Nyt kaipaan mielipiteitä...kiitos!!
Eli, tilanne on seuraava:
Mieheni (olemme olleet yhdessä viime syksystä saakka ja seurusteluamme voi sanoa vakavaksi, lapset on esitelty sekä suku, yhteenmuuttoa kaavaillaan) erosi 4 vuotta sitten exästään ja lapsensa äidistä tämän naisen aloitteesta (petti) .
Nyt tämä nainen on uudelleen raskaana miehelle, jonka on tuntenut alle vuoden. Kuinkas ollakaan, nainen jätti nyt myös tämän miehen raskaudesta huolimatta. Mieheni kertoo, että naista, olkoon nyt vaikka Tiina, ei kiinnosta muu kuin se, että saa olla äitiyslomalla, pois töistä. Erittäin lapsellinen tapaus siis kaikin puolin vaikka onkin pian kahden lapsen äiti.
Tämä Tiina on ollut aika aika kova pitämään miehestäni "kiinni" vaikka jättikin hänet. Tiina puhuu mm. mieheni ja hänen yhteiselle lapselleen minusta pahaa lapsen kuullen, ja en sitä voi millään hyväksyä. Hän on päättänyt inhota minua, vaikkei edes tunne. Ihan vaan huvikseen.
No, pari päivää sitten mieheni ja Tiina olivat yhdessä katsomassa lapsensa jalkapallo-ottelua, ja siellä Tiina oli kertonut miehelleni että on eronnut tulevan lapsensa isästä. Ja oli samaan syssyyn ehdottanut miehelleni, että kaipa tämä voi hoitaa sitä lastakin välillä! Siis anteeksi?! Hän tietää hyvin, että mieheni seurustelee, heidän erostaan on 4 vuotta ja silti ehdottaa, että mieheni ottaisi kontolleen myös tämän syntymättömän lapsen joka ei ole edes hänen.
Sapettaa aivan hirveästi, ja ärsyttää mieheni reaktio asiaan: hän kyllä sanoi ettei todellakaan aio tuota lasta hoitaa mutta mielestäni ei tarpeeksi pontevasti. Mun mielestä tuohon olisi pitänyt jo sanoa, että " mitä oikein kuvittelet" !!
Tämä Tiina ehdotti miehelleni pari vuotta sitten, ollessaan raskaana, että mieheni alkaisi lapselle isäksi ---> ei suostunut. Hän teki abortin. Voiko noin vastuuntunnottomia ihmisiä olla olemassa! Ja pelottaa, että mitä elämäni tulee olemaan, kun tuo ihminen on tavallaan jatkuvasti osa sitä mieheni ja Tiinan yhteisen lapsen kautta...
Tästä asiasta tulee meille riita, jos otan mieheni kanssa puheeksi.. Saisinko mielipiteitä, onko minulla oikeus ärsyyntyä? KIITOS!
Kommentit (14)
Kieltäytyi joo, mutta mielestäni tuo kysyminen on jo täysin asiatonta ja mieheni ei tätä ymmärrä mielestäni. Olen sitä mieltä, että tuohon olisi pitänyt jo kommentoida paljon voimakkaammin, kun "en mä hoida". Vai onko tämä vaan mun päässä.. Ap
unohda sinäkin. Kyllä se siitä ajan mittaan.
...on parempi, että ärsyynnyt vain miehesi ex:n ihmeellisyydestä - siihen sulla mun mielestäni on todellakin oikeus. Sun ja miehesi välillä on lähinnä vain "aste-ero" reagoinnissa, joka voi johtua siitä yksinkertaisesta syystä, että Tiina on miehesi lapsen äiti ja miehesi koittaa suhtautua häneen niin asiallisesti ja kiihkottomasti kuin vain pystyy. "Oletko aivan ääliö???"-tyyppinen reaktio olisi saattanut raivostuttaa Tiinan (joka vaikuttaa vähintäänkin epäkypsältä kertomasi perusteella) ja tuonut turhia ongelmia miehesi ja Tiinan väleihin.
Älä anna Tiinan kummallisten tempausten tulla sinun ja miehesi väliin - tehän kuitenkin olette samaa mieltä siitä, ettei miehesi rupea Tiinan syntymättömän lapsen "isäksi"...eikö se ole kuitenkin loppujen lopuksi tärkeintä?
Tsemppiä!
Ei sillä, että edes hankkiutuisin raskaaksi tuosta noin vaan yksin. Ap
jos sa paatat riehaantua miehen "ei tarpeeksi" pontevista puheista niin ehka sun tarvitsee miettia milta se tulevaisuus taman miehen kanssa olisi. Arsytysta on taatusto luvassa.
Mutta ehka sun kannattaisi miettia miksi sa niin jonkun lapsellisen ex-puolisin puheista niin suutut? Pelkaatko etta miehesi menee naisen kanssa yhteen takaisin? Ei tuollainen "ei tareeksi pontevasti" voi olla se oikea syy kumminkaan, vai?
Luin viestisi tarkemmin, teki yhden abortin.... Sorry
Ja muuten kyllä noin lapsellisia ihmisiä on todellakin olemassa...
Mieheni ja hänen lapsi on jo kouluikäinen. Erosta 4 vuotta. En voi sille mitään, että minua niin ärsyttää tämä lapsellinen nainen, eli Tiina. Ehkä olen sitten mustasukkainen. Ymmärrän toki, että yhteisen lapsen vuoksi on hyvä mieheni ja Tiinan pysyä väleissä. Äh, vaikea tilanne.. Ap
eikö Tiinalle ole jo kolmas tulossa..... Vai onko Tiinalla ja miehelläsi yhteistä lasta? Pari vuotta sitten oli raskaana yhdelle miehelle ja nyt toiselle ja miehesi ja Tiinan erostakin on jo 4 vuotta.....
Tiinasta vaan lähinnä suuttuu jos tästä on puhetta. Se ehkä on se asia, mikä minut tekee mustasukkaiseksi - ihan kuin olisi luonnollista tuollaisia ehdotella ex -kumppanilleen ja olla välittämättä siitä, että tämä seurustelee jo uuden kanssa vakavasti. Ja ajatellen, että Tiina jätti mieheni petettyään ensin. Ap
teki abortin. Luepa uudestaan ketju..
Tiinasta vaan lähinnä suuttuu jos tästä on puhetta. Se ehkä on se asia, mikä minut tekee mustasukkaiseksi - ihan kuin olisi luonnollista tuollaisia ehdotella ex -kumppanilleen ja olla välittämättä siitä, että tämä seurustelee jo uuden kanssa vakavasti. Ja ajatellen, että Tiina jätti mieheni petettyään ensin. Ap
No varmaan miestäsikin ärsyttää tuollainen akka (siis se Tiina). Ja jos vielä sinä skitsoat sen tekemisistä ja vaadit olemaan tiukempi jne. Anna miehen hoitaa tilanne, jos kerran ei ole naisen vaatimuksiin lähtemässä mukaan ja luota.
Toisaalta ymmärrän, että sinä ärsyynnyt tuollaisesta, mutta ei sen naisen käytös miehesi vika ole. Olkaa te yhdessä vahvoja ja kestäkää se, mitä ei voi välttää. Kun tekemisissä teidän on kuitenkin lapsen takia oltava.
Anna hyvä ihminen tuollaisen tyypin jäädä ihan omaan arvoonsa! Ymmärrän ettei miehesi jaksa kuunnella kiukutteluasi hänestä, ei ole varmaan hänelle kovin ylentävää olla kytkettynä noin vastuuntunnottomaan naiseen loppuelämänsä, niin että eiköhän hän liene rangaistuksensa jo kärsinyt. Jätä siis miehesi asiasta rauhaan. Oikeesti, en käsitä miksi raivoat tuollaisesta, miehesi suhtautui oikein asiallisesti ehdotukseen. Osoitat vaan oman kypsymättömyytesi ja kaivat itsellesi kuoppaa jos lähdet samaan peliin Tiinan kanssa.
Mieshän kieltäytyi.
Onko sulla lapsia?