Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus pilaa ystävyyssuhteemme.

Vierailija
06.04.2010 |

Meidän perhe koki taannoin yhdenlaisen onnekkaan asian, asian joka kelpaisi monelle muullekin, en paljasta tästä sen enempää. Olemme olleet asiasta kertomisen suhteen hyvin varovaisia, ihan lähimmät sukulaiset tietävät. Ystävät ja tuttavat ovat huomanneet asian jossain määrin koska olemme tehneet muutoksia elämässämme tämän myötä, maltillisia muutoksia. Ikinä en ota asiaa itse puheeksi enkä kehuskele ym. jos joku asiasta kysyy vaan vastaan jotain ihan asiallisesti, samoin mieheni. Nämä lähimmätkin ystävämme ovat muuttuneet niin kateellisiksi, piikitteleviksi ja itsesäälissä kieriskeleviksi ettei yhteinen ajanvietto ole enää yhtään luontevaa ja mukavaa:( harmittaa ihan hirveästi koko homma, en toki voi heitä tuomita, en tiedä miten itse reagoisin vastaavassa tilanteessa mutta voin ihan varmasti sanoa että en ole käytökselläni lisännyt heidän ilmeistä ahdistustaan tapahtumamme suhteen. Normalisoituukohan tilanne tästä joskus vai pitäisikö vaan luovuttaa:(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tulee ilmi oikeat ystävät. Toki voisi ystäville järjestää jonkinlaisen illanvieton, jossa otatte asian puheeksi kunnolla.

Vierailija
2/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ystävistä ei halua olla enää edes tekemisissä koska ovat niin kateellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme hyvät asuntokaupat, 1000000 asunto maksoi 300000 ja nyt olemme 700000 rikkaampia. Kateellisia löytyy.

Vierailija
4/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä loukkaisi eniten tuo että minulle ei kerrottaisi vaikka "maltillisia muutoksia" näkyvissä. Eli on käyty ostamassa uusi auto ja omakotitalo. Kuinka tyhminä pidätte ihmisiä??

kyllähän tuollaiset asiat tulevat kaikkien tietoon (ei ne sukulaisetkaan osaa aina pitää suutaan kiinni). Ja mitä tulee siihen kateellisuuteen, kyllä minä ainakin olisin niin maan perkeleen kateellinen ja ihan ääneen sen voinkin sanoa.

Miksi tuollaisesta asiasta ei voi puhua ääneen?? kun sen positiivisesti vaikuttaa omaan elämään?? Koska salailu helpottanut tilannetta missaan asiassa.

niin ja onnea lottovoitosta/isosta perinnöstä, olen kateellinen!

Vierailija
5/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hillinnyt kateutta ja pahansuopuutta yhtään.

Vierailija
6/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lähipiiristä, eräästä onnekkaasta asiasta, joka ei ollut lottovoitto, mutta rahallista hyvää kuitenkin. Omituisesti voivat ihmiset suhtautua eikä aina kovin kivasti:(

Ehkä asian voisi ottaa tärkeimpien ystävien kanssa suoraan esille tyyliin "Olette varmaan huomanneet että xxx. Emme halua tämän asian vaikuttavan ystävyyssuhteisiimme ja haluamme jatkaa elämäämme niin kuin ennenkin. Toivottavasti ymmärrätte ja voimme jatkaa ystävinä niin kuin tähänkin asti." Jos asiasta ei puhuta, mutta kaikki sen tietävät, voisi kuvitella, että se aiheuttaa jo vaikenemisen vuoksi kitkaa. Ehkä ystävänne haluaisivat ottaa asian puheeksi, mutta eivät vaikenemisenne vuoksi kehtaa?

Vierailija
7/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea ap sinulle! Enkä kertoisi, kenellekään jos lottovoiton saisin.

Vierailija
8/8 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan koko asian kerroimme vain vanhemmillemme, emme hihkuneet asiasta tuoreeltaan muille. Kun esimerkiksi ostimme talon emme tietenkään tehneet sitä etukäteen kertomatta vaan kerroimme aikeistamme tutuille ja kun raha tuli puheeksi niin vastasimme että saimme lisää varallisuutta, minusta tuntuisi ahdistavalta selvitellä näitä asioita kaikille, ei meidän ystäväpiirissämme toistemme palkkojakaan ruodita. Kyse ei ole perinnöstä tai lottovoitosta vaan olemme ihan itse vaikuttaneet tähän asiaan vaikka onneakin oli mukana. Nyt kateuden vallitessa olen tullut entistä varovaisemmaksi sanoissani ja huomaan sulkeutuvani. Jos joku muu ystävistämme sanoo vaikka ostaneensa verhot hän saa mukavaa palautetta asiasta, minun verho-ostokseni taas saa aikaan happamia hymähdyksiä ja hyvähän sinun on-tyylisiä kommentteja. Kai pitäisi vaan vetäytyä takavasemmalle. Ap.