Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt aloittaessa osittaiselle hoitovapaalle suoraan hoitovapaalta, onko mahdollista?

Vierailija
05.04.2010 |

Kelan sivuilla sanotaan että pitää olla työnantajan palveluksessa 6 kk kuluneen vuoden aikana, ennen kuin kela maksaa tukea osittaisesta h-vapaasta???

Eli olen ollut 3 vuotta hoitamassa kahta lastamme kotona ja nyt ajattelin mennä töihin lyhennetyllä työajalla eli 30 tuntia/vko..

Eikö työnantajan tarvitsekaan suostua, eikä kela maksa mitään? Eli pitääkö mun olla puoli vuotta töissä ja sitten vasta voin jäädä osittaiselle???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko sulla työsuhde, mihin palata? Jos olet jäänyt vanhasta työpaikasta hoitovapaalle niin sullahan tuo työssäoloehto varmaankin täytyy.

Vierailija
2/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan pitää todistaa, että olet siirtynyt tekemään lyhennettyä työaikaa nimenomaan lastenhoidon vuoksi, eikä esim. työpaikan taloudellisten ja tuotannollisten syiden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tuo osittainen hoitovapaa? Viikottainen työaika ei saa ylitää 30h? Eli joko kuuden tunnin päiviä tai 4 pv/viikossa? Tai esim. vain 3pv/viikossa? Kunhan tuo 30h ei ylity, niinkö? Pitääkö työnantajan hommata joku tekemään tuota toista puolikasta jos on esim. pieni työyksikkö jossa ei onnistu tuo osittainen muuten? Aika vaikeeta varmaan saada joku tekemään esim. kahdeksi vuodeksi osittaista työviikkoa. Turha vissiin haaveillakaan tuollaisesta:(

Vierailija
4/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 1.-luokkalaisten vanhemmille korvausta os. hoitovapaasta?

Eli jos työnantaja suostuu, voit kyllä tehdä lyhyempää päivää, mutta Kela korvaa sitä vasta ekaluokkalaisen vanhemmalle.

Vierailija
5/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi töihin mennessä suoraan tuota lyhennettyä, olin siis ollut ENNEN lapsen syntymää yli 6 kk työpaikassani (ja lapsen synnyttyä 3 v kotona).

Vierailija
6/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka- ja tokaluokkailaisesta. Oikeus osittaiseen hoitovapaaseen on kuitenkin siihen asti kun lapsi on käynyt toka luokan (31.7 asti).

Vierailija
7/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu esteitä, kun samalla työnantajalla olin ollut jo melkein 10v.

Vierailija
8/8 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tuo osittainen hoitovapaa? Viikottainen työaika ei saa ylitää 30h? Eli joko kuuden tunnin päiviä tai 4 pv/viikossa? Tai esim. vain 3pv/viikossa? Kunhan tuo 30h ei ylity, niinkö? Pitääkö työnantajan hommata joku tekemään tuota toista puolikasta jos on esim. pieni työyksikkö jossa ei onnistu tuo osittainen muuten? Aika vaikeeta varmaan saada joku tekemään esim. kahdeksi vuodeksi osittaista työviikkoa. Turha vissiin haaveillakaan tuollaisesta:(

Työnantaja tekee tarvittavat järjestelyt. Ei mulla ainakaan ole ketään tuuraajaa, olen perjantait osittaisella eli teen 4 päivän viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi