Mua ärsyttää naapurin paksut valoverhot
Verhot on aina ikkunoiden edessä! Sellaiset paksut valoverhot. Miten joku voi asua pimennossa?
Ihmettelen mitä siellä tapahtuu kun pitää olla niin piilossa ja salassa. Välillä näkee kun verho heilahtaa. Kyttäävät varmaan muita sieltä verhojen lomasta.
Kommentit (69)
ap keskittyisi ihan omaan elämäänsä.
ihan vaan näin yötyöläisenä voin sanoa, että meillä on verhot ikkunan edessä päivällä, koska minä nukun päivällä. en saa unta, jos on liian valoisaa. joko nyt ap käsität? sanoit vielä että et edes tiedä ketä siellä asuu, joten voivat hyvin olla yötyöläisiä.
Tarkoitat nyt ilmeisesti pimentäviä verhoja.
koska useammankin kerran tuosta ikkunan ohi käveltyäni ja samalla ulos vilkaistessani (ihan satunnaisiin kellonaikoihin) näin sellaisen idiootin näköisen tympeän ämmän kyttäävän vastapäisestä asunnosta suoraan meidän kotiimme :O Ja siis nimenomaan kyttäävän, ei sitä voinut olla huomaamatta!
Ei sitten haluttanut olla sellaisen friikin kyttäyksen kohteena, mikä lie sekopää. :D Mahtaa sitäkin varmaan nyt harmittaa, hankkis piruparka elämän.
Syy on se, että kaihtimien avausmekanismi on niin hankalassa paikassa, ettei sinne viitsi kurotella. Eipähän näe kukaan sisään ja valoisaa on.
Mitä ne on?
Meillä on olohuoneen kaikissa ikkunoissa valoverhot, kun ei ole sälekaihtimia. Valoverhoista pääsee valo sisään ja näkyy ihan riittävästi ulos. Kuitentenkin estää sen, että oltais ihan näyteikkunalla.
En ole koskaan törmännyt paksuihin valoverhoin. Jotenkin kumoaa itsensä..
Minulla on valoverhot useimmiten kiinni. Pimeällä siitä syystä, etten tykkää siitä, että kotini heijastuu/peilautuu suurista ikkunoista. Auringonpaisteella siitä syystä, että eteläikkunoista tuleva lämpö kuumentaa asunnon liiaksi myös talvella. Lisäksi aurinko häikäisee niin, etten näe televisiota, tietokoneen ruuutua, saati pysty istumaan sovalla ja vaikkapa lukemaan. Yksiössä en pääse karkuun häikäisyä.
Pilvisenä viikonloppuna, jos satun oleman kotona, avaan verhot. Tosin olen hyvin harvoin viikonloppuja kotosalla.
näissä taloissa, naapuritalot niin lähellä että näkee suoraan puolet naapurin kämpästä omasta ikkunastaan jos ei verhoja. Tykkäisin pitää auki, mutta olo kuin akvaariossa sitten... Siis kaikilla naapureillakin verhot kiinni, ei vain meillä.
isossa kaupungissa.
En edes tiedä kuka/ keitä asunnossa asuu.
Musta vaan on omituista, että joku pitää aina verhot tiukasti kiinni.
ap
Vaaleat yksiväriset, jotain niistää kuultaa läpi. Pimeys lähinnä.
Joskus keittiössä on valo ja verhojen läpi näkee hämärästi, että kyseessä on keittiö.
Jokainen pitää verhonsa siinä asennossa kuin haluaa ja tarvitsee mutta onhan se nyt omituista, että joku ei ikinä avaa verhojaan.
ap
Kannattais ihan oikeasti kunnioittaa toisten kotirauhaa, kun noin intensiivinen kyttääminen alkaa olla jopa aika arvelluttavaa. Sairasta.
Ja hanki elämä. Mutta PROVOHAN tämä pakostikin kyllä on.
Tässä ap:lle valoverhoa. :-)
http://www.verhomatto.fi/files/images/products/large/GEM-ECOSTAR-NATUR-…
Minä kyllä saattaisin laittaa paksut ja pimentävät verhot, koska minulla on kotiteatterilaitteisto (ei ole halpispaketti muovikaiuttimineen). Verhot estävät valon pääsyn, jolloin kuva näkyy, vaikka aurinko paistaisi kuinka kirkkaasti isoista etelän ja lännen puoleisista ikkunoista ja lisäksi paksut verhot vähentävät äänen kaikumista eli akustiikka voi parantua.
Mulla nyt ollut jatkuvasti ainakin keittiön vaalea rullis kiinni koska narut hajosi siitä niin en saa sitä vedettyä enään ylös :) ja kyllä sieltä valoa pääsee sisälle niinkuin myös olkkarista.Mutta mitä se sua liikuttaa onko ne kiinni vai ei.Niinkuin joku jo vastasi niin ne ovat kiinni myös sen takia että aurinko ei niin pääsisi kuumentamaan koko asuntoa ja juuri sen takia että telkkaristakin näkyisi jotain.
Valoverhot ovat sellaiset ohuet, vaaleat jotka päästävät valon sisään , mutta hiemat estävät sisään näkymistä, pimennysverhot ovat sitten asia erikseen, jos vaikka haluaa nukkua päivällä esim. yövuoron jälkeen.
Me asutaan kolmiossa kerrostalon ekassa kerroksessa. Olohuoneen ja makuuhuoneiden ikkunoista näkyy suoraan lenkkipolulle ja lintujen syöttöpaikalle. Lenkkipolku on tiuhaan käytössä ja yksi ja sama naapurin mies käy joka päivä ruokkimassa lintuja. Keittiöstä näkyy taloyhtiön grillipaikalle, joka näin kesällä on ahkeraan käytössä. Meillä ei ole kaihtimia. Olo olisi kuin akvaariossa jos pitäisin verhoja auki. En tykkää ajatuksesta, että naapurit voivat tyyliin vilkuttaa pihalta mulle tänne kämppään ja katella mitä touhuan :D Näin äippälomalla olen paljon kotona ja monesti vain yökkäri päällä (ai kauhia oon laiska äiti!) ja iltaisin usein vielä vähemmissä vaatteissa. Haluan yksityisyyttä! Suunnitelmissa on hommata kaihtimet, mutta pitää säästää rahaa niitä varten. Siihen asti mennään näin :) Joten pahoittelut naapureille, kun olen kamala ja pidän verhot kiinni! ;)
Mikä viestiketju!! :DD Etsin verhoja ja eksyin tänne. Annan oman panokseni kertomalla miksi itse pidämme verhoja usein kiinni kerrostalossa. Lisätään ymmärrystä viestiketjun ihmettelijöille ;D
1. Usein verhot unohtuu kiinni aamulla kiireessä, sittempä ei olla edes kotona, ja illalla kotiin tullessa niitä alkaa olla jo turha availla hetkeksi, kun ei tule enää valoakaan. Maisematkaan ei huimaa päätä, eikä liioin kiinnosta nähdä naapurin ikkuna tai parveketta, niin siksikään ei ole tarvetta itse nähdä kodista ulos.
2. Verhot pysyy kiinni silloin kun käydään suihkussa tai vaihdetaan vaatteita.
3. Verhot pysyy kiinni kun pannaan. Ärsyttävintä on jos ne kaikki verhot on auki, niin siitä sitten ensin sulkemaan kaikki verhot himoissaan ennen puuhia, pyöritellä kaikki kaihtimet kiinni, niin ei tarvi miettiä että näkyisi ulos.. :D
4. Verhot pysyy kiinni suojaamaan auringonpaisteelta eli siltä, että pienestä asunnosta tulee kesäisin sauna.
5. Verhot pysyy kiinni, jos halutaan pimentää kotia nukkuessa päivällä tai katsoessa televisiota.
6. Asutaan alimmaisessa kerroksessa ja kadulta näkee hyvin sisään.
7. Yhteenvetona meillä verhot pysyy kiinni yksityisyyden ja huolettoman kotona olemisen halusta. Uskon että tilanne on eri kun asuisi esim. talossa jossa on pihaa, pensaita, puita, asunnossa jossa ikkunoista näkee muutakin kuin naapurin ikkunan tai parvekkeen, muita kerrostaloja, asfalttia jne.
MInä olen aina alasti kotonani ja tyydytän itseäni vähän väliä erilaisilla välineillä. Sitä paitsi meillä on sotkuista. Luulen että valittaisit vielä enemmän jos pitäisin verhoja auki.
Minä kyllä saattaisin laittaa paksut ja pimentävät verhot, koska minulla on kotiteatterilaitteisto (ei ole halpispaketti muovikaiuttimineen). Verhot estävät valon pääsyn, jolloin kuva näkyy, vaikka aurinko paistaisi...
Mutta, mistä niitä saa?
Kaupoissa on vain läpinäkyviä.
näissä taloissa, naapuritalot niin lähellä että näkee suoraan puolet naapurin kämpästä omasta ikkunastaan jos ei verhoja. Tykkäisin pitää auki, mutta olo kuin akvaariossa sitten... Siis kaikilla naapureillakin verhot kiinni, ei vain meillä.
isossa kaupungissa. En edes tiedä kuka/ keitä asunnossa asuu. Musta vaan on omituista, että joku pitää aina verhot tiukasti kiinni. ap
Mikset avaa omia, jos kaikilla muilla on kerran kiinni? :)
mulla valoverhot ovat aina kiinni, niin kuin kuuluu, ne jotka vetänee ne sivuun ja jolla kaikenpäälle on VASTANAAPUREITA ( rivitalo systeemi ) saavat kiksejä kun ihmiset katsoo heidän touhuja sisällä, tai sitten vaan niillä pitää heittää korvien välissä pahasti! ja ovat uteliliaita paskaperseitä!
ja haluaisin pitää verhot auki yötä päivää, eikä mua haittaa jos joku näkee sisään.
Muut perheenjäsenet taas haluavat pitää verhot kiinni esim. kun katselevat telkkua. Mieheni käy vuorotyössä ja pitää verhot kiinni päivällä nukkuessaan.
Verhojen kiinnipitämiseen voi olla monia syitä.
Tunnen ihmisiä, jotka pelkäävät että joku näkee ulkoa sisälle.