Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Uraäiti ja hyvätuloinen äiti, mitä teet työksesi?

Vierailija
03.04.2010 |

Monessa ketjussa vastaajina ovat uraäidit ja hyvätuloiset äidit. Minulla on ongelma sen kanssa, mihin ryhmään itseni identifioisin. Niinpä toivon, kerro uraäiti ja/tai hyvätuloinen, mitä teet työksesi? Aiemminkin täällä yritin gallupoida uraäitien ammatteja, mutta siihen ketjuun ei vastannut kukaan :(

Itselläni on opistoasteen tutkinto ja akateeminen tutkinto, en koe olevani uraäiti enkä varsinkaan hyvätuloinen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait olen sit hyvätuloinen uraäiti. Koulutukseltani KTM

Vierailija
2/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vastaan, että It-alalla työskentelevä projektipäällikkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus KTM, työkokemusta on 7 vuotta. teen nelipäiväistä viikkoa, ja osa palkasta on tulokseen sidottua provisiota. Palkka on vuodessa 45000-50000 €

Vierailija
4/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli 3000:n bruttotulot riittää, niin sitten kai minäkin olen sellainen vajaan 4000:n tuloillani. Ei se vaan tunnu siltä.

Vierailija
5/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli 3000:n bruttotulot riittää, niin sitten kai minäkin olen sellainen vajaan 4000:n tuloillani. Ei se vaan tunnu siltä.

Vierailija
6/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä sektorilla, keskimääräinen työmäärä noin 55h/viikko, satunnaisesti jopa 60h/viikko. Vedän 5 hengen viestintätiimiä, ja otona myös erästä toista toimintoa (jonka piti olla tilapäistä). Työaikoja venyttää myös aikaero, kun toimintaa on pallon toisella puolella myös ja monet asiat joutuu hoitamaan myöhemmin iltaisin. Mielestäni työ vie aivan liian paljon aikaa, enkä itse ole nauttinut tästä enää ollenkaan näiden parin vuoden aikana, kun palasin töihin hoitovapaalta. Suunnitelmissa onkin iso elämänmuutos, jossa voittaisi etenkin perhe, ja verkot on jo asian suhteen vesillä ja hanke muutenkin rakenteilla, mutta kuviot varmistuu tuossa loppukeväällä/alkukesästä :-)

Vierailija
7/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain heiltä sen verran ettei tarvitse päivääkään tehdä työtä. Myös poikani voi huoletta heittäytyä eläkkeelle 30 vuoden päästä. Hän kerkeää työskennellä noin 10 vuotta.

Minusta miehen on hyvä kokeilla työntekoa ainakin vähän. Se tuo itseluottamusta elämään. Myös mieheni elää perinnölläni.

Minulla kävi onni.

Vierailija
8/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia harrastuksia, oletko mukana vapaaehtoistoiminnassa, hoidatko sijoituksia tms.?

Elän vanhempieni perinnöllä Sain heiltä sen verran ettei tarvitse päivääkään tehdä työtä. Myös poikani voi huoletta heittäytyä eläkkeelle 30 vuoden päästä. Hän kerkeää työskennellä noin 10 vuotta. Minusta miehen on hyvä kokeilla työntekoa ainakin vähän. Se tuo itseluottamusta elämään. Myös mieheni elää perinnölläni. Minulla kävi onni.

Vierailija
9/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lyön oven työpäivän jälkeen kiinni, voin unohtaa koko puljun. En siis ole uraäiti :-) Jos työt loppuvat, en masennu. Olen tottunut pieniin tuloihin.

Vierailija
10/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseltani olen lakimies ja tällä hetkellä toimin tuomarina hallinto-oikeudessa. Palkka noin 4.600 euroa kk brutto. Töitä teen noin 30-36 tuntia viikossa. Ei varsinaisesti työaikaa ja iltaisin ei tarvitse töitä tehdä.

Vierailija
11/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyntityössä lääkealalla. Koulutukseltani farmaseutti ja merkonomi. Tienaan n. 4500 €/kk + bonukset 4 kertaa vuodessa, yhteensä vuositulot noin 60 000 € + autoetu.

Vierailija
12/31 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin henkisesti uraäitinä, sillä unelmani ja tavoitteeni työelämän suhteen ovat kovat ja nousujohteiset. Lapsen kanssa olin äitiyslomalla 9kk, mutta sinäkin aikana tein väitöskirjaa. Koulutukseltani olen tohtori. Palkkani tutkijan työssä ei ole kuitenkaan erityisen hyvä, reilut 3000 eur/kk, joten en pidä itseäni hyväpalkkaisena.

Vierailija
13/31 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, uraäiti varmaan, eli yliopistotyössä on kunnianhimoa ja vaatimuksia vaikka palkasta en niin tiedä, kun se jää 3500 euron kinttaalle - mutta ylittänee jossain määrin ns. keskipalkat ja riittää sinänsä, vaikka miehen vaativien opintojen takia ollaan välillä eletty lähinnä minun palkoillani. Sikäli en koe itseäni hyvätuloiseksi, että juuri ollaan todettu että akateeminen elämä on ollut sen verran kapealeipäistä että kohtuulliseenkaan omistusasuntoon ei välttämättä ikuna oikein kyetä ilman kamalia lainoja.

... koetin muuten äsken etsiä verkosta sanaa "järkiäiti", koska ajattelen että ainakin toistaiseksi haluaisin olla sellainen. Minulle se tarkoittaisi suurin piirtein samaa kuin "riittävän hyvä äiti", ei sulje pois tunteita lasta kohtaan mutta sisältää suhteellisuudentajua äitiin kohdistettuja vaatimuksia kohtaan. Mutta järkiäiti-sanaa ei paljoa verkossa ollut. %-)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille äideille ja muillekin, mihin sitten identifioidutte tahi ette...

Vierailija
14/31 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä tiedä teenkö mä nyt varsinaisesti mitään uraa... mä yritän kehittyä työssäni hyväksi, mutta en mä mihinkään esimiestehtäviin kaipaa.

Vierailija
15/31 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tekeväni uraa joten enköhän sitten ole sellainen uraäiti. Vastuullani on 18 alaisen osasto ja 21 miljoonan euron vuosimyynti amerikkalaisen yrityksen Suomen konttorissa. Palkkaa saan 6800€/kk ja päälle auto ja muut edut.

Vierailija
16/31 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mustakaan mikään kiva mutta sulla selvästi on joku parempi vastine sille, kiitos.

Vierailija
17/31 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietysti. Ap on pettynyt.

Vierailija
18/31 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat oikeasti huonopalkkaisia siivoojia tai hoitsuja, mutta mielestään luovat uraa ja sillä perustelevat itselleen imeväisen hoitoon vientiä. Eivät oikeat uraäidit täällä ehdi olla.

Hyvätuloinenkin on suhteellinen käsitys. Toinen on mielestään hyvätuloinen jo 1800e tuloilla

Vierailija
19/31 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työskentelen tällä hetkellä sosiaalityöntekijänä. En tiedä voiko tätä sanoa uraäitiydeksi, mutta kiirettä ja itsensä ylittämistä on koko ajan. Opinnot on kesken. Itselläni on ammattikorkeakoulu tutkinto ja nyt suoritan yliopistotutkintoa työn ohessa. Hyvätuloinen en ole.

Vierailija
20/31 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi oikeasti kiva tietää ketä nämä hyvätuloiset uraäidit ovat, heitä tuntuu olevan joka ketjussa suurin osa vastaajista. Omassa tuttavapiirissäni olevat sellaiset eivät näissä keskusteluissa roiku.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan