Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus ja rockkonsertti...?!

29.08.2006 |

Niinpä niin.. tuntuu vähän hölmöltä kysellä tällaista, mutta tiedättekö onko mitään suositusta kovan metelin välttämisestä loppuraskauden aikana? Varasin nimittäin liput parin viikon päästä olevaan Elämä lapselle-konserttiin ja nyt pari tyyppiä on päivitellyt että aionko viedä mahani niin kamalaan meteliin... Jäi tietty mietityttämään asia. Voiko konsertti olla sikiölle liian suuri stressi tms?

Mielipiteitä odotellen,

Bluewish rv 32+6

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en jaksa uskoa, että kerrasta tai muutamasta voi olla järin suurta haittaa " melusaasteista" masuvauvalle. Mulla isommat äänet sai napakoita potkuja aikaan, joten töissä oli välillä kestämistä. (En jaksa muistaa millä viikoilla lopetin työt).

Minä aattelisin omaa jaksamista eli, jos energiaa on lähteä ja olo on muuten hyvä niin en miettisi kahta kertaa :) Varautuisin korkeintaan lähtemään kesken kaiken, jos potkuja satelisi koko ajan. Eiköhän siitä voisi päätellä ettei musa ole hyvää ;)

Vierailija
2/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta kunnosta on kiinni. Mä olin esikoisesta rv 34 laivalla firman kekkereissä (omasta tahdosta, kun hyvä työporukka). Mietin itse mitenkä jaksaisin, mutta tosi asiassa olin varmaan porukasta viimeisimpänä (klo 3) pystyssä. Toisen mamman kanssa siellä jorailimme :).

Neuvolastakin kehotettiin menemään, kun vielä voi mennä.

Kyllä pikkuinen on niin hyvässä suojassa siellä sun mahassa, että ei se pienistä hetkahda.

Pidä hauskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppiahan se pääasiassa on =) Mene ihmeessä ja nauti olostasi.

Vierailija
4/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

konsertissa ja soitti kyllä tosi lujaa. Vauva oli konsertin jälkeen liikkumatta, kun yleensä on tapana potkiskella. Muutama pv ennen synnytystä olin vielä Elton Johnin konsertissa, piti välillä käydä kävelyllä, kun mahassa resonoi ja supisteli. No, samana iltana tais limatulppa irrota ja parin päivän päästä meni lapsivesi, liekö ollut jotain käynnistävää vaikutusta:-) No, ei varmaan sentään, laskettu aika alkoi olla käsillä. Normaali lapsi on, tykkää rockmusiikista. Nyt en oo vuoteen sitten konserteissa käynytkään, joten menehän käymään, kun vielä pääset.

Vierailija
5/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli se ralli/formula -mikälietapahtuma Helsingin keskustassa niin telkkarissa suositeltiin raskaana olevia naisia pysymään poissa lähettyviltä kun siitä lähtee niin kova ja matala meteli. En sitten tiedä mikä on suositus konsertteihin menolle.

Vierailija
6/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin oon menossa keikkaa kuuntelemaan ensi viikon viikonloppuna, kun 38. raskausviikko alkaa olla lopuillaan. tosin melko leppoisaa musiikkiakin soittavat, mutta en kyllä usko että edes jotenkuten melodinen musiikki voisi olla mitenkään ahdistavaa vauvalle :)

nuo ralliautot ovat ihan eri asia, turhaa melua vailla funktiota, siitähän ahdistuu aikuinenkin :(

Vierailija
7/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin joitain vuosia sitten neuvolassa jo aika aikaisin, että nyt sitten kannattaa välttää konsertteja ja muuta mökää. En muista syytä enkä tiedä mahtavatko vielä suositella näin.

Vierailija
8/14 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kovaa meteliä ja kääntyä väärinpäin.

Mutta luulisi että ainakin ulkokonserteissa pääsee riittävän kauas eikä tarvi olla missään kaiuttimien vieressä.

Vierailija
9/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Rollareiden konsertissa stadionilla kesällä 2003 1,5kk ennen laskettua aikaa. Konsertti tuntui kyllä välillä vatsan pohjassa asti, mutta nautimme masuasukin kanssa siitä täysin siemauksin. En usko, että yhdestä konsertista on mitään haittaa, enkä muista, että neuvolassa olisi tuolloin konserttiin menoa päivitelty. Saahan sieltä lähteä pois, jos alkaa tuntumaan pahalta. Nauttikaa konsertista ja eihän tuo nyt kovinta heviä ole, mitä konsertissa soitetaan:-)

Vierailija
10/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

Olin keväällä Ricky Martinin keikalla Hartwall areenalla ja musiikki soi TODELLA kovin. Musiikki soi niin kovin, että omassa rinnassakin resonoi, vaikka keikka oli loppuunmyyty ja porukkaa kuin pipoo. Paikalla oli mun mielestä ihan tolkuton määrä myös isovatsaisia odottajia ja täytyy myöntää, et mun teki pahaa, kun keikan jlk yksikin äitee piteli masuaan sen näköisenä, että varmaan supisteli tai jotain. Luulisin vaavin säikähtävän, kun maha tärisee pelkistä ääniaalloista. Jokainen tekee itse valintansa. Uskon, että suljetussa hallissa kovat äänet tuntuvat pahemmalta kuin esim. ulkoilmakonsertissa...

Vierailija
11/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useimmissa rock- & popkonserteissa soitetaan nykyään niin lujaa, että mennään kuulovamman riskirajoilla. Yksikin kerta tarpeeksi kovaa ääntä voi vaurioittaa kuulon pysyvästi. Ja sille vauvalle kun ei saa korvatulppia laitettua (tietysti maha vaimentaa jonkun verran, muttei paljon).

Asian voi muotoilla niinkin, että kuinka moni teistä olisi valmis viemään vastasyntyneen rock-konserttiin? Sama vauvahan se on, vähän vanhempi vaan.

(Ja toisin kuin voisi tekstistä luulla, en ole mikään rockia vastustava mummeli, vaan käyn ihan mielelläni festareilla ja konserteissa, ilman vauvaa. ;) )

Vierailija
12/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä olin metallifestareilla masuasukin kanssa, tosin viikkoja minulla oli tuolloin vasta 16+jotain. Varmasti on bassojytinät tuntuneet pikkuiselle asti, eikä varmaan myöskään musiikki ole jäänyt kuulematta, vaikka mukavasti tuo masu ja lapsivesi sitä ääntä vaimentaakin. Pysyin vain poissa pahimmista paikoista, eli niistä paikoista, missä äänenvoimakkuus tuntui halkovan kiviäkin.

En usko, että pikkuinen siiä mitään traumoja saa, jos nyt jossain konsertissa käykin, kunhan ei ota tavaksi. Kyllä ne äänet sinne mahaan kuuluu ja voi pientä häiritäkin, mutta koska tuo melusaasteessa oleminenkaan ei ole pysyvää, niin en usko siitä olevan mitään erityistä haittaa. Pysyvässä melussa (esim. työssä, jossa on melua) olemisesta voi ollakin jotain haittaa.

Vierailija
13/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... onkin mielenkiintoinen keskustelu.

Onko olemassa oikeasti jotain desibelisuosituksia raskaana oleville? Mulla on todella meluisa työ. Ts. en ole melussa 8 tuntia päivässä, pahimmillaan yhteensä ehkä kaksi. En ole kyllä kuullut että melulla olisi jotain haittaa sikiöön, eikä meillä ainakaan työterveys ole tällaiseen kiinnittänyt huomiota.

Vierailija
14/14 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdastyö oli kyseessä,ei ainakaan sanottu neúvolassa että olisi haittaa..