ollu reippaasti ylipainonen!:D
kun olen aina ollut hoikimmillani raskauksien jälkeen; synnäriltä tullessani (x4) painan aina vähemmän kuin raskauden alkaessa. Mua raskaus todella laihduttaa! Toisaalta syön raskausaikana ihan kuin muutenkin, tarpeen mukaan. Ei mitään "mättöä", mutta ei mulla sellaiseen ole ollut tarvettakaan. Painoindeksini taas on normaalin rajamailla, jotain 25, eli mikään keijukainen en ole. Lapseni ovat melko kookkaita syntymäpainoltaan, yli nelikiloisia paitsi yksi.
Bmi 19 ja painoa tuli raskauden aikan järkyttävät 17kg. Sain siitä kuullakkin neuvolassa ja paljon.
Nyt odotan toista rv 38 ja painoa on tullut 7,5kg ja taas saa kuulla kuinka paino on vituillaan.
Koskaan ne ei ole tyytyväisiä. Ja mulle ei siis esikoisen jälkeen jäänyt yhtään ylimääräistä.
Bmi 19 ja painoa tuli raskauden aikan järkyttävät 17kg. Sain siitä kuullakkin neuvolassa ja paljon.
Nyt odotan toista rv 38 ja painoa on tullut 7,5kg ja taas saa kuulla kuinka paino on vituillaan.
Koskaan ne ei ole tyytyväisiä. Ja mulle ei siis esikoisen jälkeen jäänyt yhtään ylimääräistä.
mulle tuli viime raskaudessa 6.5kg, josta lapsi painoi 4.6kg ja istukkakin kilon. Ei onneksi ulissut kukaan mitään.
Vaikuttaahan se BMi varmasti jonkunverran tuohonkin? Jos lähtötilanne lähempänä alipainoa, on kai luonnollista, että elimistö ihan kerää rasvaa imetystä ja vauvaakin varten. Itsestä ainakin tuntuu, että jokainen makea suupala jää raskauden aikana lanteille, kun normaalisti voin kyllä jonkun verran herkutellakin ja silti normaalipainon alarajoilla mennään. Luonnollista tietysti sekin, että liikunta vähenee tai ainakin sen tehokkuus ja näin ollen painokin hipuaa ylöspäin. Kyllä ne kilot siitä lähtee, kun vauva on maailmassa ja pääsee taas omaan rytmiin niin syömisten kuin liikunnankin kanssa. Imetystä varten sitä rasvaa tosiaan tarvitaankin, näin on syytä ajatella heikoimpinä hetkinä ;)