Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen tavattoman onnellinen että lapseni on terve

Vierailija
02.04.2010 |

tosin en uskalla sitä ääneen sanoa koska sairaitten lasten äidit pahoittavat mielensä.

Mutta kun sain vaikeuksien kautta ainoan lapseni (ei tule enää muita) iloitsen että sain terveen lapsen.

Lähisuvussani on pari sairasta ja olen nähnyt miten rankkaa sellainen on.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole sinun lapsellasi olettanut olevan minkäänlaista vammaa.

Vierailija
22/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset uimataidottomat cp vammaisia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan loogista ajatella, että täysin terve oppii uimaan 10-vuotiaana. Samoin 20-vuotiaana tai 30-vuotiaana jne.

Vierailija
24/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimataidottomia? Tämä ketjujan on vallan kummallinen.

Vierailija
25/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siihen uimataitoon liittynyt :)

Vierailija
26/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se vain kuulosti jotenkin niin erikoiselle: "Ihanaa, että minulla on terve lapsi. Hän oppi uimaan 10 vuotiaana."

Mikä on normaalia ja loogista? Mikä on tilastollinen keskiarvo: ei se, että ihminen oppii uimaan 10/20/30-vuotiaana. Silti se on ihan luvallista...! Iloitkaamme kaikista, jotka ovat uimataidon saavuttaneet kuin myös niistä, jotka eivät osaa uida/ eivät ui, vaikka osaavat/ eivät halua oppia, vaikka oppisivatkin uimaan/ pyörälläajajista/ apupyörillä ajajista jne! Meitä mahtuu monenlaisia tähän maailmaan

On ihan loogista ajatella, että täysin terve oppii uimaan 10-vuotiaana. Samoin 20-vuotiaana tai 30-vuotiaana jne.

Vierailija
27/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin, ettei av:lla kannata paljon iloita...

Sori, ensin toin mukaan sairaan lapseni ja sitten vielä kyselin lisää iloitsemisen aihetta ja menit siitä uimataidosta kirjoittamaan, joka poiki ihan hillittömän keskusteluketjun :D

Ensi kerralla kannattanee iloita hiljaa mielessään!

T:2

Vierailija
28/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en muistanut, mitkä kaverini lapsen vammaisuus-diagnooseista hänelle aiheuttavat tiettyjä asioita. Antakaa anteeksi.

Vierailija
29/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä ihan vinha perä. Ei kannata niin hirveästi sitä omaa onneaan suureen ääneen hehkuttaa

a)silloin sillä on taipumus äkkiä hävitä

b)ihan turhaa jonkun toisen mieltä pahoittaa

kyllä se onnellisuus näkyy pröystäilemättäkin.

Vierailija
30/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas lapsi, mutta melko paljon sairastanut nyt ensimmäisen elinvuotensa. Jos joku mulle sanoo, että on onnellinen, että hänellä on terve lapsi, ymmärrän sen niin, että hän todella tajuaa arvostaa terveyttä eikä pidä sitä itsestäänselvyytenä. Ja siten ymmärtää myös, että sairaudet ovat rankkoja usein vanhemmillekin.

Vierailija
31/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei terveys ole mikään pysyvä olotila. Tänään terve huomenna kroonisesti sairas, eikä tämä ole mitään pahanilman lintuilua, vaan ihan inhimillistä ajattelua. Ollaan onnellisia, että tänään on kaikki hyvin, huomisesta ei kukaan tiedä.

sitäpaitsi kyllä ihminen voi elää täyttä ja onnellista elämää sairaanakin.

Vierailija
32/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaisi: "Mä olen niin onnellinen, että en ole lihava/ köyhä/ ruma!" tai "Mä olen niin onnellinen, että mun mies ei ole psyykkisesti sairas/ tee yli 20-tuntista työviikkoa ja silti rahaa on kuin roskaa." Mitä tällaisiin voi vastata? Good for you?

Tällaiset lauseet ilman taustaselvitystä kuulostavat oudoille ja omahyväisille.

Mutta... onnea kaikille ja onnea onnesta!

Vierailija
33/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan typerää keskustella edes aiheesta, oletko tyytyväinen kun olet terve tai kun lapsesi ovat.

Se on vaan niin pienestä kiinni, kun meistä kukaan ei ole enää terve. Eikä edes elossa.

Parempi on herätä jokaiseen päivään niin, että ihan ekaksi kiittää siitä että on elossa.

Eikä tarvitse olla uskovainen, kiittääkseen.

Vierailija
34/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaisi: "Mä olen niin onnellinen, että en ole lihava/ köyhä/ ruma!" tai "Mä olen niin onnellinen, että mun mies ei ole psyykkisesti sairas/ tee yli 20-tuntista työviikkoa ja silti rahaa on kuin roskaa." Mitä tällaisiin voi vastata? Good for you?

Tällaiset lauseet ilman taustaselvitystä kuulostavat oudoille ja omahyväisille.

Mutta... onnea kaikille ja onnea onnesta!

Minä kuulen useinkin lauseen: "Onneksi meidän lapsi ei ole allerginen." Minä kyllä olen kokenut sen myötätunnon osoituksena enkä omahyväisenä. Tottakai minäkin toivoisin, ettei oma lapseni olisi allerginen ja olen toisen puolesta iloinen, ettei hänenkin tarvitse kohdata samoja vaikeuksia.

En tiedä voiko tätä verrata vakaviin sairauksiin, kokeeko tilanteen niissä sitten eri tavalla.

Vierailija
35/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nauraa pyrskinyt itsekseni täällä. Puurot ja vellit meni jossain kohdin sekaisin ja keskustelusta tuli tahattomasti koominen! Mutta onnea ap:lle terveestä lapsesta!

Vierailija
36/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niihin sopeutuminen vaatii eri asioita lapselta ja vanhemmilta.

Itsekin olin kiitollinen kun esikoinen oli terve, mutta kun kuopus ei ollutkaan, huomasin, ettei se niin kamalaa m i n u l l e ole - olennaista onkin kärsiikö lapsi itse, onko hänellä kipuja tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi