11-v. virkkasi vastasyntyneelle siskopuolelleen myssyn - äitipuoli heitti roskiin :o(
Lapseni virkkasi isänsä ja hänen uuden naisensa vauvalle suloisen hatun. Kun tyttö heitti roskia keittiön roskiin, siellä oli tytön tekemä hattu.
Äitipuoli sanoi, että villa kutittaa vauvan päätä, ja hattu on muutenkin liian pieni. Tytär toi roskista onkimansa lahjan takaisin kotiin ja ajatteli, josko se kelpaisi vaikka serkulle.
Tiedossa on, että äitipuoli inhoaa minua, ja kai sitten lastanikin. Mutta tuo oli surullista käytöstä minusta. Isänsä ei sanonut mitään, koska ei halua riitaa. Tyttö on sitä vastoin surullinen.
Kommentit (64)
Ehkäpä oppii jotain lasten kasvatuksesta...
Toivottavasti tyttäresi saa sentään tutustua siskopuoleensa eikä koe tulevansa tyrkityksi pois isänsä luota uuden vauvan myötä.
Niin olisi ajatteleva, jarkeva ihminen tehnyt. Ensin olisi otettu kuva vauvasta hattu paassa ja sitten sailotty se huolellisesti niin, etta pikkusisko olisi joskus voinut ihailla isonsiskon hanelle tekemaa lahjaa. Innokkain olisi tietysti kehystanyt hatun ja laittanut seinalle.
Olen pahoillasi tyttaresi puolesta. Ala kuitenkaan tee tasta elamaa suurempaa ongelmaa. On ikavaa, etta aikuisen jonka olisi tassa tilanteesa pitanyt ajatella, paa ei toiminut. Sanoisin tyhmaksi, jos olisin matalamielinen.
Voit sanoa tyttarellesi, etta yhden tadin mielesta se hattu on maaailman hienoin! Kun isosisko tekee pikkusiskolle hatun, niin ei siita voi tulla muuta kuin hieno. Laittakaa se talteen ja ehka tulee paiva, jolloin se voidaan pikkusiskolle nayttaa ja pikkusisko ymmartaa sen arvon. Sinulla on hieno, alykas tytar. Onnitteluni.
jotka ei saa pidettyä lastensa puolta vaan antavat exien ja nyxien tapella lasten kautta. Ihme tossukoita ja lampaita, ei minkäänlaista vastuunottoa. Mutta sitäpä se miessukupuoli on kautta aikain harrastanut, halutaan syödä rusinat pullasta mutta ei osallistua leipomiseen. Tarina pahasta äitipuolesta on yksi vanhimmista satutyypeistä...
en toki roskiinkaan heittäisi. Miksi ette yhdessä valinneet lankoja ja varmistaneet kokoa?
oikeasti mistään langoista, äitipuoli olisi ihan varmasti keksinyt siitä jotain vikaa jokatapauksessa. Onhan tuollainen toiminta nyt niin naurettavaa että kyllä vika on ihan siinä lahjan vastaanottajassa eikä siinä että tyttö valitsi väärät langat siskopuolen hattuun...
(tunnistan tyylistä, sama kirjoittaja kirjoittaa tänne säännöllisesti provoja).
Mutta kommentti itse tarinaan: kyllä tuossa suurin syyllinen on tytön isä, hänen olisi ehdottomasti pitänyt puolustaa omaa lastaan. Äitinpuolen teko oli törkeä, mutta isän vielä törkeämpi - kyse oli hänen oman lapsensa kohtelusta
en toki roskiinkaan heittäisi. Miksi ette yhdessä valinneet lankoja ja varmistaneet kokoa?
oikeasti mistään langoista, äitipuoli olisi ihan varmasti keksinyt siitä jotain vikaa jokatapauksessa. Onhan tuollainen toiminta nyt niin naurettavaa että kyllä vika on ihan siinä lahjan vastaanottajassa eikä siinä että tyttö valitsi väärät langat siskopuolen hattuun...
Jokainen tajuaa, että villaa voi kosteana venyttää ja sen alla kuuluu käyttää kypärälakkia tms. Silkkaa saatanallista vittuilua heittää lakki roskiin ja vielä niin, että lapsi sen näkee. Tunnevammainen äitipouli. Ja isä, kun ei asiaan puuttunut. Mielummin antaa lapselleen elinikäiset traumat akkansa aiheuttaa, kuin riitaa. HUH!
Ja vielä ihmetyttää nää munattomat miehet
jotka eivät kykene pitämään lapsensa puolta. Onkohan mies nyt ylpeä itsestään, kun antaa omaa lastaan loukata tuolla tavalla?
olisi hyvä idea tulostaa tämä ketju ja lähettää se lapsen isälle. Jos ei häneltä itseltään löydy älliä tilanteen parempaan hoitamiseen.
Kyllä minäkin syyttäsin tässä tapauksessa lapsen isää
Äitipuoli toimii kuin kusipää niin isä on syyllinen kun ei sano vastaan???
Samalla logiikalla raiskatut naiset ovat syyllisiä jos eivät pane vastaan.
Valitettavasti tuollaisia naisia löytyy. Minunkin ex-mieheni puoliso on sellainen, että voisi käyttäytyä noin. Vihaa minua ja siksi myös toista lapsistamme, koska tämä muistuttaa ulkonäöltään minua. On mm. heittänyt roskiin lasten vauvakuvia ja vaatteita.
Jotkut ihmettelivät miksi tytön isä ei puolusta lastaan. Minäkin olen monesti ihmetellyt, miksi ex-mieheni ei tunnu olevan koskaan lastensa puolella. Syynä on ainakin tässä tapauksessa se, että nainen laittaa valitsemaan joko hän tai lapset, jolloin miehelle ei jää vaihtoehtoja kuin taiteilla siinä välissä, ja kun on yhteisiäkin lapsia ja yhteinen asuntolaina niin ei siinä ihan helposti nakata akkaa pellolle.
Onneksi on kuitenkin olemassa mukaviakin äiti- ja isäpuolia!
Ihan itkettää tuon 11-vuotiaan puolesta.
Vaikka tilanne olisi niin, ettei tytön ollut tarkoitus nähdä pipoa roskiksessa, on mielestäni tuollaisen lahjan poisheittäminen täysin anteeksiantamatonta. Kurjuus, kun ihmiset aiheuttavat tahallisesti tuskaa viattomille lapsille :(
näin paha mieli:(((((( Ihan turha lässyttää jostain koosta ja lankalaaduista. Tyttöhän virkkasi hattuun toiveensa saada olla rakastettu ja hyväksytty perheenjäsen isänsä perheessä ja osoitti osaavansa itse tuntea rakkautta ja hellyyttä ja konkretisoida sen hienosti ja VAIVALLA, omin käsin! Kaiken tämän menetettyään isänsä ja koettuaan kaiken sen pelon mitä lapsi erossa pelkää. Kuka tietää mitä kaikkea hän on toivonut, pelännyt, unelmoinut hattua tehdessään. Heittämällä roskiin hatun äitipuoli heitti roskiin tytön kaikki toiveet, haaveet, rakkaudentarpeet- siis murhasi KAIKEN. Tuon pahemmin ei pientä tyttöä voi murskata. Voi ap,
olen sanaton. Mitä voisi tehdä ihmisille jotka tyhmyyttään, ymmärtämättömyyttään, itsekkyyttään murskaavat lasten sydämiä????? SEn kun tietäisin, tekisin heti. Kahden tyttären äitinä olen niin pahoillani tyttösi puolesta:((
Äitipuoli toimii kuin kusipää niin isä on syyllinen kun ei sano vastaan???
Samalla logiikalla raiskatut naiset ovat syyllisiä jos eivät pane vastaan.
Kyllä lapsen isä on SYYLLINEN jos näkee että lapsensa raiskataan EIKÄ SANO tai TEE MITÄÄN.
On harmillista, ettei minun mieheni exä kera tyttäriensä ole sinä, ap.
Meillä se kammotus noita-akka oli ja on edelleen miehen exä, vaikka erosta on kohta 10 vuotta. ENKÄ RIKKONUT HEIDÄN LIITTOAAN!
mutta ilmeisesti rikoin sen exän kuvitelmat, että mies on hänen käytettävissään koko ajan, on vain eri osoitteet, ja mies itkee hänen peräänsä.
Nyt jälkeen päin olen saanut kuulla kaikenlaista. Esim.
kun meidän yhteinen vauva syntyi, miehen lasten äiti, tuo exä, kehoitti omia lapsiaan olemaan ilkeitä minulle ja kiusaamaan vauvaa niin paljon kuin vain mahdollista.
Emmehän me tienneet että lapset on valjatettu tuollaisilla ohjeilla tapaamisille. Mutta kyllä he huonosti käyttäytyivät. Eivät avoimeisti, kyllä he osasivat. Itkettivät pientä koko ajan... olivat aika ällöttäviä minulle, mutta mies ei puuttunut. meillä oli hirveitä riitoja tyttöjen tapaamisten jälkeen.
Mikä valtava viha ja kakeruus tuolla tuntemattomalla naisella olikaan minua kohtaan - mutta myös lastensa isää ja meidän yhteistä vauvaa kohtaan! MIksi? En tiedä.
Ja millainen on äiti, joka laittaa varsin pienet lapsensa tapaamiselle kehoittaen olemaan ilkeä "äitipuolelle" mutta ennenkaikkea KIUSAAMAAN PIENTÄ VASTASYNTYTTÄ VAUVAA !!??
Ja millaisia ovat lapset, jotka mykkänä noudattavat tätä neuvoa, varsin onnistuneestikin vielä ??!! Mikä valta äideillä onkaan lapsiinsa!
Minä sain sitten sen ilkeän äitipuolen leiman, kun en rakastanut, opastanut ja ohjastanut. Kun hermostuin ja haukuin miehen lapset.
En tiennyt miksi mikään minun tarjoama hyvä ei kantanut hedelmää.. en tiennyt, miksi se oli niin vaikeaa. Vaikka kuinka yritin, aina he vaan olivat - ilkeitä. Ja niin oudosti, ettei sitä kukaan oikein nähnyt eikä huomannut. Sellaista mitä tytöt osaa, vähän kieroa, kun aikuiste on pois, kiusataan, viedään lelut, tönitään, nipistellään tai mitä liekään. ja tuijotetaan minua mykän vihamielisesti tai nauretaan päin naamaa , kun sanon, että laita takkisi naulakkoon, vie lautasesi tiskialtaaseen tai meilä ei kuljeta kengät jalassa tms eikä mies puuttunut mihinkään vaikka sanoin hänelle.
Kaksi vuotta sitten kun isompi lapsista kertoi "kaiken", sain tietää, millaista myyräntyötä äiti on lastensa kautta tehnyt.
Äitipuoli toimii kuin kusipää niin isä on syyllinen kun ei sano vastaan??? Samalla logiikalla raiskatut naiset ovat syyllisiä jos eivät pane vastaan.
Kyllä lapsen isä on SYYLLINEN jos näkee että lapsensa raiskataan EIKÄ SANO tai TEE MITÄÄN.
Jos isä näkee, että omat lapset ovat inhottavia, ilkeitä jne äitipuolelle ja kiusaavat yhteistä ja paljon paljon pienempää lasta (0-3 v) eikä isä tee mitään, mikäs on syytekohta silloin?
Isä on syyllinen vain siihen että ei puutu toimintaan.
Käsittämätöntä isän syyllistämistä vaikka selkeä alkuperäinen syyllinen on äitipuoli.
Toivottavasti tämä julma äitipuoli lukee tätä ketjua ja tuntee saatanallisen piston sydämessään!!
Tulipa tosi kurja mieli tyttäresi puolesta!! :(
Ihana tyttö, ja aivan ihana ajatus tuo lahja!
tyttäresi on varmasti aivan ihana tyttö! pidä huolta että saa jatkossa kiitosta vastaavista eleistä. Voit mielestäni suoraan tytölle sanoa, että isän uusi vaimo käyttäytyi todella väärin ja se ei missään nimessä johtunut myssystä! Tossa vaiheessa mun lapsen ei tarvitsis enää yrittää ja tulla uudestaan torjutuksi. Isä koville nyt!! Joko akka muuttaa käytöstään tai tyttö ei siellä vieraile.
Otan asian varmaan "raskaasti" kun oma 11v siskoni toi mun vastasyntyneelle sairaalan omatekoisen lahjan ja voin lukea hänen silmistään niin suurta onnea ja ylpeyttä kun näkee lahjansa vauvallani käytössä :)
voisi järjestää tapaamisia ja tekemistä jossain muualla kuin tuon ilkeän aitipuolen kodissa? Olennaistahan on että tyttö voi säilyttää kontaktin isäänsä, sitähän tuo uusi nainen yrittää myrkyttää käyttäen henkistä väkivaltaa tyttöön eikä varmaankaan ollut ainoa tapa millä yrittää päästä tavoitteeseensa.