Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hauskaa" liikennekulttuuria taas aamulla

Vierailija
07.04.2010 |

Ajelin aamulla kaupungista maalle päin. En huomannit/tiennyt, että kesänopeudet tulleet voimaan joten ajoin valtatiellä 85km/h. Aamulla oli hiukan luntakin maassa, joten varmaan ihan Ok nopeus. Eikä perääni syöksynyt yhtäkkiä auto, joka kieltämättä ajoi 10 metrin päässä autoni perästä. Ihmettelin hiukan perässroikkumista. Ajattelin, että kärkkyy ohitusta. Tiesin ohituskaistan alkavan noin kilometrin päässä. Kun se alkoi, ampaisi auto ohitseni. Mies autossa huitoi ja osoitteli minulle kiukkuisesti ollessan autoni rinnalla. Päästyään ohi ajoi pientaretta pitkin ja vilautteli ja huitoi taas. Halusi osoittaa että minun olisi pitänut muka väistää häntä ojaan :-/ Onko tuollainen käytös ihan normaalia? Tietty ikävää jos joku köröttää edellä, mutta silti. Olen ymmälläni tästä käytöksestä. Samana aamuna ammattiautoilija (roska-auto) edelläni ajoi huimaa ylinopeutta. Eikö (edes) heitä koske liikennesäännöt?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan ajoon ja väistä sivuun jos et pysy muun liikenteen tahdissa.

Vierailija
2/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri huomaa millainen ilmapiiri liikenteessä on. Ei minun tarvitse yhden auton takia väistellä pientareille. Kyseinen kuski pääsi kahden kilometrin päässä ohittamaan minut kaistaa pitkin. Eri asia jos perässä liuta autoja. Silloin väistä bussipysäkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu jos liukkaahkolla kelillä (tai muutenkin) autoni perävaloissa roikkuu toinen auto. Jarrutusmatka hädän hetkellä melko lyhyt.

Vierailija
4/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mittarisi näytti 85 km/h, niin todennäköisesti olisit ajanut alinopeutta talvinopeusrajoituksillakin...

Itse ajan päivittäin töihin tietä, jolla nopeusrajoitus vaihtelee 60 km/h ja 80 km/h välillä. Ohituspaikkoja ei juuri ole. Lähes poikkeuksetta eteen sattuu joko meno- tai paluumatkalla joku köröttelijä, joka ajaa kuudenkympin alueella mittarin mukaan juuri ja juuri kuuttakymppiä (eli oikeasti alle sen) ja kahdeksankympin alueella uskaltaa nostaa nopeutensa ehkä jo seitsemäänkymppiin, jos nyt edes huomaa nopeusrajoituksen muuttuneen. En ymmärrä, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu, eivätkö he itse huomaa ajavansa alinopeutta???

Vierailija
5/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajavani alinopeutta, kun oletin, että vielä talvinopeudet voimassa. Ja samoin oli perässroikkujallekin ollut näkyvilla liikennemerkki jossa ilmoitettiin, että ohituskaistan alkuun teitty kilometrimäärä. Ei siis olisi tarvinnut olla kiinni autoni perässä ja heristellä nyrkkiä. Jos kaikki autoilijat olisivat samanlaisia niin mitä siitä tulisi? Että kiihtyisin joka "töppäyksestä" yhtä lailla? Heristelin kaikille jotka tulevat lähemmäs autoani kuin sallittu turvaväli on? Minua kiukuttaa kovasti se, eivät niinkään alinopeudet.

Vierailija
6/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä naisautoilijoille että nopeusrajoitus ei ole oletuksen asia. Siellä tien vierustalla on niitä liikennemerkkejä mistä näkee sen nopeusrajoituksen, daa.

Vierailija
7/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsiväylällä muuttui nopeusrajoitus satasesta kahdeksaankymppiin siellä länsipäässä, aiemmin satasen alue alkoi jo kohta Ompun jälkeen, nyt vasta Suomenojan jälkeen.

Ihmeen moni edelleen olettaa siinä pätkällä olevan satasen rajoitus, kun siinä missä ennen alkoi satasen alue aletaan painaa kaasua tai toisesta suunnasta tullessa ei hiljennetä yhtään vaikka alkaa 80 alue.

Jos poliisi pysäyttää, ei siinä auta selittää, että kyllä tässä ennen sai satasta ajaa. Ei auta, siitä on merkit tien vieressä kertomassa.

Vierailija
8/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan enemmän kiire kuin muilla. Vihaan alinopeutta köröttelyä, haluan päästä määränpäähäni mahdollisimman ripeästi, kuitenkin nopeusrajoituksia noudattaen (mittarini mukaan 10km yli rajoituksen). Vielä enemmän kuitekin ärsyttää nämä kaaharit, jotka tulevat takapuskuriin kiinni. Kerran tiputin nopeuteni tahallaan 65km/h:sta 50km/h koska pelkäsin turvallisuuteni vuoksi. Annoin kyllä hullulle tilaa heti seuraavan tilaisuuden tullen.

Vierailija
9/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta olen myös sitä mieltä, että nopeusrajoitukset kuuluu niihin liikennemerkkeihin, joita luetaan koko ajan tien varsilta. Mitään ei saa olettaa. Toki alinopeutta on jokaisella täysi oikeus ajaa niin halutessaan, mutta tuo oletus voi mennä väärin myös toiseen suuntaan

Vierailija
10/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kaikki toisten autoilijoiden "opettaminen".

Kuitenkin ihmettelen, mistä johtui ap:n huomiokyvyn aleneminen siinä määrin, ettei hän noteerannut liikennemerkkejä. Huolestuttaa, kuinka paljon sen kaltaisia sääntöjen "olettajia" on liikenteessä.

Vierailija
11/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ääliö kuskeja? Kyllä niitä idiootteja perässä roikkujia on vaikka ajaa rajoitusten mukaan. Kesäisin vähän ylikin ajelen ja siltikin joku pässi ajaa niin perseessä kiinni, että jos minä teen hätäjarrutuksen, olisi se väistämättä tullut persuuksista sisälle minun autooni.

Tökeröä käytöstä toiselta kuskilta ap:n tapauksessa.

Itse ainakin ohitan jos tulee hitaampi kuski eteen. Asialle kun en voi mitään, vanhemmat ihmiset yleensä ovat niitä hitaampia, enkä minä aio heille alkaa nyrkkiä puistelemaan.

Kaikki vain eivät välttämättä ole niin ronskeja ajamaan kuin muut. Ja se on vain niiden nopeampien kuskien ongelma. Ei muiden.

Vierailija
12/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti sain syytteitä niskaani tästä olettamuksestani. Seuraan liikennemerkkejä, enkä aja ylinopeutta. Tämä pätkä nyt on pätkä jota ajan joka helkkarin päivä mennen tullen joten tässä pieni herpaannus kävi, kun en "huomannut" jälleen kerran syynätä joka merkkiä tien reunassa. Väärin minulta. Ilmeisen oikein siis toimi tämä puskurissa kiinni roikkuntu nyrkin heiluttaja. Sopineekin saada hiukan herjausta erheellisesti alinopeutta köröötellyt tientukkija. Hyvin sujuu liikenne, kun minäkin alan räyhätä ja osoittaa mieltäni muille liikenteessä liikkujille. Kisallani jarruttelen äkkinäisesti talvipakkasilla (vaikkakin voi pilkka osua omaan nilkkaan, kun joku ajaa perään) mutta siitä viis. Kiusaa se on pienikin kiusa.

ap

Vierailija
13/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tunnut olevan kovasti tarkka muiden merkkien ja sääntöjen noudattamisen perään :D

ajavani alinopeutta, kun oletin, että vielä talvinopeudet voimassa. Ja samoin oli perässroikkujallekin ollut näkyvilla liikennemerkki jossa ilmoitettiin, että ohituskaistan alkuun teitty kilometrimäärä.

Vierailija
14/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti sain syytteitä niskaani tästä olettamuksestani. Seuraan liikennemerkkejä, enkä aja ylinopeutta. Tämä pätkä nyt on pätkä jota ajan joka helkkarin päivä mennen tullen joten tässä pieni herpaannus kävi, kun en "huomannut" jälleen kerran syynätä joka merkkiä tien reunassa. Väärin minulta. Ilmeisen oikein siis toimi tämä puskurissa kiinni roikkuntu nyrkin heiluttaja. Sopineekin saada hiukan herjausta erheellisesti alinopeutta köröötellyt tientukkija. Hyvin sujuu liikenne, kun minäkin alan räyhätä ja osoittaa mieltäni muille liikenteessä liikkujille. Kisallani jarruttelen äkkinäisesti talvipakkasilla (vaikkakin voi pilkka osua omaan nilkkaan, kun joku ajaa perään) mutta siitä viis. Kiusaa se on pienikin kiusa.

ap

agressiivisesti muiden perässä, tietenkin myöhässä paikasta mihin menossa ymsyms. Katos kun aikaisemmin lähteminen on nössöilyä ;)

Vierailija
15/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä suurella syyllä olisi perässäroikkujan pitänyt huomata että alkaa ohituskaista kuin minun huomata 80 nopeuden muuttuneen sadaksi.

ap

Vierailija
16/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran paljon vaaratilanteita alinopeutta tai vaihtelevaa nopeutta ajavat aiheuttavat, että heidän pitäisi ymmärtää toimia toisin - vähintäänkin valita, milloin ajavat ja päästää taakseen keräytyneet jonot purkautumaan.

Poliisi voi puuttua noihin tapauksiin ihan yhtä lailla kuin ylinopeuksiinkin, mutta resurssit eivät taida riittää.

Huomaavaista ja järkevää on ajaa liikennevirran mukaisesti.

Alinopeus ei ole rikos.

Vierailija
17/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti sain syytteitä niskaani tästä olettamuksestani. Seuraan liikennemerkkejä, enkä aja ylinopeutta. Tämä pätkä nyt on pätkä jota ajan joka helkkarin päivä mennen tullen joten tässä pieni herpaannus kävi, kun en "huomannut" jälleen kerran syynätä joka merkkiä tien reunassa. Väärin minulta. Ilmeisen oikein siis toimi tämä puskurissa kiinni roikkuntu nyrkin heiluttaja. Sopineekin saada hiukan herjausta erheellisesti alinopeutta köröötellyt tientukkija. Hyvin sujuu liikenne, kun minäkin alan räyhätä ja osoittaa mieltäni muille liikenteessä liikkujille. Kisallani jarruttelen äkkinäisesti talvipakkasilla (vaikkakin voi pilkka osua omaan nilkkaan, kun joku ajaa perään) mutta siitä viis. Kiusaa se on pienikin kiusa. ap

agressiivisesti muiden perässä, tietenkin myöhässä paikasta mihin menossa ymsyms. Katos kun aikaisemmin lähteminen on nössöilyä ;)

Ja tärkeintä on se, että MINÄ ITSE olen oikeassa ja saan näyttää vihani ja ärtymykseni jos koen siihen aihetta.

ap

Vierailija
18/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin aamulla kaupungista maalle päin. En huomannit/tiennyt, että kesänopeudet tulleet voimaan joten ajoin valtatiellä 85km/h. Aamulla oli hiukan luntakin maassa, joten varmaan ihan Ok nopeus. Eikä perääni syöksynyt yhtäkkiä auto, joka kieltämättä ajoi 10 metrin päässä autoni perästä. Ihmettelin hiukan perässroikkumista. Ajattelin, että kärkkyy ohitusta. Tiesin ohituskaistan alkavan noin kilometrin päässä. Kun se alkoi, ampaisi auto ohitseni. Mies autossa huitoi ja osoitteli minulle kiukkuisesti ollessan autoni rinnalla. Päästyään ohi ajoi pientaretta pitkin ja vilautteli ja huitoi taas. Halusi osoittaa että minun olisi pitänut muka väistää häntä ojaan :-/ Onko tuollainen käytös ihan normaalia? Tietty ikävää jos joku köröttää edellä, mutta silti. Olen ymmälläni tästä käytöksestä. Samana aamuna ammattiautoilija (roska-auto) edelläni ajoi huimaa ylinopeutta. Eikö (edes) heitä koske liikennesäännöt?

Vierailija
19/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon esimerkiksi 20km:n matkalla voittaa aikaa jos ajaa sen nopeudella 100km/h (ohittaa siis kaikki ärsyttävät töpeksijät) tai ajaisi matkan rauhallisesti yhden töpeksijän perässä. Jos oletetaan, että tienpätkä ei ole täynnä näitä minun kaltaisiani törttöjä.

ap

Vierailija
20/78 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti sain syytteitä niskaani tästä olettamuksestani. Seuraan liikennemerkkejä, enkä aja ylinopeutta. Tämä pätkä nyt on pätkä jota ajan joka helkkarin päivä mennen tullen joten tässä pieni herpaannus kävi, kun en "huomannut" jälleen kerran syynätä joka merkkiä tien reunassa. Väärin minulta. Ilmeisen oikein siis toimi tämä puskurissa kiinni roikkuntu nyrkin heiluttaja. Sopineekin saada hiukan herjausta erheellisesti alinopeutta köröötellyt tientukkija. Hyvin sujuu liikenne, kun minäkin alan räyhätä ja osoittaa mieltäni muille liikenteessä liikkujille. Kisallani jarruttelen äkkinäisesti talvipakkasilla (vaikkakin voi pilkka osua omaan nilkkaan, kun joku ajaa perään) mutta siitä viis. Kiusaa se on pienikin kiusa. ap

Ja tärkeintä on se, että MINÄ ITSE olen oikeassa ja saan näyttää vihani ja ärtymykseni jos koen siihen aihetta.

ap

Ja sitten ihmetellään miksi niitä kolareita on niin paljon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä