<3 <3 Kesäkeijujen viikko 4 <3 <3
Hei vaan hei!!
Uusi viikkopino taas käyttöön.. =)
Viikot sen kun vierii eteenpäin. (kohta todellakin on kesäkuu;)
Täällä kaikki hyvin, paitsi...HIRVEÄ NÄRÄSTYS alkanut taas. Jo kolmena päivänä todella inhottavaa närästystä :( No apteekin kautta töihin ja kyllä se sitten onneksi vähän helpotti, mutta tuli takaisin... :( No toivottavasti ei nyt enää illalla vaivailisi!!!
Masun tyyppi on liikuskellut vaihtelevasti silleen et oon tuntenut:) Tänään töissä mun synttärikakun jälkeen (suklaakakku, nam;) joku aika niin tuntu tökkimistä, heh!!
No eipä täl kertaa muuta jaarittelua...
Hyviä vointeja!!! :)
Anneh ja pikkunen 17+1 <3
Kommentit (31)
Aattelin vaan nostella pinoa, kun muuten tipahdetaan kakkossivulle!!!
Tänne kuuluu eilisen jälkeen ihan hyvää...maha on edelleen outo ja varsinkin liikkuessa sattuu. :( Niin ja sitten öisin kun vaihtaa kylkeä, niin repii kamalasti. :( Kaverin kanssa juttelin niin hän sanoi, että hänellä oli myös n. puoli välissä raskautta kyseenlaista kipua ja silloin oli terkkarin mukaan kasvukipua...et eiköhän se oo sellast täälläkin sitten!!
Kaunista talvipäivää toivotellen,
Anneh ja pieni 17+6 <3
Ni ei sitten pudota tältä ekalta sivulta. :D
Täällä ihan hyvät oltavat, nyt kun tukivyöt tuli. Aivan ihana tunne, kun ei nahkaa ja lihaksia enää särje juuripa ollenkaan. Maha on kyllä jo hurjan iso, kasvanut kaksi senttiä ympärysmittakin 10 päivässä.. :D Uskomatonta. Painokin on nyt sitten noussut kilolla. Siellä taidetaan sitten kasvaa ihan huolella, kun ei mamman vanha takkikaan mene enää kiinni. :P Eikä todellakaan mahdu enää normifarkut päälle.
Potkuja tuntuu aina syönnin jälkeen ja kun menee nukkumaan, ja varhain aamulla. Huomaa jo pikkuhiljaa tuon pikkuisen rytmin. Just silloin, ku mamma haluis rentoutua niin alkaa kauhee tanssiminen masussa.
Väsymys on tullut nyt oudosti takaisin, tiedä sitten oonko kipee vai.. :/ Varsinkin ruoan päälle pitäis mennä ottamaan edes pienet torkut, muute on iiihan koomassa loppuillan.
Mihinkäs ihmiset on kadonnu, mitä jengille kuuluu? :)
Mie lähren tästä ottamaan nyt ne torkut, huh.
Hyvät launtait!
-Meevi ja pikkuinen 21+5-
Pitkästä aikaa taas :) Luen kyllä teidän juttuja, mutta aina ei jaksa kommentoida itse. :) Aika monet tietävät jo sukupuolen, jännää.. Ja poikia tuntuis pukkaavan :D
Katsotaan, jos me oltais poikkeus. Aika vahvasti olo olis tytön suuntaan, mutta mistäs sitä tietää. Maanantaina rakenneultra, saa nähdä kertovatko siellä. 4D olis helmikuun puolivälissä sitten.
Maha on melko pieni, ja painoakaan ei ole tullut lähtöpainoon nähden yhtään. Mutta viime aikoina on potkuja tuntunut melko runsaasti, tänä aamuna piti oikein potkunyrkkeilyshown parin minuutin ajan :)
Anneh: mulla oli kanssa varsinkin noilla viikoilla (15-18) aika paljon ns. "kasvukipuja", tuntui että joku repii välillä kaksin käsin siellä. Elä huoli. :)
Oliko täällä kukaan muu menossa Naistenklinikalle synnyttämään 19.6 tienoilla? :)
Hauskaa viikonloppua!
NS 19+1
Ps. Tää bugaa kauheesti, ei anna lähettää viestiä :/
Hei kaikille!
Empä ole juuri esittäytymisen jälkeen käynytkään kirjoittelemassa, lukenut kyllä useasti.
Täällä kaikki hyvin, rakenneultraan mennään 2.2 ja mietin tässä kun ei olla ihan varmoja halutaanko sukupuolta tietää, ainakaan vielä tässä vaiheessa, että onnisuisikohan antaa ultraajalle lappu ja kirjekuori johon hän voisi kirjoittaa sukupuolen ja sulkea kuoren :)
Voitaisiin sitten itse päättää haluammeko tietää ja millon. Tietty se kuori polttelis kotona näppejä kamalasti :D
Sellaisesta olen ainakin kuullut, että sukupuoli on kirjattu ylös ja ilmoitettu, että jos haluaa tietää myöhemmin niin saa soittaa ja kysyä. Tämä kirjekuorihomma vaan olisi mielestäni helpompi heillekin.
Sirunen 19+5
Hei kaikille!
Empä ole juuri esittäytymisen jälkeen käynytkään kirjoittelemassa, lukenut kyllä useasti.
Täällä kaikki hyvin, rakenneultraan mennään 2.2 ja mietin tässä kun ei olla ihan varmoja halutaanko sukupuolta tietää, ainakaan vielä tässä vaiheessa, että onnisuisikohan antaa ultraajalle lappu ja kirjekuori johon hän voisi kirjoittaa sukupuolen ja sulkea kuoren :)
Voitaisiin sitten itse päättää haluammeko tietää ja millon. Tietty se kuori polttelis kotona näppejä kamalasti :D
Sellaisesta olen ainakin kuullut, että sukupuoli on kirjattu ylös ja ilmoitettu, että jos haluaa tietää myöhemmin niin saa soittaa ja kysyä. Tämä kirjekuorihomma vaan olisi mielestäni helpompi heillekin.
Sirunen 19+5
Hei kaikille!
Sirunen 19+5
Moi vaan!
Mä en ollenkaan muista jos olen käynyt sillon joskus alussa esittäytymässä, ei vaan ole tullu kirjoiteltua vaan ei luettuakaan näitä palstoja tämän raskauden aikana niin paljon.
Odotan siis pikkusisarta nyt 1,5 v prinsessalle ja la on 21.6...juhannussunnuntai:)
Käytiin rakenneultrassa eilen ja halusin hirveesti tietää että kumpi tulee...tytön kanssa saatiin jännittää loppuun asti, vaikka tiedettiinhän me kumpikin että se on POIKA:)
No nyt sit eilen, sanoin lääkärille että haluaisin tietää. Oli vähän nihkeä ja sanoi ekaks ettei näe, mutta pyysin vielä lopussa kurkkaamaan josko selviäis. Sanoi, että kyllä siellä haarovälissä ainakin jotain on, mutta että saattaa olla just napanuora niinä ja taittua...loppuu nimittäin kesken muuten napanuora. J sanoi vielä useamman kerran että kyllä se pojalta vaikuttaisi.
Antoi meille yhden kuva...joka esitti sitä jalkoväliä;)
Kuvassa siis jalat ja jotain siinä välissä...kysymys kuuluukin, että eikö lääkäri kuitenkin näkis pojilta kaiken, myös kivetpussit jolloin asia ei jäisi epäselväks???
Luuk@ kuvaili aika samanlaista tilannetta, ja olitte tainnu saada ihan samanlaisen kuvankin...puhuiki lääkäri teille kiveksisistäkin vaiko vaan itse pilistä;)?
Aika poikapainotteiselta kyllä vaikuttaa...jännää!! Mulla on kyl ollu ihan eri fiilis eilisen jälkeen...ei kaduta ei sitte ollenkaan että kysyttiin!!! Nyt kun tuntee potkut ni on ihan eri fiilis:)
Nyt siis rv 19+6 :)
Itse pitkästä aikaa jotain tänne kirjoittelen. Huomasin äsken tämän keskusteluotsikon kesäkeijuista ja päätin tulla tsekkaamaan mitä muille kesävauvanodottajille kuuluu. Itsellä laskettuaika heti kesäkuun alussa (9.6.)
Hyvin on mennyt, ilman sen kummempia vaivoja alkuraskauspahoinvoinnin jälkeen. Olen tuntenut vauvan liikkeet tosi pitkän aikaa, ehkä jostain viikolta 13 asti (silloin kevyitä), mutta joka viikko aina vähän voimistuneempina. ;) Tällä viikolla potkut on tuntunut jo melko kovina. Mutta niin ihanalta tuntuvat joka kerta! :) Näkyy selvästi vaatteiden päältä liikkeet ja aina välillä töissä unohdun vain tuijottamaan vatsaani ja katselemaan pienokaisen liikkeitä.
Itsellä ollut myös jonkin verran noita nivuskipuja, välillä niin kovasti että esim, kävellessä on joutunut oikein pysähtymään kivun takia hetkeksi. Jotain kramppia tuntuu siis alavatsassa ja nivusissa aina silloin tällöin olevan. Kuulemma ihan normaalia. Olen kuitenkin tästäkin huolimatta pyrkinyt harrastamaan liikuntaa pari kertaa viikossa.
Ei jotenkin jaksaisi millään enää odottaa, vaan toivoo vaan että viikot kuluisi nopeasti ja tulisi pian kevät. Tää talvi on muutenkin niin pimeää aikaa. Ootteko muut muuten jo ostelleet vaunuja tai muita vauvatarvikkeita? Ite en oo vielä ostanut mitään, mutta tekisi jo mieli lähteä ainakin vaunuostoksille.
Hyvää kevään ja kesän odotusta kaikille ja hyviä vointeja!
Fanny81 ja salamatkustaja (kätilön mukaan ehkä tyttö) 21+4
Oon ollu himppa laiskanpuoleinen osallistuja viime aikoina, lueskelen kyllä kuulumiset mut aina tuntuu ettei mulla sit ookaan mitään sanottavaa.
Eilen kävin neuvolassa ja anomus äippälomasta ja muista tuli jätettyä- pakkauksen sijaan päätettiin ottaa se 140€ kun uskomme vakaasti että neljäs tyttö tulee ja kamaa on jo runsaasti oottamassa. Ainahan tietty on jotain pientä kivaa ostettava ;o) itse asiassa ostettiin jo tuplarattaat, käytetään nyt alkuun niitä 4veen ja 1,4veen talvikuskailuissa kun ei pyöräily oikein luonnistu. Neuvolakuulumisia: paineet 81/124, hemppaa ei mitattu (oli viimeksi 134) pissa protskut +/- (hillitön valkovuoto aiheuttanee) ja sokrut -. Painoo tullu 620g/vko joten pitää vissiin alkaa hillitä himojaan ..... sit käväisin teetämässä paikallisessa kangasliikkeessä pari masutuubia -suosittelen, hinnaks tuli 5,50€/kpl ommeltuna ja värivalikoima oli huikea. Niin ja ne ommeltiin "mittojen mukaan". Karu tosiasia olikin että masun ympärysmitta TOSIN VAATTEIDEN PÄÄLTÄ TIUKASTI MITATTUNA oli 115cm....kääk. Vissiin levennettävä oviaukkoja kesää kohti mentäessä...
Tänään käytiin sit uimahallissa nuorimmaisen + miehen kera ja kääk: vedessä sitä ei huomannutkaan mutta en sit meinannu päästä altaasta ylös kun hillittömät liitoskivut iskivät :o((( veden vastus oli näköjään liikaa jo ennestään aristaneille nivusille. Mukavintahan tässä kaikessa on se, että huomenna lähden kahden vanhimman lapsen kanssa risteilylle, edessä 5tuntia linkissä istumista per suunta. Todella kivaa liitoskipujen ja superkipeän häntäluun kera!!!!!
Muistakaa mua iltarukouksissa....
terkkusin tonttis ja papu 22+ jotain
Antakee anteeks, en mä oikeesti noin seko ole mut oli vissiin kiire kirjoittaessa tai jotain. Mukavoo saunailtoo itse kullekin :o)
Kauheet mahakivut, pistävää ja viltävää kipua. :( Soitin aamulla neuvolaan ja sieltä passitti sitten kättärin päivystykseen. Sinne sitten...sitä on jotenkin niin herkkä kaikelle ja pelkää aina pahinta...ja kun ei sitä aina noista kivuista tiiä et mikä on mitäkin... =/ No kätilö siellä oli aika tympee, mutta laitto mut jonoon lääkärille. Puolentoista tunnin odotuksen jälkeen pääsin lääkärin vastaanotolle. Ihana lääkäri!!!Ei yhtään vähätellyt mun kipuja, toisin kun ehkä se kätilö. No lääkäri tietty paineli mahaa ja ja aristusta oli navan alla ja vasemmalla puolella...kohtu aristeli hieman, mutta kohdunsuu oli kiinni ja napakka. Ja sitten ultrattiin...=) Se oli se ihana positiivinen asia tossa lääkärikäynnissä. Siellä se polski, meijän pieni murunen...oli jo niin vauvan näkönen... <3 Vauva voi hyvin(onneksi), rakenteet oli kunnossa(katto ne vaikka ei ollut "virallinen" ultra), vilkas sikiö oli kuulemma, painoa oli 219g :) No eli arvotuksena edelleen nää mahakivut, mitkä jatkuu edellee... Labrat otettiin ja pissanäyte...eivät ole ainakaan vielä soittaneet sieltä, että oliko niissä jotain vai ei...hmmm... Lääkärin epäilyt: virtsatieinfektio, umppari, kohdun kasvukivut tai sit vaan joku selittämätön vatsakipu...no katsellaan ja seuraillaan...panadolia pitää nyt syödä sitten. Toivottavasti kivut menee ohi...ja pääasia että murusella on masussa kaikki hyvin <3
Mitäs teille muille kuuluu?!
Hyviä vointeja sinne<3
Anneh ja pikkuinen 17+5