Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen keskenmenoa...

Vierailija
02.04.2010 |

Ollaan anoppilassa keskellä ei mitään, lähin päivystävä yksikkö on Tampereella.

Pitäisi olla menossa viikko 7, ekaa neuvolakäyntiäkään en ole vielä ehtinyt käydä. Ja eilen aloin vuotaa ruskeaa verta, nyt enenevässä määrin punaisempaa...

Ottaakohan ne mut Tampereella vastaan jos menen sinne huomenna? Tietääkö joku että miten mun kannattais toimia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vuoto, reipas sellainen. Olin ulkomailla ja soitin Suomeen. Lääkäri sanoi että heti sairaalaan. Kysyin eikö voi matkustaa Suomeen. Lääkäri sanoi että ei voi, heti sairaalaan.

Onko sulla kipuja??? Jos on keskenmeno niin silloon alkaa myöskin supistelut.Et jos ei oo supisteluja niin ei pakosta oo keskenmeno voi olla vain alkuraskauden vuotoa.

t.2 keskenmenoa kokenut

Vierailija
22/36 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettiin tänään että raskaus on ollut kaksoisraskaus ja toinen on tullut pois. Vuoto jatkuu edelleen. Nyt vaihtoehtoina on että vuoto lakkaa ja raskaus jatkuu, tai sitten vuoto lisääntyy ja toinenkin pieni tulee pois.

Rankkaa on tälläinen odottavan huoli. Uutiset tosin olivat paremmat kuin olisin saattanut odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista! Toivottavasti vuoto loppuu ja toinen pysyy sisällä. Tarrasukkia sinne!

Vierailija
24/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se olisikin keskenmeno niin kukaan lääkäri/sairaala ei tee asialle mitään, mikäli verenvuoto ei ole liian runsasta. Keskenmenoja sattuu koko ajan ja viikolla 7 alkio on todella pieni.

Ap, sun on parasta vaan levätä.

Vierailija
25/36 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastivat kahden verikokeen (ero 2 päivää) avulla, että HCG on lähtenyt laskuun. Mikäli kohtuun jää raskausainetta tai kyse on kohdunulkoisesta raskaudesta, voi kyse olla naisen hengestä. Siksi haluavat tarkistaa tilanteen.

Keskeytyneessä keskenmenossa voidaan tarvita joko lääkkeellistä tai kaavinnallista tyhjennystä. Kohtutulehdus ei ole mikään pikkuasia hedelmällisyyden tai jopa naisen hengen kannalta (tulehtunut märkäkohtu voi puhjeta vatasaonteloon).

Vierailija
26/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausi sitten viikolla 6. en mennyt mihinkään, vuoto oli kuin normaali kuukautisvuoto, ehkä hieman runsaampaa. soitin seuraavana arkipäivänä(km oli la) neuvolaan, ja siellä ei kehotettu menemään minnekään. sanoi vaan, että kuukauden päästä tarkistetaan verikokeella että hcg arvo on nollautunut. kysyin tulehduksista tai että pitäisikö ultrata, niin vastaus oli, että että ei tarvitse (ts en saanut lähetettä) ja että jos tulee tulehdus tms niin kuume nousee ja on muita oireita. eli tuskin tekevät sinulle mitään, jos menet tays:n. tsemppiä, tilanne on ikävä :/

Vierailija
27/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi sinne päivystykseen pitäisi rynnätä jos ei ole kipuja ja vuotaa verta rv 7? Eihän siinä auta kuin odotella mihin tilanne kehittyy. Toivottavasti ap sinulla ei ole kyse keskenmenosta, älä menetä vielä toivoasi..

Vierailija
28/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vuoto, reipas sellainen. Olin ulkomailla ja soitin Suomeen. Lääkäri sanoi että heti sairaalaan. Kysyin eikö voi matkustaa Suomeen. Lääkäri sanoi että ei voi, heti sairaalaan.

Onko sulla kipuja??? Jos on keskenmeno niin silloon alkaa myöskin supistelut.Et jos ei oo supisteluja niin ei pakosta oo keskenmeno voi olla vain alkuraskauden vuotoa. t.2 keskenmenoa kokenut

Vierailija
29/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan kivuliasta ja ultrattiin ja alkio vastasi noin rv5. Olin yon sairaalassa kun supistukset kivuliaita ja kaikki tyhjeni...

Tsemppia sinulle. Toivon todella etta ei olisi mitaan vakavampaa vaan kaikki olisi hyvin.

Jos itsellani olisi nyt sama tilanne kuin sinulla niin varmaan vain makaisin sangyn pohjalla ja toivoisin parasta. Valehtele anopille vaikka etta oksennustauti tai vaikka ripulia niin ei tule urkkimaan liian usein.

Vierailija
30/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä "landella" , missä minä asun (ei Hki, Turku eikä Tampere) ottivat heti sisälle sairaalaan. Oireena pieni vuoto ja menkkamaiset kivut. Olin viikolla 12, sain tyhjennyslääkkeet, kun oli todettu ultralla, että sikiö on kuollut. En tiedä, oliko raskaus sitten jo sen verran pitkällä, että hoidettiin lääkkeillä loppuun.

Vierailija
31/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole mitään syytä lähteä päivystykseen, koska vaikka ultraisivatkin ja näkyisi vielä elävä sikiö, niin joka tapauksessa voi tulla veren mukana ulos, joten lopputulos on joka tapauksessa se, että pitää odotella.

Ainakin täällä "landella" , missä minä asun (ei Hki, Turku eikä Tampere) ottivat heti sisälle sairaalaan. Oireena pieni vuoto ja menkkamaiset kivut. Olin viikolla 12, sain tyhjennyslääkkeet, kun oli todettu ultralla, että sikiö on kuollut. En tiedä, oliko raskaus sitten jo sen verran pitkällä, että hoidettiin lääkkeillä loppuun.

Vierailija
32/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hikisesti syke, koko on varmaan jotain sentin luokkaa... eikä se muistuta vielä vauvaa mitenkään. Viikolla 12 kyseessä on jo sikiö, vähän eri asia...

Viikolla 7 km on vielä erittäin yleinen, eikä siinä voi kukaan muuta kuin oottaa että km on ohitse ja uutta yritystä kehiin. Niin se vaan valitettavasti on. Et voi edes tietää, onko sinulla ollut kunnolla alkanutta raskautta, vaiko esim. kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna, jolloin tyhjentyminen onkin parempi vaihtoehto.

Vierailija
33/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan unohtaa tuon lääkärissä käynnin.

Terveysneuvontaan soitin illalla uudelleen. Sanoivat että jos vuoto ei lisäänny tai tule kovin kivuliaaksi, ei välttämättä ole kyse keskenmenosta.

Pitävät siis "hullua" edelleen jännityksessä.

Ja kuten täälläkin todettiin, onhan se ihan mahdollista että "sykkeellinen ruskuaispussi" tulisi pois vielä parin päivän päästäkin jos vuoto jatkuu.

Toivottavasti vuoto loppuisi pian, ehkä sitten maksaisin yksityiselle ultrasta.

Niin tai näin, mikään ei olisi lohdullisempaa kuin saada tieto siitä onko raskaus jatkunut vaiko keskeytynyt.

Kovin olen kiitollinen ystävällisistä ja asiallisista vastauksistanne.

Palaan kertomaan kuinka kävi, jos tämä ketju on olemassa vielä viikon päästä. Silloin ajattelin mennä sovittuun ultraan.

ap

Vierailija
34/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla kahdessa raskaudessa kolmesta on ollut viikoilta 7 viikoille 13 vuotoa (ruskeaa ja punaista) ja terveet täysiaikaiset lapset syntyneet. Lepäilin sitten vaan noi viikot.Toivottavasti sinullakin näin!

Vierailija
35/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tosiaan mitään tutkimuksia tehty jälkeenpäin. Viikolla 6 tai 7 oli aikalailla kuin normaalit menkat, viikolla 10 taas ihan supistukset ja koko yön verta ja mömmöä satoi ihan "saavista kaataen" ihan nyrkin kokoisia klönttejäkin tuli. Mutta ei mua kehotettu menemään kuin jos jotain oireita vielä tulee kun vuoto on loppunut.

Vierailija
36/36 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettiin että alkio on eloton ja ettei kohtu tyhjene kokonaan itsestään ja tehtiin kaavinta.

Ja mita siella laakarissa ulkomailla sulle tehtiin?

Onko sulla kipuja??? Jos on keskenmeno niin silloon alkaa myöskin supistelut.Et jos ei oo supisteluja niin ei pakosta oo keskenmeno voi olla vain alkuraskauden vuotoa. t.2 keskenmenoa kokenut