Miten usein imuroitte?
Minulle ihmetellään töissä usein, miksi imuroin kerran päivässä, mutta en ymmärrä miten voisin olla imuroimatta jos haluan, että talo on suht siisti. Tällä hetkellä imuroimisesta on aikaa kaksi päivää ja joka paikassa on hiekkaa, muruja ja koiran karvoja. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta kotihoidossa sekä koira ja asutaan omakotitalossa. Miten teillä?
Kommentit (44)
Meillä onkin aina siistiä, puhdasta ja raikasta. :) Ja koskaan siivoukseen ei mene kun 15 min, vaikka iso talo, koska koskaan ei ole sairaan sotkusta! :)
ja matot, näin hiekka-aikana eteisen ja käytävän tarvittaessa joka päivä. Kostealla pyyhitään mattojen välistä noin kerran viikossa ja "isompi siivous" noin kolmen viikon välein. Meillä on neljä alle 10-vuotiasta lasta ja kaksi koiraa.
Luulin että olen jotenkin laiska siivooja, mutta tulin toisiin ajatuksiin lukiessani tätä ketjua :D Vaikka meillä onkin pääsääntöisesti puhdasta ja pölytöntä, tavaraa tuppaa seilaamaan ympäri kämppää.
Vauva-aikoina olen imuroinut joka aamu. Muuten mies hoitaa imuroinnit ja lattian pesut.
3 alle 8v lasta ja koira.
Se on tapa, eikä vie paljon aikaa. Lapset imuroi omat huoneensa, mutta niiden ei tartte imuroida joka päivä.
Meillä on koira ja meillä on astmaatikko perheessä.
Harvemmin ehkä n 2 x vkossa. Siivooja pesee lattiat joka toinen vko, itse en koskaan. Meillä on paljon muruja lattialla jos ei imuroi päivittäin.
halua asua missään paskaläävässä,muruja ja karvoja pitkin lattioita niin hyi hitto!! Meillä on aina siistä,ja olen poikani kasvattanut myös siihen että tavarat paikoilleen,sängyn petausta,pyykit voi ihan itse hakea ja laittaa itse kaappiin(toki autan)ja sen oman huoneen imurointi.Meillä käy mun mieheni asiakkaita kotona (suunnittelija)enkä halua että asuntoni on kuin pommin jäljiltä!!ja sitäpaitsi siivoominen on mulle rentouttavaa puuhaa!
mutta kerran viikossa sitten kunnolla, makkarit ja vessatkin, sohvat ja patjat ym.
Meillä on avokeittiö, kaikki muruset jotka putoaa lattialle, leviää olohuoneen puolelle taaperon mukana...
nyt kun olen töissä ja aikaa on vähän niin imuroin joka toinen-kolmas päivä ja se on liian harvoin varsinkin koiran karvanlähtöaikana!
en voi sietää likaisia, pölyisiä koteja, ja kauheimpia ovat pesemättömät vessat :(
Kun liinamoppaan kerran viikossa ja pyyhin kostealla.
En jaksaisi joka päivä imuroida tod!
Eri asia jos perheessä on koira tai kissa tms.
Edellisen kerran siivosin ennen joulua. Nyt alkaa jo muutama villakoira löytymään, tilanne ei kuitenkaan vielä ole kriittinen. Perusteellisen siivouksen teen sitten kesälomalla. En varsinaisesti nauti siivoamisesta, joten teen sitä madollisimman vähän.
-Poikamies
Lapset murustaa, pölyä, hiekkaa ulkoa... eihän täällä pystyis kävelemään saati vauva ryömimään lattialla, jos kerran viikossa imuroisi.
....mutta ei aina jaksa.Tähän aikaan vuodesta tulee tosi paljon hiekkaa sisälle ja kissastakin karva irtoaa.
Eilen imuroin ja nyt tässä mietin rupeaisiinko imuroimaan.
Ei todellakaan voi jättää että imurois vaan kerran viikkoon.Meillä ei niin siistiä kuin vois olla on noita pieniä vilperttejä senverta että kerkeevät sotkee ihan hirveesti.
Mihin kuuluu imurointi, pölyjen pyyhintä, petivaatteiden tamppaus, vessan ja kylpyhuoneen pesu sekä lattioiden pesu. Matot hakkaan joka toinen viikko. Sitten lisäksi imuroin toisen kerran koko huushollin ja pyyhin pölyt ja pyyhkäsen vessaa. Eteisen ja keittiön sekä sieltä täältä imuroin lähes joka päivä. Joskus parikin kertaa, jos on oikein paljon hiekkaa eteisen matolla.
suurin piirtein koko kämpän kerran viikossa. Toisen kerran ainakin pitäisi imuroida eteiset, keittiö ja uunien edustat. Meillä on hiekkapiha (nyt muta-) ja harjalla lakaisen eteisestä välillä pahimpia sotkuja, samoin keittiön pöydän alta.
Olohuone ja lasten huoneet + makkarit, takan edusta kerran viikossa. Muut alueet (komerot jne) vähän tarpeen ja käytettävissä olevan ajan mukaan.
Eteinen, keittiö, olohuone, kissanhiekkakylppäri ja huitasen makuuhuoneita (4kpl) ohimennessäni siltä osin kun ei tavaraa lattialla. Ja uskokaa tai älkää, mutta meillä ei ole siisti koti, roskaa, hiekkaa ja muruja on aina lattialla. Asunnossa asuu 6 ihmistä ja 4 kissaa.
perheessämme vanhemmat ja yksi alle kouluikäinen lapsi.
EN KÄSITÄ,miten joku voi asua noin pölyisessä kodissa,jossa imuroidaan kahden viikon-kuukauden välein??????Voin vaan kuvitella miten isoja pölypalleroita nurkissa pyörii.
Pesettekö vessatkin kuukauden välein :D ??