Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saavat sisaruksen, miten suhtautua?

Vierailija
05.04.2010 |

Ex-mieheni siis on perustamassa uutta perhettä melko pikaisella vauhdilla. Sain tänään kuulla, että vauva syntyy kesällä. Tunnelmat on sekavat vaikka asia ei varsinaisesti minua liikuta, lapsien takia mietin tätä uusperhekuviota... Onko kellään kokemuksia, puolelta tai toiselta? Kiitos.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän tuntien pelkään vaan, ettei sillä aika ja hermot kestä. Kun ei ennenkään ollut perheelle paljon aikaa. Tottahan tilanne on eri kuin ydinperheessä, jossa ollaan aina yhdessä. Nyt vauva saa olla isän kanssa aina, isommat lapset eivät.

Nyt lapsillasi suurimman osan ajasta perhetilanne on muuttumaton, äidillä on aikaa heille täysin entiseen tapaan, kun ydinperheen tilanteessa sekä äiti että isä joutuisivat jakamaan enemmän aikaa vauvalle.

Vierailija
22/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ikuisesti kiukkuinen äidilleni. Hänelle sisarpuoleni syntymä oli todellinen kriisi eikä hän välittänyt asiaa salata. Tämä asenne tarttui minuun ja en edes kertonut kavereilleni sisarpuolen syntymästä. Olin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Nyt aikuisena harmittaa ihan hirveästi. Olisin halunnut luoda läheiset välit siskoon. Vaikeaa se on nyt aloittaa kun koko nuoruuden yritin olla ajattelematta koko ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat isänsä kanssa vain jkt vkl. Isä ja lapset vieraantuvat toisistaan. Tämä on nähty.

Vierailija
24/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyt puhumaan lastesi isälle, että muistaa huomioida "vanhat" lapset, pieni extra huomio voisi olla paikalla.

Monesti isällä ikävä kyllä jää edelliset lapset huomiotta :( Jasiinä tulee lapselle paha mieli.

Nämä asiaton aina niin vaikeita, mutta toivottavasti ex-miehesi mmuistaa edelliset lapset ja heodän huomion tarpeensa. Tuleehan tämä uusi vauva heille kuitenkin uhaksi :( Ja hän saa asua isän luona.

Itse keskustelisin miehen kanssa vähä pelisäännöistä , en pysty hyväksymään eriarvoista kohtelua!! Tämä aihe saa minut niin kiukkuiseksi, kun joudun läheltä katsomaan erään ystäväperheen draamaa. Miehen edellisestä liistosta olevat lapset asuu heillä, ja heitä kohdellaan todella huonosti äidin omaan ja yhteisiin lapsiin verraatuna, jopa isä ei osoita välitttävänsä juurikaan vanhemmita lapsistaan :( Surullista!

Vierailija
25/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat isänsä kanssa vain jkt vkl. Isä ja lapset vieraantuvat toisistaan. Tämä on nähty.

Eikö se johdu vain ap:n ja ex-miehen erosta ja tapaamisjärjestelyistä?

Vierailija
26/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tämä uusi vauva heille kuitenkin uhaksi :(

Vierailija
27/27 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eiköhän se onnistune. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä ja isä ottaa asian todesta. Onhan minulla lähivanhempana jopa velvollisuus huolehtia lasteni oikeuksista isäänsä!

Kiitos hyvästä ja asiallisesta keskustelusta ja hyvät yöt!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi