Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun toukat 2010 huhtikuuun***

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuu kolkuttaa ovella ja on täällä jo ennen kuin huomaakaan. Toisaalta ei malta odottaa ja toisaalta haluaa vielä rauhassa laittaa kaikki valmiiksi... Kovin on pinokin hiljentynyt...

Täällä oltiin neuvolassa tiistaina. Ei kertakaikkiaan mitään ihmeellistä. No, sf mitta oli siellä yläkäyrän tuntumassa :O Ja turvotuksia on alkanut tulla enemmän. Tolkuton väsymys ei ilmeisesti johtunutkaan hempoista (126) vaikka lähtötasoon nähden on laskenut hirmusti. Taisi enteillä tätä pahuksen noro-virusta, joka eilen iski uudelleen!!! Ja kun viimeksi sanoin, että pääsin meistä vähimmällä, niin nyt sitten oli kerrassaan karsee versio. Eilen iltapäivällä alkoi ja iltaan asti ihan jatkuvaa oksentamista. Siitä sitten seuras sekin, että jos edes kättään liikautti, niin tuli ihan hirveet supistukset... Luulin jo, että kohta tuo masuasukki jo sieltä punkee pihalle :O No, onneksi tänään on päivä uus ja selkeesti parempi olo. Nyt vaan toivotaan, ettei mies saa tätä uudelleen, että päästään nauttimaan kahdenkeskisestä ajasta...

Joo, ei kai tässä muuta kun en muista, mitä piti edellisestä kuusta kommentoida...

Tuollaanen75, rv32+1

Vierailija
2/106 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Noro tässä tilassa! Voiko enään oikeestaan kaameempaa tautia olla, kuin ripuloida ja oksentaa ison mahan kanssa. Toivottavasti tauti on nyt Tuollaanen ohi!

Täällä käyty myös eilen neuvolassa ja kahdessa viikossa painoa tullut vain 200g :) Yhdessä vaiheessa sitä kun tuli viikossa 1.3kg. SF-mitta menee käyrien yläpuolella ollen 35 ja vauva on liikkuvainen maha-asukki :)

Sormiin on mullekkin tullut ällöt turvotukset, toistaiseksi ovat nilkoista pysyneet pois. Lonkkakivusta kärsitään edelleen, etenkin jos rasitan fyysisesti itseäni enemmän. Jalkoja tuppaa myös öisin särkemään ja kääntymiset sängyssä on tuskaa. Mutta muuten on vointi mallillaan. Ja tuntuu aika kivalle olla äityslomalla, joka alkoi eilen! Nyt ois ajatus alkaa laittaa tulevaa lastenhuonetta ja alkaa hankkimaan loput tavarat.

Leppoisaa Pääsistä!

Pallomaha rv 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisiköhän nyt kirjoittamaan tännekin.. Eilen yritin niin lapsukainen sitten heräsi het ku ehdein ensimmäiset kaks riviä kirjottamaan.. Mutta uusi yritys nyt..

Mitään uutta ei oikeestaan tänne.. Selkä ja lonkat on koko ajan kipeenä.. Maha kipuilee välillä.. Supistelee rasituksen jälkeen.. Ja koko ajan hirvee kuuma..

Tosiaan noi kääntymisarviot ol aika ihmeellisii.. Tän muksun ois nyt sit tyksin mukaan pitänyt kääntyä jo..

Ja kyllä se kerran taisi kääntyäkkin ku semmonen muljahdus tuntui ja sattui ikävästi.. Mutta se teki sen kahdesti eli kääntyi sit vissiin takas pää ylöspäin.. Sen jälkeen ei oo pahemmi tuntunu muljahduksii ja liikkeitäkin vähemmän.. Tästä nyt on aikaa jo joku viikko..

Turvotuksia ei ole tullut.. Ei kyllä esikoisestakaan pahemmin tullut.. Jalkaterät välillä turpos ihan pikkusen mut ei sen kummempii..

Paino nousee tasasen tappavaa tahtia.. Mut neuvolassa sanoivat, että hyvä näin ku menee ihan käyrällä paino vaikka onkin ylipainoa.. Totesi, että voisihan sitä olla vaikka kymmenen kiloa tullut enemmän..

Verensokeriarvoista ne paasasi silloin tyksissä, että kun ovat niin korkeat, että pittää pian aloittaa lääkitystä.. Neuvolassa sitten tästä sanoin niin mun arvot on ihan kuin oppikirjasta, että eivät ymmärrä mikä siellä tyksissä oikein oli sillä lääkärillä.. Aamupaasto arvot kun ovat siinä 4.8 ja 4.9 kun raja-arvo on 5.5 ja aterian jälkeen on siinä 5.5-6.5 kun raja-arvo on jossain 7.3 vai 7.5kö se nyt oli..

Mutta joo pääsiäisiä kaikille! Pitänee mennä..

Verticia & Vuokralainen ja oliskos nyt sit jotakin hmm.. 32+2 vai 33+2.. En muist..

4/106 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi Toukokuinen. Laskettu aika 9.5.

Kovasti olen lueskellut tätä palstaa ja nyt sain jopa rekisteröityä itseni tänne. :)

Raskausviikkoja nyt 34+5..jos nyt oikein laskin. Kaikki on mennyt muuten oikein hyvin, ei närästystä tms. vaivaa, mutta vauva on perätilassa..Ja pelottaa että miten tässä käy! kääntyykö vai ei. :( Lapsivettä myös vähän. Viikon päästä lääkäriaika jossa selviää vähän enemmän asioita.

Hyviä vointeja kaikille ja onnea jo synnyttäneille! :)

Vierailija
5/106 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli ensimmäinen antenatal tapaaminen. Noita täällä on yhteensä viisi, kestää 1.5h kerrallaan. Käytiin läpi milloin lähteä sairaalaan tms.

Oli myos neuvola. Maha on iso :) sf mitta 34. Vauva on ilmeistesti perätilassa tai sitten poikittain. Ensi viikolla katsotaan uudestaan ja sitten ultraan, jos ei ole rt. Mutta kuulemma näillä viikoilla vauva vielä kääntyilee kovasti.

Pomena rv33+4

6/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pikkuiselle varusteltu kotia ja tehty tilaa. Äippä pakkausta odotetaan vielä kuukausi. -Mun toive. Pesukonetta käytetty siis ihan kiitettävästi. Ostin muutaman 50cm vaatteenkin vaikka monet sanoo ettei niillä tee mitään. No, osa on Tuttaa ja vastaa siis vähän isompaa kokoa.

Itkuhälyttimen haen hulluilta päiviltä(siellä aika vakkari tuote) ja varmaan jonkulaisen rintapumpunkin vielä ostan.

Joku kysy tiikeri balsamista. Sitä saa nykysin ihan apteekkitavarana. Tuhtia kamaa on:)

Selkäsäryt hellittäny ku lopetin duunit, mutta ihan turha kuvitella istuvansa neljä tuntia. Justiinsa ollaan miehen kanssa hehkutettu ku vauva ei oo vaikuttanu mun uniin, niin viimeyö menikin sitten ihan poskelleen. Unirytmi ihan sekasi joten illalla ei nukuttanu, hirveä hiki päällä, vauva riehu ku ite koitin ottaa iisisti ja aamuyöllä oikee pohje kramppas niin pahasti että piti ottaa särkylääke(koitin 2h pärjätä ensin ilman). Että sellasta. Se paha puoli mulla on ollu ku jäin kotiin että syön ihan millon sattuu ja mitä sattuu. Tuttua? Viime viikolla nouski sitten paino ennätysmäisesti. Pitää varmaan tehdä asialle jotain, tässä kun on näitä viikkoja vielä jäljellä ja en haluis sen takia sektioon ettei lapsi mahdu syntymään.

Osa oli kai ostanu jo imetysliivejäkin?? Paljon jätitte kasvunvaraa? Suositteletteko paikkoja? Kummastuneena kiertelin kauppoja kun koot loppuu E:hen... Ympärysmittaa kyllä löytyis vaikka 120cm mutta ei tommonen kuppero riitä mulla oikeen alkuunkaan.

Eli näillä näkymin pitää mennä nettikaupan puolelle. Mulla on noi imetysjutut neuvolassa vasta parin viikon päästä joten en voi terkkarilta kysyä, mut toisaalta en haluis lähteä sairaalaan ilman henkseleitä.

Pomena, mulla on koko ajan menny sf mitta siellä käyrän päällä. Totesinkin lääkärille että se olis ollu varmaan 7 jo ennen ku raskaudesta oli tietoakaan. Eipä siitä ole mulle mitään sanottu ku fakta on se että mun selkä on niin lyhyt että ainoa paikka mihin vauva voi kasvaa on ulospäin. Jänskättää kyllä toi vika ultra viikolla 36 ku siellä sitten näkee kuin iso kaveri on tulossa...

Voikaa paksusti ja mahdollisimman hyvin!

t.bamse ja mä (rv 33+1)

Vierailija
7/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on norosta selvitty ilman, että tarttui muihin. Ja vietetty jopa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa

Vierailija
8/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on norosta selvitty ilman, että tarttui muihin. Ja vietetty jopa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa

Vierailija
9/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/106 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod. näk. potuttaa, kun ei edes vanhat kikat toimi... Toiv. nyt onnistuu...

Terv. tul. Olavinäiti!

Perskuta sitä Turkua, Vertica!

Nl-lääkäri: Vauvan pää lantionluiden välissä, syvällä. Ei taatusti enää käänny. Kaikki hyvin. Painoa 2300g. Synt. arv. 3500g. Vinkki: välilihan venyttäminen 1-2 kert./pv 2vko-1kk ennen la:ta... Painoa tullut itsellekin viime aikoina enemmän kuin ennen.

Siinä teille! Jos siis...

Tuollaanen75, rv32+5

Vierailija
13/106 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on tasan 33 vkoa täynnä tänään. Eilen oli töissä vissiin niin raskas päivä että olin jo varma että nyt pitää lähteä synnyttämään... supisteli niin koko ajan ja niin kipeästi, mahakin meni aivan kuralle. En pystynyt koko iltana tekemään mitään muuta kun makaamaan. Aion tänään mennä hakemaan saikkua, eihän tästä mitään tule! Mulla olis enää vaan neljä työvuoroa, mutta en kyllä ala ottamaan tuota eilistä uusiksi.

Neuvolassa kävin eilen, tokas ensimmäiseksi että mihin sun maha on hävinny? Sai sitten kuitenkin sf-mitaksi 30 ja kasvua oli siis 4cm kolmessa viikossa. Tuumaili myös että tyyppi on kääntynyt, pää on alaspäin, jee! Painoa oli tullut maltillisesti 330g/vko, verenpaineet on alkaneet vähän nousta ja turvotuksia mullakin on nilkoissa iltaisin ollu. Muuten kaikki oli ok.

Kokoarvioon aikoi terkka kirjoittaa lähetteen äitipolille, aika tulee kuulema jonnekin 37vkon tietämille.

Muistakaa tuosta norosta, että se pöpö elää kaksikin viikkoa esim. vaikka pöytäpinnoilla ja siis tarttuu aina vaan uudelleen, eli tarkka siivous sen taudin jälkeen, että siitä pääsee eroon!

cicero ja tyyppi rv33

Vierailija
14/106 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille. Ainakin Olavinäiti tuossa pisti silmään. Kyllähän meitä täällä on vaikka pino välillä aika hiljainen.

Imetysliiveistä kyseltiin niin itse olen tässä vaiheessa ostellut Lindexiltä noita poistoja kolmet liivit kun ovat maksaneet 5€ kpl. Huomasin päälle laittaessa että ei näissä kasvuvaraa kyllä juurikaan ole vaikka ostin samaa kokoa kun esikoista imettäessä ja tämäkin kaksi kuppikokoa normaalia isompi mutta menevät nyt aikansa, eivät juuri mitään siis maksaneet. Yhdet toppimalliset ostin jotka pakkasin sairaalakassiin että ne eivät ainakaan paina. Carriwellin liiveistä olen kuullut hyvää ja niissä vissiin koko menee lähinnä rinnanympäryksen mukaan että semmoset täytyy varmaan käydä jossain vaiheessa hankkimassa kun ongelmana mulla ollut aina löytää kokoa D75 tai tällä hetkellä näköjään DD75! Maitoa alkanut rinnoista tulemaan niin kai nuo aina niin seksikkäät imetysliivit on kohta tositoimissa:)

Omassa olossa tuo seksikkyys kyllä muutenkin aika kaukana. Valas lähempänä totuutta:)

Mitähän muuta. Hirmuinen raskausdementia iskeny eikä mitään muista. Perhe ihmettelee ku mamma tuo vääriä tavaroita ja kauppaan on ihan turha mennä ilman listaa, siellä se pää vasta tyhjeneekin!

Mulla ei vauvan koosta oo mitään hajua. Viime viikolla kävin neuvolassa jossa sijaiskätilö veikkasi että en mä mitään isoja vauvoja tee ja mietti että mahdanko tulla enää ens viikon neuvolakäynnille että tää vauva kuulemma meinaa syntyä aika piakkoin. Noh jospa ens viikolle nyt menis kuitenki ni päästäis Hyvinkäälle. Samaa sanottiin esikoisesta rv 33 että tää tää syntyy ihan just ja synty sitte 36+6 et mistäs sitä koskaan tietää. Onhan noita viikkoja kuitenki jo ihan hyvin kasassa et alkaa jo omaa stressiä pikkusen helpottamaan mut toki sais vielä pari viikkoa mahassa asustella ihan rauhassa.

Mitenkäs muiden yöt sujuu? Täällä tullu tavaksi valvoa ainakin yks jakso yössä jolloin kaikki tylsät jutut pyörii mielessä eikä saa unta. Toinen jakso tulee sit ku mies nousee puol viideltä ni eipä sit enää väsytä. Lonkkia särkee ja välillä supistaa ihan hirvittävästi ni ai ihania öitä. Onneks saa päivällä levättyä kun esikoinen hoidossa vauvan syntymään saakka.

Tuli taas niin omaa napaa että pahoittelen. Johtuu ehkä siitä että vaikka kuinka lukee niin mikään ei jää päähän...

Heffis 34+2

Vierailija
15/106 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen näköistä vaivaa tuntuu olevan ihmisillä. Mutta onneksi samaan aikaan tämä vauvan odotus tuottaa tuota puuhaa ja järjestelyä, mikä ainakin musta on kivaa. Mulla on vähän fiilis, että nyt alkaa helpottaa nuo mun kivut. Ainakin viimeksi kun vauva laskeutui, niin ei enää painanut juuri niihin suonikohjuihin niin pahasti. Onkos kellään muuten kokemusta siitä, että jos pää on jo ohittanut ns. ensimmäisen pykälän ja on lantion luiden sisällä, niin tuleeko vauva etuajassa? Lääkäri meinasi, ettei silti välttämättä tule. Tässä mietin, että kuinka pitkille reissuille uskallan miestä päästää...

Tyhjä on pää täälläkin. Yks päivä haina naapurilta vara-avaimen kun olin unohtanut avaimet sisään. Ja kävin sitten postilaatikolla ja vein avaimen takaisin... Avaamatta ovea... Ei kun kipin kapin uusi reissu. Huh! Ja välillä tosiaan tulee valvottua. Viime yönä närästi älyttömästi kunnes sitten sain raahauduttua keittiöön hakemaan perunajauhoa. Sekin vähän päästä helpotti ja poikakin nukkui melkein yhdeksään!!! Kun normisti herää 6-7. Luksusta. Tänään pitäis jaksaa! Lääkäri voivotteli, että mun tulee aika pitkäksi... Ja vielä mitä! Taas uusia ompeluideoita ja nyt mietin, josko villahousuja koittais kutoa. Tovin olen jo miettinyt ja hahtuvalankojakin kävin kurkkimassa. Mutta ehkä sitten jos jää aikaa kaiken muun jälkeen.

Pitäsköhän mun jo lopettaa. Taitaa tää kone herjata mun jaaritteluja... Sori tuosta sekoilusta! Jospa jatkaisi taas kohta. Poika haluaa kaivaa polkupyörän esille :P Että eikun keväilemään!!!

Tuollaanen75

Vierailija
16/106 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä verenpaineet saatu alemmas lääkityksellä. Eli kävin viime viikolla äitipolilla, kun alapaine huiteli yli sadassa ja sain loppuraskauden ajaksi verenpainelääkityksen. Nyt sitten seurailen noita paineita kotona ja tietty neuvolassakin pitää käydä. Kivasti alapaine on laskenut 90 pintaan ja olokin on sen myötä parempi. Painoarvio ultrassa rv 34+6 oli 2340 g, kuulemma hyvin keskikäyrän tuntumassa. Tuo korkea verenpaine voi kuulemma vaikuttaa vauvan kasvuun, joten saapa nähdä mitä kaveri painaa syntyessään. Tietty riippuu paljon siitä kauanko masussa vielä viihtyy.

Kaikenlaista kremppaa tuntuu muillakin olevan, mulla onneksi selkä on toistaiseksi pysynyt kunnossa. Supisteluja on jonkin verran, napakoitakin, ensi viikolla on viimeinen neuvolalääkäri joten sitten kuulee ovatko saaneet mitään aikaiseksi.

Kovasti jo odotan että pääsisin synnyttämään, mutta vielä pitäisi muutama viikko jaksaa.

Vointeja kaikille!

Surkki rv 35+6

Vierailija
17/106 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että on ihana ajatella että ens kuussa se vauva putkahtaa jo ulos, täällä jo kovasti sitä odotellaan. Mun puolesta voisi jo syntyä, mutta mies sanoi että vapun jälkeen saa vasta syntyä. Hän on kuulemma suunnitellut että ollaan vappu mökillä. Tosin mökki on Tammisaaressa ja ihan saaressa saaressa että taitaapa jäädä mun osalta ainakin menemättä ettei tarvitse rannikkovartiostoa kutsua viemään sairaalaan:D.

Tänään tuli neuvolassakin käytyä ja on jo vauva niin alhaalla että juuri ja juuri saa päästä vielä kiinni. Mutta siltä se kyllä tuntuukin, tuntuu välillä istuessa että vauvan pää painaa penkkiin:D kävelykin on jo alkanut tuntua nivusissa aikalailla ja tuntuu että saa vatsasta pitää kiinni ettei pulpahda kaveri ulos. Noh 2 viikon päästä onkin sitten neuvolalääkäri, katsotaan mitä se sanoo että onko paikat pehmenny tai avautunu. Sillain kivaa että nyt on joka viikolle jotain tekemistä kun ens viikolla mennään hyvinkäälle tutustumiskäynnille ja sitten seuraavalla viikolla onkin se neuvolalääkäri ja sitten tavataankin jokaviikko terkkarin kanssa.

Nyt näyttikin olevan sf mitta menossa pikkasen yläkäyrillä, eli nyt oli 32, kun muuten se on tähän mennessä mennyt alakäyrilä:) ja onneksi tuo paino ei vielä ole huidellut taivaissa, kahdesssa viikossa vain tullut 500g lisää painoa. Että nyt olisi siis koko raskauden aikana tullut 10kg lisää:)

jaahas kait se on taas niin paljon sepitetty että aika mennä katsomaan vaikka töllöä:)

kevätörkki 34+1

Vierailija
18/106 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen meni koko päivä sängyssä maaten kun oli niin väsy ja kurja olo. Tänään on tullu touhuttua sitten sitäki enemmän. Tuli siivottua tytön huone, käytyä kampaajalla ja nyt on vaunujen kankaat koneessa kun olivat aikas likaset. Se kuomu pitäis käsin pestä ni siihen asti ei tarmoa riitä kuitenkaan:)

Tule kevätörkki sit kertomaan millanen oli Hyvinkään tutustumiskäynti. Me päätettiin jättää se väliin ku kuulemma kestää n. 20 min. ja meiltä ajaa Hyvinkäälle jo yli puolet kauemmin. Eiköhän siellä ohjata oikeaan osotteeseen sit ja onhan siellä ultrat käyty ni vähän tietää paikkoja. Meillä on melkein sama LA:kin mutta kuten edellisessä viestissä jo totesin tämä vauva taitaa haluta oman vappupallon jo tänä vuonna ja syntyy jo tässä kuussa kun taas teillä veikattiin vapun jälkeen:)

Jospa nyt sitten heittäytyis hetkeksi sohvalle ennenku muu perhe kotiutuu:)

Heffis ja edelleen 34+2

Vierailija
19/106 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ja sain sitä saikkua, ei ollu supistukset tehneet mitään kohdunsuulle, lääkäri meinas et kanavaa on pitemmästi kun hänellä sormia ja paikat kiinni. Hyvä vaan. Kirjotti sen saikun mun loman yli, joten sain lisää säästölomaa. Varmaan se lääkäri aatteli että se oli ajatuskin..siinäpähän aatteli.

Nyt sitten pitäs keksiä mitä sitä pystyy tekemään ja minkä jättää tekemättä, hommaa ois vaikka kuinka...

cicero 33+1 (vasta...)

Vierailija
20/106 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käväsin taas antenatal kursilla ja kysäisin miten täällä hoidetaan perätilat. Mulla vauva on ollu perätilassa mutta kyllä se siellä välillä on ollut poikittainkin. Ensi viikolla katotaan taas tilanne. Mutta täällä siis yritetään vauva kääntää viikolla 37 ja jos ei onnistu niin siiten tulee suoraan sektio. Alatiesynnytystä ei kuulemma suositella. Täällä ei enää edes tutkita, josko vauva mahtuisi ulos prerätilassa. No onneksi tässä on vielä aikaa ja vauvakin tuntuu pyorivän ihan hyvään tahtiin mahassa. Itse en kyllä haluaisi sektiota.

Pomena rv34 tasan.