Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen keskenmenoa...

Vierailija
02.04.2010 |

Ollaan anoppilassa keskellä ei mitään, lähin päivystävä yksikkö on Tampereella.

Pitäisi olla menossa viikko 7, ekaa neuvolakäyntiäkään en ole vielä ehtinyt käydä. Ja eilen aloin vuotaa ruskeaa verta, nyt enenevässä määrin punaisempaa...

Ottaakohan ne mut Tampereella vastaan jos menen sinne huomenna? Tietääkö joku että miten mun kannattais toimia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku tämän kokeneista kertoa kuinka kauan vuotoa on odotettavissa?

Ja koska vuoto on niin runsasta että täyttää keskussairaalan hoitajan kriteerin "vuotaa kuiviin"... :P Tuon kriteerin antoivat päivystysvisiitille...

Kuinka aikuisesta ihmisestä tulee näin avuttoman oloinen kun kyseessä on näin herkkä asia...

ap

Vierailija
2/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vuotaa nopeasti pois, jos vuoto on nyt voimistunut. Huomenna ei välttämättä siis enää tule mitään vuotoa.

Tiedän kokemuksesta, että on raskasta, mutta koitahan pärjäillä ja se ainakin lohdutti minua, että uuden yrityksen voi aloittaa vaikka heti. Me odotimme kuitenkin yhdet normaalit kuukautiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pahoittelut keskenmenosta, se osaa olla todella kova paikka. Ainakin itselleni on ollut.

Minulla oli keskenmeno rv7-8, ja silloin vuoto lisääntyi noin vuorokaudessa runsaita menkkoja vastaavaan määrään, ja kivut olivat kuin kipeissä kuukautisissa. Mukana tuli klönttejä, hyytymiä. Mutta minulla on ollut vuotoa onnistuneessa raskaudessakin, ja kipuja oli pitkin alkuraskautta siinäkin, joten voit uskoa miten pelkäsin keskenmenoa silloinkin. Mutta elävä lapsi syntyi.

Tosiaan mitäänhän sille ei mahda. Itse odottelen toista rv6+1 nyt, ja jännitän miten tässä käy. Anna itsellesi aikaa toipua keskenmenosta ja pistä sitten uutta katiskaa vesille. Aika auttaa haavoihin.

Vierailija
4/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tuntuu, että vuoto ei pysy siteissä, niin sitten kannattaa lähteä lääkäriin.

Todennäköisesti on siis keskenmeno, mutta voi olla vaikka hematooma.

Alkuvaiheen keskenmenoille ei tosiaan yleensä tehdä mitään. Sitten siellä viikoilla 9-12 tehdään kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys. Kaavinta voi tehdään aiemminkin mikäli kohtu ei tyhjenny.

Tosiaan nykyisin ei automaattisesti lähetetä jälkitarkastusultraan, itse olen käynyt yksityisesti sekä HCG:n että ultran, koska en halunnut elää kohtutulehduksen pelossa.

Anoppilassa on kyllä surkeaa saada keskenmeno, siitä täydet sympatiat. Minä valehtilisin kanssa mahataudin tai vaikka kivuliaat kuukautiset, jos et halua keskenmenosta sanoa. Ja siis todeallakin makaisin peiton alla.

Mulla on ollut viisi keskenmenoa. Keskenmeno on kurja asia.

Vierailija
5/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on se mahdollisuus, että sulla on kaksoset, joista toinen tuli kesken. Kävisin siis arkipäivänä joka tapauksessa varmistamassa tilanteen.

Vierailija
6/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko se "tulla ulos"?

ap

Vierailija
7/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan varma keskenmenosta, soitin sairaalaan josta käskivät aamulla tulla (soitin siis illalla), jotta voidaan tarvittaessa kaapia. Yks km takana ja jouduin kaavintaan siiloin.

Aamulla sairaalassa todettiin kohdussa jotain olevan, ja sain uuden ajan viikon päähän. Silloin näkyi syke ja nyt tuhisee pieni poika sylissä. Eli ei se vuoto välttämättä tarkoita keskenmenoa.

Tsemppiä ap:lle!!!

Vierailija
8/36 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuli sellainen teepussin kokoinen limainen tuotos paperiin... Olen sopinut huomiseksi lääkärikäynnin, mutta en enää osaa toivoa positiivisiä uutisia.

Mikään ei olisi parempaa kuin kuulla että

syke löytyy, mutta tämän päivän jälkeen en enää usko siihen.

Nyt sitten menen sillä mielellä että kuulen koska saisi yrittää uudelleen..

Olen kokenut todella kannustavaksi tsemppauksenne. Kiitos siitä!!

Vierailija
9/36 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hematooma on veripakkauma, joka voi muodoltaan ja kooltaan muistuttaa alkiota, mutta ei tarkoita kuitenkaan keskenmenoa. Sen takia toivon loppuun asti, että tämä olisi ollut sinulle vain pelottava väärä hälytys, ja että saisit lääkärissä hyviä uutisia!

Joka tapauksessa voimia ja tsemppiä lääkärissäkäyntiin, pidetään asian selviämiseen asti peukkuja..

Vierailija
10/36 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit? Pidän peukkuja!!!

Vierailija
11/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ryntäisin sinne tampereelle jo nyt!

Ottavat varmasti vastaan ja kandee soittaa etukäteen sinne ensiapuun...

Vierailija
12/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voithan soittaa ensin.

Ei mun mielestä kannata "rynnätä sinne jo nyt". Pienet vuodot on alkuraskaudessa aika yleisiäkin (itsellänikin niitä on ollut kahdessa kolmesta) ja jos ei kipua ole niin se on hyvä merkki. Jos raskaus on menossa kesken niin sille ei mitään voi. Nyt kannattaa mielummin levätä.

Voimia ap! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
13/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee kesken, menee kesken. Kävisin sitten arkena tarkistamassa ultrassa tilanteen (ellei oma vointi pakota päivystykseen eli kova verenvuoto tms).

Vierailija
14/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä voida tehdä mitään. Jos päivystykseen pääset, kehottavat menemään kotiin. Itselläni kävi juuri näin ja ohjeet Tampereella olivat juuri nuo. Siinä sitten kotona odottelin, että vuoto loppuu. Ehdit siis hyvin seuraavana arkipäivänäkin menemään omaan päivystykseesi, jossa tarkistavat onko alkio vielä paikallaan. Tiedän, kuinka kauhea tilanne tuo on ja otan osaa.

Vierailija
15/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmalliseksi olon tekee se etten haluaisi appivanhemmilleni puhua tästä mitään...

Vuoto on lisääntynyt päivän mittaan jonkin verran, mutta ei ole yhtä runsasta kuin normaalisti kuukautisvuotoni. Eikä "klönttistä" kuten joku kysyi.

Mutta täytyy katsoa miten pitää "iloista naamaa" yllä kun sydän sanoo ihan muuta.

Taidan kokeilla kuitenkin huomenna sitä Tamperetta. Ajavat sitten pois jos eivät halua auttaa...

ap

Vierailija
16/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes siellä sairaalassa, täytyy vaan odotella, että kohtu tyhjenee kokonaan. Jälkikäteen voidaan tarkistaa, että kaikki on tullut pois. Mulle ei tosin tehty sitäkään...

Vierailija
17/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä Tampereella. Voivat vain ultrata ja tarkistaa siis, onko alkio paikallaan. Siltikään ei mitään varmuutta ole (vaikka alkio löytyisi), onko kyseessä keskenmeno vai ei. Mutta mikäli Taysiin menet, muista että päivystys on viikonloppuisin synnytyspuolella. Poliklinikat ovat kiinni.

Ongelmalliseksi olon tekee se etten haluaisi appivanhemmilleni puhua tästä mitään... Vuoto on lisääntynyt päivän mittaan jonkin verran, mutta ei ole yhtä runsasta kuin normaalisti kuukautisvuotoni. Eikä "klönttistä" kuten joku kysyi. Mutta täytyy katsoa miten pitää "iloista naamaa" yllä kun sydän sanoo ihan muuta. Taidan kokeilla kuitenkin huomenna sitä Tamperetta. Ajavat sitten pois jos eivät halua auttaa... ap

Vierailija
18/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä kehottivat lähtemään päivystykseen tarvittaessa vaikka yöllä.

Inhottaa se että elää "epätietoisuudessa", toiset sanoo että ei välttämättä keskenmeno, ja toiset sanoo että ei mitään toivoa.

Tähän ei sitten ilmeisesti ole lääkärilläkään mitään vastausta tähän vaiheeseen.

Tästä on 100 km mihin tahansa lääkäriin, Tays on lähin näin pyhien aikaan.

Vierailija
19/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kipuja??? Jos on keskenmeno niin silloon alkaa myöskin supistelut.Et jos ei oo supisteluja niin ei pakosta oo keskenmeno voi olla vain alkuraskauden vuotoa.

t.2 keskenmenoa kokenut

Vierailija
20/36 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että mulla keskenmeno rv 7 alkoi ruskealla vuodolla, muuttui sitten kirkkaaksi ja runsaammaksi ja lopulta tuli pari klönttiäkin. Ei ollut kipuja lainkaan.