Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko kenenkään mielestä itsekkäästi ajatteleva äiti uudessa Vauvassa?

Vierailija
01.04.2010 |

Tämä kolme lasta putkeen saanut kätilö-äiti, joka jo nyt surkutteli sitä ettei enää saa neljättä vauvaa, koska olivat miehensä kanssa sopineet niin. Nuorimmaisensa on vasta pieni vauva ja keskimmäinen taapero. Itse en En tajua sitä, miksei joillekin äideille näytä riittävän mikään?! Tällä onnellisella on terveet lapset ja ilmeisen varakas mies, joka pystyy elättämään perheen. Moni muu taas ei koskaan saa edes yhtä vauvaa ja nykyäänhän yhä harvempi pystyy tekemään montaa lasta. Syynä on ainoastaan se, ettei heillä ole varaa siihen, vaikka tahtoa voisi ollakin.

Tästä kyseisestä jutusta tuli minulle lukijana sellainen olo, että jotkut äidit ehkä tekevät useampia lapsia itselleen iloksi. Toki vauvat ovat ihania, mutta lapsille voi tulla hurjan suuria paineita heidän kasvaessaan, jos he eivät enää "kelpaa" sitä uutta vauvaa kaipaavalle äidille...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos joku on ns "vauvahullu" niin oletetaan ettei se sitten isommista lapsista välitä. Eihän se nyt suinkaan niin mene että isommat ei enää kiinnosta kun uusi vauva on talossa.

t. yks kroonisesti vauvakuumeinen

Vierailija
42/48 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on todennäköistä että joku huolehtii vanhemmista, kun he ovat vanhoja. Mikään ei ole kamalampaa kuin yksinäinen vanhuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niistä pitäis iloita, eikä vaan rohmuta lisää.

Vierailija
44/48 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä aloitukset. Joskus voisi miettiä kannattaako sitä lähetä-nappia painaa ollenkaan.

Vierailija
45/48 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma miten kumminkaan päin ei ole hyvä. Jos se äiti olis sanonu että ei halua enempää lapsia kun haluaa nauttia helppoudesta kun lapset kasvaa ja niistä jo olemassaolevista lapsista niin täällä huudeltais että "onpas itsekäs äiti, kyllähän lapsia saa ja pitääkin tehdä! Enemmän kuin se 3!"

Ja hyvänen aika, joku oli ihan oikeesti kehdannut mainita useita lapsia haluavan/hankkivan olevan jotenkin mieleltään järkkynyt. Mikä teitä vaivaa? Miten ihmeessä? Miten ihmeessä se tekee ihmisestä sairaan jos haluaa monta lasta? Jos oikeasti tuntee voimiensa riittävän vaikkapa neljään lapseen. Tai seitsemään. Ja jos oikeasti tuntee tekevänsä hyvää työtä lastensa kanssa. Enkä nyt puhu niistä HYVIN HYVIN HARVOISTA joilla kysymys on oikeasti jostain mielenlaadun häiriöistä. Pisti vaan silmään miten joku yleisti pahanpäiväisesti. Älytöntä!

Vierailija
46/48 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selvää, etten jätä omia lapsiani yhtä yksin kuin itse olen / olen ollut - sisaruksia pitää olla. Nyt olen kolmen lapsen äiti, neljäs lapsi on vielä haaveissa. Raskausaikaa en ainakaan kaipaa (suorastaan inhoan raskaanaoloa), mutta lapsista kyllä tykkään ja myös vauva-ajasta.

Suomessa ei pitäisi kenellekään olla mitään sitä vastaan, että perheessä on useampia lapsia, luulisi, että jokainen uusi suomalainen on tervetullut veronmaksaja ja työntekijä. Meitä ei todellakaan uhkaa liiallinen väestönkasvu vaan väestön väheneminen.

Vierailija
47/48 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haaveilla vauvasta, jos on vauva ikäinen talossa. Keskittyisi siihen vauvaan ja muihin lapsiinsa.

Vierailija
48/48 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso lapsi, isot murheet.

Vauva on yleensä kiinni äidissä ja isä hoitaa isommat. On kiva et on aina se vauva kainalossa, ettei tartte kohdata niitä isojen lasten ongelmia koko ajan.