APUA! Lapsen ensimmäinen päiväkotipäivä oli äidille ISO pettymys.
Lapsi 2v oli tänään ensimmäistä kertaa päiväkodissa. Hain lapsen klo 14.00. Lapsi oli ollut kaatosateessa toppahaalarissa pihalla, kurahousuja ei oltu laitettu päälle. Lapsella myös pikkarit ja sukkahousut märät pissassta, en tiedä koska tullut, mutta jonkin asteinen pikku pissa. Lapsi osaa käydä pissalla jos saa vähän apua ja osaa pyytää vessaan.
Lapselle ei laitettu kypärämyssyä joka samassa paikassa kuin hanskat...
Ei saatu nukkumaan päiväunia. Aamulla sanoin, että toivon että soitetaan jos lapsi ei nuku niin pääsen hakemaan vähän aikaisemmin pois, ei soitettu. Sanottiin että lapsi saanut kauhean kiljumis/huutokohtauksen niin ettei toisille lapsille voinut lukea... ?!?!?!
Anteeksi huono suomenkieli, yritän keskittyä lapseen samalla...
En halua viedä lasta enää siihen päiväkotiin...
Kommentit (86)
kun täällä ei uskota että päiväkodissakin voi asiat olla hiukka "rempallaan".
Meillä tyttö 2v oli 4 viikkoa varahoidossa pväkodissa. Helteellä oli kerran housut, t-paita- pitkä-hihainen ja tuulitakki päällä. Kylmemmällä ilmalla taas ihan hyvin saattoi olla vähemmän päällä. Hellepäivinä vein tytön lippis päässä päiväkotiin ja joka helkkarin kerta hänelle oli laitettu kuumalla kelillä kangaspipo päähän joka oli hoitolaukussa viileämpiä ja tuulisempia kesiä varten. Ja yleensä päivän aikana koko vaatekerta oli vaihdettu vaikka vaatteet jotka aamulla oli puettu eivät olleet likaisia ja olivat säähän sopivat.
Kerran tyttö leikki hiekkalaatikolla kun menin hakemaan ja haistoin heti että oli kakat vaipassa (otettiin takapakkiakin vaipattomuudessa tuolloin kun ei heillä ollut aikaa pissatella, laittoivat vaan mielummin vaipan). En tiedä olivatko ajatelleet että kun äiti ihan kohta tulee niin turha vaihtaa..
Niin ihme pelleilyä ainakin noiden vaatteiden kanssa. Ei pph:lla ole koskaan tuollaista ollut.
Lisäksi aamuisin kun vein tyttöä hoitoon niin kukaan kolmesta tai neljästä hoitajasta ei tullut lohduttamaan tyttöä ja kiinnittämään hänen huomiota muualle, minun piti neljän viikon ajan joka aamu seisoskella ja ihmetellä ja lohduttaa ja keksiä leikkejä. Ja tasan yhden kerran saatiin käydä tutustumassa, ei enempää. Huom. Tämä oli vielä kesäloma-aikaa jolloin vielä kehuskelivat että lapsia on niin kauhean vähän kun kaikki lomailee.. Että olisko ollut niin ettei varalapsia tarvi kunnolla hoitaa vai olisko ihan tuon päiväkodin politiikkaa..
No onneksi on pph!!
Missäpäin suomea? Kamalaa kohtelua. Ja just ne eka päivät kun ois niin tärkeät. Ei niitä lapsia noin sopeuteta päiväkotiin :( T: Hoitotäti joka kauhistelee
siellä on usein tällaista, mutta minkäs teet.
Omani on nyt isompi, mutta muista hyvin ensimmäisiltä vuosilta, kuinka hain talvipakkasella pienen nuhanenän kotiin, jolla oli kakat housussa, sormet jäässä, sukkahousut ärkinä, eikä tietoakaan kaulaliinasta...Kirpaisee vieläkin kun ajatten.
meillä laitettiin päiväkodissa lapselle vaippa,vaikka oli ollut jo kuiva monta kuukautta.Lapsi ei vielä kunnolla osannut puhua,eikä uskaltanut hoitajilta pyytää päästä vessaan.Siis olisi itse sinne mennyt,mutta ovi pidettiin lukossa pienempien takia.
Poika sai siirron isompien puolelle neuvolan suosituksesta ja vaippa jäi saman tien pois ,kun sai itse kulkea vapaasti vessassa.
Pojalla siis kotona vain isompia sisaruksia ja pienten puolella lapsi taantui silmissä.Ei pukenut itse,eikä osannut leikkia mitään pienten leluilla.Isompien leluilla sai laikkiä vain käytävällä 3 vuotiaat.Tämäkin asia korjaantui,kun pääsi isojen puolella normi leikkeihin,mitä oli tottunut veljhiensä kanssa leikkimään.
jätin oman poikani ekaa kertaa ilman mua hoitoon
niin pissoissa oli kahtena ekana päivänä, paita imeny melkee kainaloihin asti.Ei siit sen enempää,mut kaamee paikka oli ja pois lapseni otinkin ja jatkoin iltatöitten tekemistä,ettei tartte viedä.
ovatko päivähoitoasiat jo paremmin?