Hassu kysymys... ovatko rintasi imettäessä poissa "seksikäytöstä"?
Odotan ekaa lastani, ja musta tuntuu oudolta ajatukselta yhdistää imettämistä ja sitä, että mies seksin aikana hyväilisi rintojani (siis ei samaan aikaan tietenkään...)
Valaiskaahan nyt mua: voiko rintoja hyväillä niin, että niistä ei ala erittyä maitoa, jos on imetysvaihe päällä? Ja tuntuuko se hyvältä, ärsyttävältä vai miltä, kun yleensä nautin seksin aikana rintojen hyväilystä.
On mullakin murheet... :)
Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (40)
eikä mua ole sitten esikoisen raskausajan häirinnyt ajatus siitä, että rintoja käytettäisiin myös muuhun kuin imettämiseen.
Alkuun, kun vauva on pieni ja imetys suht alussa, todennäköisesti maito alkaa valua pienimmästäkin kosketuksesta. Näin ainakin oli mulla, muista en mene takuuseen. Käytännössä rinnat on lakanneet valuttamasta maitoa jatkuvalla syötöllä vasta, kun vauva on alkanut jo saada kiinteitä, imetyskerrat harvenevat eikä imetys ole enää sellaista ympäri vuorokauden jokaisesta inahduksesta tapahtuvaa, kuten se usein on alle 4-6-kuisten vauvojen kanssa. Tällä hetkellä minä imetän vielä 1-vuotiasta 5-6 kertaa päivässä, suurin piirtein samaan aikaan päivästä joka päivä, ja imetyskertojen välillä maitoa alkaa valua vain, jos jostain syystä jokin imetyskerta on jäänyt väliin. Miehen kosketteluilla, hyväilyillä tms. ei ole mitään vaikutusta maidon tuloon.
Eri asia on sitten se, miten sun miehesi suhtautuu maitoa valuviin rintoihin. Mun mieheni oli vielä esikoisen raskausaikana tosi innoissaan ajatuksesta, mutta kun ne maitoa valuvat rinnat olivat siinä käytännössä, ne eivät enää kiinnostaneetkaan.
Jostain syystä en voinut imetysaikana sietää että mies koski rintoihini. Mielestäni rinnat ovat vain lapsia varten, ei miehiä.
En muutenkaan pidä rintojeni koskettelusta. Ehkä olen poikkeus.
Jostain syystä en voinut imetysaikana sietää että mies koski rintoihini. Mielestäni rinnat ovat vain lapsia varten, ei miehiä.
Offtopikkina sanon, että vaikutat aika rajoittuneelta. Mitäs lapset tekee rinnoillasi? Voithan lypsää maidon tuttipulloon ja juottaa siitä vauvalle. Ymmärsitkö pointtini?
M34
lyhyt imetysaika 2kk että eihän sillä ollut mitään vaikutusta seksiin, kun seksi jatkui vasta noin puoli vuotta synnytyksestä. Ei kaikki imetä kahta vuotta ja ei kaikki ala harrastamaan seksiä heti ristiäisten jälkeen...
puoli vuotta imetyksen lopettamisen jälkeenkin....
Meillä mies on kyllä saanut hyväillä ja imeä rintoja koko ajan, aika pianhan tuo oppi koskettelemaan niitä sillä tavalla, ettei aina saanut suihkua naamalleen ;o) Ja jos innostui kovin imeskelemään, niin muistipahan taas maitosuihkun saatuaan vähän aikaa :D
puoli vuotta imetyksen lopettamisen jälkeenkin.... Meillä mies on kyllä saanut hyväillä ja imeä rintoja koko ajan, aika pianhan tuo oppi koskettelemaan niitä sillä tavalla, ettei aina saanut suihkua naamalleen ;o) Ja jos innostui kovin imeskelemään, niin muistipahan taas maitosuihkun saatuaan vähän aikaa :D
Mä imetin esikoistani hurjan kuukauden, mutta siitä huolimatta maitoa tuli vielä 3 vuotta imetyksen loputtuakin. Sitten tulinkin uudestaan raskaaksi, nyt on näitä maitoja valuteltu yhteensä kuusi vuotta, eikä se taida loppua ollenkaan.
Offtopikkina sanon, että vaikutat aika rajoittuneelta. Mitäs lapset tekee rinnoillasi? Voithan lypsää maidon tuttipulloon ja juottaa siitä vauvalle. Ymmärsitkö pointtini?M34
Jaa mitä lapset tekee rinnoillani? Syö! Se ei ole seksuaalista eikä vastenmielistä. Se on ihanaa. Miksi ihmeessä lypsäisin maidon ja antaisin tuttipullosta jos kerran imetys onnistuu? haloo!
Eli tilanteita on monia... kattellaan nyt sitten, miltä musta ja miehestä tuntuu, kun asia käy ajankohtaiseksi :). ap.
Meillä ne oli pois seksikäytöstä, kumpikaan ei pitänyt oikein kivana sitä maidon valumista. Eli käytännössä liivit päällä koko ajan, koska minulla ainakin maito valui jo pelkästä kankaan kosketuksesta nänniin. Tai siitä, että ajattelin lastani... Toisaalta minulla tuli maitoa kyllä tosi paljon, joten en tiedä, onko kaikilla sama juttu.
Niin, nännin olivat imetyksen ajan jotenkin aika tunnottomat kosketuksellekin, ei se olisi samalta tuntunutkaan...
Meillä myös liivisysteemi, sillä inhoan maidon valumista kesken kaiken. Rinnat ovat imetysaikana sen verran arat, ettei todellakaan kiinnosta antaa kenenkään muun koskea niihin. Mies ei tätä tietenkään voi ymmärtää, jos ajattelee tuota vain rajoittuneisuuden kautta.Onneksi oma mies ei ole tuota kaliiberia, vaan ymmärtää tuntemukseni ja nautimme toisistamme muutoin. Niin ja todellakin "haloo?" ehdotukselle pumpata maito pulloon ja syöttää vauvaa siitä vain miehen vuoksi. Meillä imetys on äidin ja vauvan asia, johon miehellä ei todella ole mitään asiaa tulla pulloilemaan.
Eikös rinnat täydy jättää seksikäytöstä pois myös sen takia jotteivat karies- ym. bakteerit ja "hammaspeikot" siirtyisi isän imeskelyn jälkeen nännien kautta lapsen suuhun? Eli sama syy miksi lusikoita ym. ruokailuvälineitä ei saa siirtää vanhempien suusta lapsen suuhun. Näin ainakin meillä perusteltiin miksi isän piti jättää tissit rauhaan.
Tosin sitten kun vaimoni oli jo lopettanut imettämisen mutta maitoa vielä tuli, silloin sain imeskelyluvan ja kieltämättä oli kiihottavaa kun muutamana kerran rakastellessa sai samalla imeskellä vaimoni rinnoilta maitoa samalla kun kaluni työskenteli hänen pillussaan...
Mies vm. 1972
Aluksi itseäni ei haitannut mutta miehen muka-yökkäileminen (siis maitoni oli kuulemma sietämättömän makuista ja lisäksi ikävän tahmeaa kuivuessaan ja mieheni teki sen aina selväksi jos oli riskiäkään joutua kosketuksiin). Ensin se masensi älyttömästi kun imetys takkuili ja kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Sittemmin olen vain alkanut inhoamaan rintojani. Jätin liivit päälle jopa toista lasta odottaessa vaikka tuolloin oli sentään taas vanhaa pulleutta ilman sitä ällöttävää maitoa. Rintoja ajatellessa on edes jotenkuten hyvä mieli vain silloin kun selailen rintojenkorjausleikkaus-sivuja ja haaveilen uusista rinnoista. Vihaan jo itsekin näitä omiani.
HUOM! En ole ikinä mitenkään moittinut miehen spermaa vaan päinvastoin pidän sitä kiihottavana, tykkään antaa suuseksiä ja niellä ja sanon sen usein suoraan miehelle. Eli ei ole mitään takaisinvuttuilua.
Tasan ei käy aina onnen lahjat.Minäkö olisin onnenkukkuloilla jos nainen alkaisi maitoa suihkimaan nännejä hyväillessä..Kyllä varmasti niitäkin esim yhäitejä löytyy jotka siitä kiksit saa...ovat vaan piilossa jossain!Eli tulkaahan esiin sieltä komeroistanne!
Mulla ei kyllä ainakaan mitenkään suihkuten maitoa tullut muutenkaan, ja alun jälkeen ei niin helposti valunut ellei sitten tosi rytmisesti ja kovemmin hieronut. Tosin ei haitannut jos valusikin/suihkusikin maitoa joskus, miehestä se oli vain kiihottavaa sekin. Eikä haitannut minua. Silti se rintojen hierominen ja hyväily ja imeminen ja suukottelu tuntui hyvältä, kun touhuissa oltiin.
Jaa mitä lapset tekee rinnoillani? Syö! Se ei ole seksuaalista eikä vastenmielistä. Se on ihanaa. Miksi ihmeessä lypsäisin maidon ja antaisin tuttipullosta jos kerran imetys onnistuu? haloo!
Minä kun olen kuullut, että se imettäminen tuntuu kovinkin seksuaaliselta ja monet äidit saanet orgasmejakin.
M34
Minä kun olen kuullut, että se imettäminen tuntuu kovinkin seksuaaliselta ja monet äidit saanet orgasmejakin. M34
Tiedän kyllä, että jotkut naiset kokevat seksuaalisia tuntemuksia ja saavat orgasmejakin imetyksen yhteydessä, mutta että monet... tuskinpa kuitenkaan. Loppupäätteiksi vauva + rinta -yhdistelmä ei taida useimmissa naisissa herättää mitään seksuaalisia fiboja, vaan yksinkertaisesti havainnon siitä, että "ahaa, tämän vuoksi mulla siis on rinnat".
Miksi nainen sitten saa rintojen hyväilystä ja imemisestä orgasmin? "mutta että monet... tuskinpa kuitenkaan." Ai että planeetan noin 3 mijardista naisesta ei löydy montaa, jotka ovat saaneet orgasmin imetettäessään? Minä olen jopa keskustellut muutaman tällaisen henkilön kanssa.
M34
Miksi nainen sitten saa rintojen hyväilystä ja imemisestä orgasmin? "mutta että monet... tuskinpa kuitenkaan." Ai että planeetan noin 3 mijardista naisesta ei löydy montaa, jotka ovat saaneet orgasmin imetettäessään? Minä olen jopa keskustellut muutaman tällaisen henkilön kanssa.
M34
Minusta imettämisessä ei ole mitään seksuaalista. En saa siitä mitään seksiin verrattavaa tyydytystä. tosin en saa seksissäkään mitään jos mies koskettelee rintojani, sen takia ne on pois seksikäytöstä kun en tykkää siitä. Tekee se sitten minusta estyneen tai ei. Omasta mielestäni en ole estynyt, mutta asiasta voi olla monta mieltä.
Tuo että joku saa orgasmin imettämisestä on varmasti hyvin harvinaista ja marginaalista. Sitä ei pidä sekoittaa yleisesti naisiin.
Miksi nainen sitten saa rintojen hyväilystä ja imemisestä orgasmin? "mutta että monet... tuskinpa kuitenkaan." Ai että planeetan noin 3 mijardista naisesta ei löydy montaa, jotka ovat saaneet orgasmin imetettäessään? Minä olen jopa keskustellut muutaman tällaisen henkilön kanssa. M34
vaikka tiedän minäkin joidenkin saavan orgasmin vain rintojen hyväilystä ja imemisestä. Toisaalta tiedän, että pari ystävääni myös feikkaavat saavansa, koska heidän miehensä ovat sitä mieltä, että heidän kuuluu saada :)
No mutta, tässä varmaan on otettava huomioon sekin totuus, että vauvan imuote on erilainen kuin aikuisen. Ihminen menettää viimeistään 5-8 -vuotiaana kykynsä muodostaa sellainen "lypsävä" imuote joka vauvalla tulee (yleensä) luonnostaan. Tämän takia myös neuvolassa saatetaan miehille infota, ettei maidon tulo estä rintojen seksikäyttöä, joskin sehän on myös totta, että maitoa saattaa valua, ja valuukin, myös ilman sitä imua. Joka tapauksessa, veikkaisin kyllä, että tämän erilaisen imuotteen vuoksi aika moni nainen tunnistaa kyllä, onko se rintoja tällä kertaa imutteleva olento vauva vai mies, ja tämä tietoisuus taas vaikuttaa siihen, miten nainen siihen imutukseen suhtautuu. Jos tietää sen olevan vauva, useimmat äidit (no, myönnetään, ainakin minä) en reagoi siihen juurikaan. Vauvahan on syömässä. Jos kuitenkin kyseessä on mieheni, tiedän sen imuttelun olevan seksuaalista, ja saatan jopa kiihottua siitä. Tämä taas johtunee siitä, että tärkein sukupuolielin on aivot. Orgasmia en ole kyllä koskaan saanut sen enempää mieheni kuin vauvojenikaan imutteluista, enkä usko saavanikaan.
Ja kyllä, väitän edelleen, että niistä planeetan noin 3 mirljardista naisesta edes puolet tuskin on saanut orgasmia imettäessään. Väitän, että ne naiset, jotka kokevat imetyksen seksuaalisena tai saavat siitä jotakin seksuaalisia värinöitä, ovat selvä vähemmistö suhteessa meihin, joille imetys on vain ja ainoastaan vauvan ruokkimista.
Meillä ne oli pois seksikäytöstä, kumpikaan ei pitänyt oikein kivana sitä maidon valumista. Eli käytännössä liivit päällä koko ajan, koska minulla ainakin maito valui jo pelkästä kankaan kosketuksesta nänniin. Tai siitä, että ajattelin lastani... Toisaalta minulla tuli maitoa kyllä tosi paljon, joten en tiedä, onko kaikilla sama juttu.
Niin, nännin olivat imetyksen ajan jotenkin aika tunnottomat kosketuksellekin, ei se olisi samalta tuntunutkaan...