Jos 25-vuotiaana on sitä mieltä, ettei
enää lisää lapsia, muuttuuko mieli seuraavan 10-15 vuoden aikana?
Kommentit (32)
sulle jolle ei hormoni sovi? entä tekeekö kuparikin kystiä?
Kuitenkin epäilyttää, että jos vaikka 10-15 vuoden päästä haluankin lapsia, vaikka nyt vannon, ettei ikinä enää lapsia lisää. AP
kuis? ajatteletko sterilisaatiota?
Vaikka sinulla olisikin 3 lasta ja sinulla pitäisi olla siihen täysin laillinen oikeus. Kokemusta on. Voithan yrittää, mutta älä pety.
4
Lapsia 2, kuopus 4-vuotias. Lisää ei tule, mutta ei myöskään sterilisaatiota. Tälle syynä se, että koskaan ei voi tietää huomisesta. Voi olla, että viikon päästä mulla ei ole enää miestä ja lapsiani, voin menettää heidät sekunnin murto-osassa jossain kamalassa onnettomuudessa. Olen kuitenkin vielä niin nuori, että mun ei tarvis elää loppu elämääni sitten lapsettomana, jos vaikka uuden onnen joskus saisin. Joten en tee sterilisaatiota enkä anna miehenikään tehdä, vaikka meillä tämä perhe on tässä ja lapsiluku täysi.
Lapsia 2, kuopus 4-vuotias. Lisää ei tule, mutta ei myöskään sterilisaatiota. Tälle syynä se, että koskaan ei voi tietää huomisesta. Voi olla, että viikon päästä mulla ei ole enää miestä ja lapsiani, voin menettää heidät sekunnin murto-osassa jossain kamalassa onnettomuudessa. Olen kuitenkin vielä niin nuori, että mun ei tarvis elää loppu elämääni sitten lapsettomana, jos vaikka uuden onnen joskus saisin. Joten en tee sterilisaatiota enkä anna miehenikään tehdä, vaikka meillä tämä perhe on tässä ja lapsiluku täysi.
mutta sinä et päätä miehesi vartalosta sen enempää kuin hänkään sinun, älhän unohda sitä.
paitsi jos on jo kolme tai enemmän lapsia??mulla olis tällanen mielikuva?paitsi jos on joku sellanen sairaus,että lääkäri suosittelee,ettei enempää lapsia.
.. ja hän oli lapseton. Ei ole katunut. Rohkea päätös aikana, jolloin kaikkien pitäisi lisääntyä vaikka maailman suurin ongelma on lisääntyminen -
Ei vain tuollaiselle paukapäälle halua sellaista kertoa. Tunteettomalta ainakin vaikutat.
mutta sinä et päätä miehesi vartalosta sen enempää kuin hänkään sinun, älhän unohda sitä.
En tiedä miten teillä, mutta meillä mies kuuntelee mun mielipidettä asioista. Ei olisi osannut ajatella asiaa tältä kannalta, ellen olisi ottanut sitä puheeksi. Joten juu, en anna miehenikään tehdä.
En tiedä miten teillä, mutta meillä mies kuuntelee mun mielipidettä asioista. Ei olisi osannut ajatella asiaa tältä kannalta, ellen olisi ottanut sitä puheeksi. Joten juu, en anna miehenikään tehdä.
kuuntelu ja mielipiteet onkin asia erikseen, mutta fakta on se, ettei miehesi tarvitse lupaasi kysyä! =DD Voi vaikka yllättää sinut jonain päivänä!
25v ei voi tietää, koska elämäntilanteet vaihtelee ja ihminen muuttuu ja hedelmällistä aikaa on vielä yli 10v edessä! :)
Ota ap vaikka kierukka, sekin on pitkäaikainen, muttei niin lopullinen.
25v ei voi tietää, koska elämäntilanteet vaihtelee ja ihminen muuttuu ja hedelmällistä aikaa on vielä yli 10v edessä! :) Ota ap vaikka kierukka, sekin on pitkäaikainen, muttei niin lopullinen.
tuo ehkäisyvälineiden ottaminen, minulle ei esim. sovi mikään muu kuin kondomi, pyysin sterilisaatiota jo vuosi sitten (en saanut), sen jälkeen testissä ollut kapselit sekä laastarit, sitä ennen pillerit ja kierukat, joten olen ainakin yrittänyt.. Noh, odotan pari vuotta jahka sitten..
Olen 23-vuotias ja minulla on yksi lapsi. Enempää en halua. En halua paisua raskauden takia enkä halua enää ikinä kokea synnyttämistä..
Epäilen että mieleni enää tästä muuttuisi. Enkä ymmärrä niitä jotka haluavat 3 tai enemmän lapsia. En tuomitse heitä, en vain ymmärrä mitä hienoa on ensin kärsiä kaikenmaailman vaivoista sen 9kk ja sen jälkeen synnyttää...
Ei saa käsittää väärin. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, mutten enää ikinä, ikinä, halua käydä odotusta ja synnytystä läpi.. Jos lapsen saisi valmiina pakettina, ilman noita asioita, niin mikä jottei. Muuten ei enää...
Olen nyt 51 ja vaihdevuodet vahvasti menossa. Lapsiperheessä olen kyllä elänyt mieheni kautta, mutta biologisia lapsia minulla ei ole. En ole koskaan kokenut vauvakuumetta enkä hetkeäkään unelmoinut lapsesta. Katsoin, että niissä olosuhteissa ei olisi oikein koettaa saada lasta alulle, koska lapsen oikeus on olla toivottu.
Nyt kohta 28vuotiaana, mulla on kolme lasta.Nuorin 8kk.Niin se elämä heittelee ja mieli muuttuu.