Kirpparihinnoittelua (äitiysvaatteet)
Laitoin kahdet hyväkuntoiset ja oikein hyvin toimineen odotusfarkut 10 euroa kpl (Uutena yli 30 euroa KappAhl ja H&M). Ja Vauvalehden kantoliinan 10 euroa. Ei ole menneet kaupaksi. Mitäs mieltä olette? Onko liian kalliilla kun olen kirpparipöydän vuokrannut viikoksi. Kyllä kaikki vauvojen bodyt menee heti kun niihin olen laittanut 0,20-0,70 hintahaitarin...
Kommentit (6)
Laitoin kahdet hyväkuntoiset ja oikein hyvin toimineen odotusfarkut 10 euroa kpl (Uutena yli 30 euroa KappAhl ja H&M). Ja Vauvalehden kantoliinan 10 euroa. Ei ole menneet kaupaksi. Mitäs mieltä olette? Onko liian kalliilla kun olen kirpparipöydän vuokrannut viikoksi. Kyllä kaikki vauvojen bodyt menee heti kun niihin olen laittanut 0,20-0,70 hintahaitarin...
Itsekin ostanut uusia äitiysfarkkuja esim. h&m:n alesta 15 eurolla, joten käytetyistä en ole kymppiä valmis maksamaan. 5 euroa vois olla hyvä hinta ja varsinkin jos housuissa näkyy mitään käytönjälkeä niin hinnan on oltava alhainen!
Lastenvaatteet meneekin yleensä kuumille kiville, ainakin täällä pk-seudulla :-)
Yksistä äippäfarkuista maksoin 10e kaverille, kun olivat sopivankokoiset ja lähes käyttämättömät, kaveri oli maksanut niistä jotain 70e.
Mahdollisia ostajia on tosiaan harvassa, ja jos hintakin siinä-ja-siinä, myymättä varmaan jäävät. Kantoliina ois saattanu mennä, jos tarvitsija (ja arvostaja) ois kävelly vastaan. Jonku liinan oon myyny puoleenki hintaan (merkkiliina, ei juuri tarjouksessa) netissä.
Vaatteita voi tosiaanki saada uutena -70%, joten käytettyjen vaatteiden hinta pitää selvästi erota kauppojen hinnoista. Harmi kyllä, koska se ei tunnu oikealta hyvää tavaraa myyvää kohtaan, joka on ostanut aikanaan normihinnalla.
Vaatteita voi tosiaanki saada uutena -70%, joten käytettyjen vaatteiden hinta pitää selvästi erota kauppojen hinnoista. Harmi kyllä, koska se ei tunnu oikealta hyvää tavaraa myyvää kohtaan, joka on ostanut aikanaan normihinnalla.
miksi käytetyn tavaran myyjää täytyisi sääliä? Itse en osta koskaan käytettyjä vaatetteita, vaan aina kaikki uutena kaupasta. Minä ainakin myyn vanhoja vaatteita vain realisoidakseni ne, en rikastuakseni. Usein pistän myös ihan hyviä, mutta minulle tarpeettomia vaatteita, UFF:n laatikkoon.
vastauksista. Laitankin hinnat nyt sitten puoliksi ja jos ei mene kaupaksi, sitten huutonettiin. Olen ihan aloittelija kirpparihommissa. Kaksi lasta ja kaksi raskautta takana ja kaapit on täynnä tavaraa. Joten nyt kun lapsia ei varmaankaan enää tule niin myynti on alkanut. En myy vaatteita niinkään tienaamisen mukaan, vaan tyhjätäkseni kaappeja ja toisaalta on kiva kun tietää, että jollain muulla on ehkä täällä kotiseudulla meidän lasten vaatteita päällä. Iso osa vaatteista on myös ulkomailta (Iso-Britannia ja Ranska alueelta). Gapin, Nextin ja Mark& Spencerin vaatteet ei oikein mene kaupaksi vaikka esim. 18 punnan pyjamankin olen laittanut 2 eurolla myyntiin. Täällä meillä päin kun ei ymmärretä merkkien, vaan hinnan päälle. Loput mitä vaatteita en saa myytyä laitan joko SPR:n laatikkoon tai sitten huutikseen.
Eli tämä selitys nyt siksi, että tosiaankaan en osannut ajatella miten hinnoitella vaatteita. Katsoin itse sen mukaan mitä itse olisin valmis maksamaan. Mutta toisaalta olen puolueellinen, joten hyvä saada puolueetonta palautetta.
tuotteen mukainen hinnoittelu, eli merkkituote, markettituote, ostohinnaltaan kallis tai halpa, vaan siellä on vain yksi hinta, eli kirpparihinta.
Itse maksaisin kirpparilla äitiyshousuista 5-7 euroa. Lastenvaatteissa maksimi on 4 euroa. Kiertelen kirppareita tehdäkseni halpoja löytöjä, ja jos joku tuote on myyjän mielestä tavallista kirpparihintaa arvokkaampi, jätän sen suosiolla toiselle ostajalle.
yleensä on hankalia kirppariartikkeleita: se vaatii oikean ostajan (suurin piirtein sinun kokoinen, raskaana, sama vaatemaku) juuri oikealla hetkellä. Mielestäni sun vaatteet oli kalliita. Itse tavoittelen yleensä noin 10-15% ostohinnasta (olen ostanut odotusaikanakin laadukkaita vaatteita). Pistä koko setti vaatepakettina Huutikseen. Pääset paljon helpommin vaatteistasi eroon.