Silmätulehdus! Milloin ripsiväri vaihtoon...?
Minulla todettiin silmätulehdus keskiviikkona, aloitin antibiootti-kortisoni silmätipat heti keskiviikko aamuna. Neljästi laitetaan tippoja molempiin silmiin. Olen käyttänyt silmätippoja siis keskiviikon ja torstain. Eilen, torstaina ostin uuden ripsivärin ja heitin vanhan pois.
Tänään perjantaina aion aloittaa tuon uuden ripsivärin käytön. Eihän siihen enää tartu mtn ja on sitten turvallista käyttää sitä? Lääkäri siis käski vaihtaa ripsivärin, mutta en huomannut kysyä, että missä vaiheessa. Koko kuurin jälkeen vai voiko jo nyt vaihtaa uuteen ja puhtaaseen????
Eikö antibiootit yleensä ala 24h jälkeen vaikuttamaan niin, ettei enää tartuta?
Kommentit (11)
Olen töissä, jossa on näytettävä huolitetulta. Tämä ei siis ollu kysymys, vaan missä vaiheessa kuuria vaihtaa tuo ripsiväri. Silmät voivat 2 päivän silmätippojen jälkeen jo aika hyviltä.
Siinä sun ripsivärissä on jo bakteereita, kannattaa lopettaa käyttö välittömästi ja odottaa uuden korkkaamista kunnes kuuri on loppunut. Muuten levität niitä bakteereja jatkuvasti uudelleen silmääsi.
Vierailija wrote:
Olen töissä, jossa on näytettävä huolitetulta. Tämä ei siis ollu kysymys, vaan missä vaiheessa kuuria vaihtaa tuo ripsiväri. Silmät voivat 2 päivän silmätippojen jälkeen jo aika hyviltä. Miten työpaikalta voi tänne kirjoitaa? eikö sinulla työkavereita tai työpaikka läkäriä/terveyden hoitajaa ja olisit aihe kysynyt heiltä mitä kirjoitit tänne.Oikean vastauksen olist myös apteekista saannut kun hait SV-lääkeitä.Mikä esti kysymästä? Syö kuuri lopuun, sit mieti meikkamiset.Vaihda usein tyynyliinat,nissä on ne pakteerit nyt kun silmäsi rähminnyt tyynylinaan.Milloin ostit uuden tyynyn tai vanhan pesit?
Ei mulla tulis mieleenkään kesken silmätulehduksen hoidon laittaa ripsaria. Silmätkin näyttää miltä näyttää, kenties punaiset ja märkivät.
Kyllä ihminen on turhamainen kun ei pysty olemaan ilman ripsiväriä kuurin loppuun. Käsittämätöntä!
Käytä sit vaikka kertakäyttösiä tekoripsiä kesken silmätulehduksen jos on pakko. Magneetilla.
Kun kerran muka ihan pakko ripsaria käyttää (ei varmasti ole), niin uusi ripsari joka käyttökerta kunnes kuuri on ohi.
Huoliteltu ulkonäkö= ripset. Onhan noita lehdissä ollu sellasia luonnollisia meikkityylejäkin, joissa näyttää fressiltä tosi hailakoilla meikeillä. Ens kerralla sit käyt ottaa kestovärit ripsiin, ei tartte ripsaria ollenkaan ja ripset on hyvät vaikka näkö lähtis seuraavalla tulehduksella.
Mä käyttäisin kyllä kuurin loppuun ennen kuin alkaisin ylipäänsä edes käyttää ripsiväriä.