**HUHTIKUUN HANIT HUHTIKUU**
Kommentit (162)
Kuten jennu1 jo pyysi, että saisko syntyneet kohtaan ne rv joilla pienokaiset on syntyneet, toinen pyyntö ois, että voisiko tuosta LA listasta poistaa ne jotka ovat jo vaavin saaneet. Eli se lista lyhenisi samalla kun syntyneet lista kasvaa =)
Se olis nyt sit oma kuukausi naiset =) JEEE!!!! :D
Onnea Pampa ja ÄitijaEdwina!
Niin ja onnea matkaan Poquito Larva, nythän sinulla jo vauva taitaa olla syntynyt, jos kahdeksalta tänään oli sektioaika.
Tänään neuvola, eipä muuta ihmeempää. Aprillipäivää inhoan, mutta onneksi lähimmät tietävät jo, että en todellakaan innostu aprillipiloista, eivätkä niitä tuhlaa minuun.
Pola ja Poika1v: mullakin on napa siis niin kipeä! Kuljen kohta käsi navan päällä, ettei vain mikään siihen tökkäisi... Tässä tietokoneella saa olla erityisen varovaisena, kun tää on tosi vanha työpöytä, kaunis ja kaikkea, mutta laatikkojen vetimet ovat rautaa ja jotenkin terävät ja sopivasti tuossa melkein mahan kohdilla niin joskus tulee siihen tökättyä maha. au. Mulla on yksi neljästä kohdunulkoisen raskauden takia tehdyn laparoskopian leikkaushaavasta just navan alla, ja luulisin, että se ei oikein tahdo venyä ja siksi sattuu. Ei esikoisen odotuksessa ollut mitään napakipuja...
Juu, jos jatkaisi siivoiluja...
t
Sinisini rv 38+1
tosiaan ja EsteriArmas oli jossain vaiheessa kääntynyt. Eli erikoislääkäri ultrasi aamusella ja oli kääntynyt raivotarjontaan. Kotiin laitettiin, sektio peruttiin ja olen ihan kypsä. Ehti jo asennoitua sektioon niin sitten onkin alatiesynnytys edessä. Vaikka se voi vielä kääntyä.
Huokaus.
EsteriArmas 38+6
Hurjasti ONNEA vauvan saaneille, I-H-A-N-A-A!! Kaikki ollaan viime metreillä..jännittäviä aikoja eletään!
Omppulin äiti: tosi kiva juttu, että teit meille sellaisen oman ryhmän!! Onko se siis täysin salattu, että sinne ei ulkopuoliset pääse lukemaan meidän juttuja? Kaikki siis lähettämään Omppulin äidille pyynnön, jotta pääsee ryhmän jäseneksi.
Itsekin odotan jo malttamattomasti vauvan saamista syliin, alkaa tämä raskaus jo riittää...
Voin kuvitella Poguito_Larva, että kypsyttää, kun suunnitelmat meni uusiksi..ehdit varmasti jo asennoitua jo sektioon ja tiettyyn päivään...mutta joka tapauskessa vauva on pian maailmassa! Meillä kaikilla...pakko uskoa niin, vaikka välillä tuntuu että aika on niin pitkä tässä lopussa..hullua, kuinka ihmisen mieli muuttuu niin, kun kuitenkin pitkä odotusaika on jo takana..
Mulla oli neuvola tänään ja lapsetkin (4v ja 6v) mukana. Otin lapset pois pk:n puolipäivähoidosta täksi viikoksi, kun siellä jyllää norovirus...en kovin mielelläni ottaisi sitä nyt vieraaksi.
Neuvolassa kaikki ok. Rutiinimittaukset jne. tehtiin, puntarilla ei huvittais enää kyllä käydä...mutta toivossa elän, että kilot sitten lähteekin kuten kahdella ed. kerrallakin. Mulla on verenpaineet olleet koko raskauden ajan tosi matalat, mutta nyt oli alapaine noussut 10:lla..jospa ennakois lähestyvää synnytystä..näinhän jotkut väittää.
Raskausviikkoja onkin jo 39+4 eli olisin tosiaan valmis synnärille! Mitään ennakoivia merkkejä ei juuri ole, kuten ei näistä kahdesta edellisestäkään kyllä ollut..menkkamaista jomotusta vaan, yövalvoskelua jonkin verran jne.
Jännityksellä odotellaan uutisia ja omaa lähdön hetkeä!
Nuppu2010
Ensiksi hurjasti onnea äitijaEdwinalle ja Pampalle! Ehtipäs muutama synnyttämään maaliskuullakin, vaikka tiukille meni :).
Omppulin äiti: Hienoa, että sait FB-ryhmän perustettua! Laitoin sulle viestiä ryhmään liittymisestä.
Itse olen päivittäin käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole saanut aikaseks itse kirjoittaa. Toisaalta ei ole oikein mitään, mistä kirjoittaa, kun täällä vaan odotellaan. Ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, vaikka lääkäri jo 3 viikkoa sitten uhkaili, että lähtö olis lähellä kohdunsuun tilanteen takia. Alkaa tää kotona lojuminen neljättä viikkoa hieman kyllästyttää, kun on tullut jo vähän joka paikka siivottuakin. Ens viikolla alan varmaan luuttuamaan lattioita ja istumaan saunassa 24/7 :).
Pinkleg: Noista sydänäänistä oon minäkin kuullut sellaista, että niiden nimenomaan pitää vaihdella. Syke ei sais olla tasainen koko ajan. Itse en ole kyllä missään käyrillä ollut, vaan ihan neuvolamittauksissa todettu, että hyvin vaihtelee 130-150 välillä. Tietysti voi olla eri juttu, jos ne heittelee ihan hirveesti, mutta hyvä kun kävit lääkärillä varmistamassa asian.
Onpas norovirus jyllännyt monen meistäkin kotona. Itse olen (ainakin vielä) säästynyt siltä ja toivon todella, että en sitä raskaana ollessa saakaan. Varmasti on ollut vielä vaikeampi sairaus "tässä tilassa".
Mulla tuntuu kans vauvan pää tosi alhaalla. Sen tuntee, kun häpy- ja häntäluuta jomottaa ja vihloo, kun kaveri tökkii päätään alaspäin. Asennon vaihtaminen sängyssä on ihan järkyttävää ja viime yönä satuin nukahtaan selälleni ja heräsin aamuyöstä järkyttävään selkälihaskramppiin. Onneks selkälihaskipu on tässä aamun aikana helpottanut, kun vähän venyttelin.
Tsemppiä kaikille loppumetreille ja toivotaan, että mahdollisimman moni saa tässä kuussa käärön syliinsä. Eihän se ole sanottu, vaikka mullakin menis toukokuulle, vaikka sit se olis kyllä jo yli 42-viikkoinen. Kai ne aikaisemmin alkaa käynnistellä?! No, täytyy vielä malttaa ;).
Perhonen_81 rv 37+6
Tosiaan, huhtikuuhan jo onkin. =)
FB-ryhmästä:
Ryhmän asetukset on tosiaan nyt sellaiset, että on salattu ryhmä ja lueskelin sieltä että ryhmän tiedot ei näy mihinkään ulkopulelle,. Jos tuon ryhmän nimeä hakee haulla, niin ei löydy ja ainoastaan ryhmän jäsenet näkee mitä seinälle on kirjoitettu. Myöskään ryhmän jäsenien omat profiilit ei ole muiden ryhmäläisten nähtävissä (riippuen kunkin omista yksityisyysasetuksista tietysti), ellei erikseen pyydä kaveriksi jotakuta. Ajattelin että tuo voisi olla mukavin, pysyy kirjoitukset ja kuvat tietyn ryhmän sisällä, eikä ulkopuoliset pääse huvikseen lukemaan meidän juttuja. Ja jokainen voi pitää oman yksityisyytensä sillä tasolla kuin itse halua.
Laitoin sähköpostitse kutsun kaikille tähän mennessä mulle sähköpostia lähettäneille. Laitelkaa viestiä jos ei kutsua ala kuulua ja tietysti kaikki jotka ryhmään haluavat liittyä. omppulib (at) gmail.com
Ja tietysti onnittelut synnyttäneille!
Täällä on vielä tooosi hiljaista. Ei merkkejä synnytyksen lähestymisestä, mutta ei esikoisenkaan kohdalla ollut kun vasta sitten kun vedet meni.
Mies on nyt tehnyt pitkää päivää töissä ja me ollaan pojan kanssa siivoiltu urakalla. Tänään vielä kun jaksais niin sitten olis enää sellaista ylläpitosiivousta, ei tarttis enää kaappeja myllätä. Onneks esikoinen on innokas siivoaja, on aina tosi onnellinen kun kerron että tänään saadaan siivota...:)
Meillä on edellinen viikko mennyt esikoisen allergioiden kanssa taistellessa, pojalla on paha koira-allergia ja astma. Ei tarvi kuin hetki olla koiran kanssa tekemisissä niin heti on silmät turvonneet kiinni ja hengitys pihisee. Nyt ei oo onneksi moneen kuukauteen tarvinnut sairaalaan asti mennä, meillä on aika tehokkaat kotilääkkeet mutta saa nähdä nyt keväällä kun alkaa siitepölyaika... Täytyy varmaan varmuuden vuoksi tehostaa lääkitystä. Toivottavasti vauva säästyy tältä vaivalta!
No nyt tuo esikoinen heräsi päiväunilta, me jatketaan siivousrumbaa...
Hurjasti onnea synnytyksiin kaikille, eiköhän näitä huhtikuisia ala pian jo enemmänkin putkahdella maailmaan!
Tinnis, poika & Ryppy rv 37+3
Kovasti onnea elämän alkutaipaleelle äitijaEdwinalle & Torrekselle ja Pampalle poikineen!
Voimia Poquito Larvalle lisäodotukseen! Todellinen julma aprillipäivä Sinulla - sektioon, ei sektioon... No, täytyy lohduttautua ajatuksella, että ilmeisesti alatiesynnytys todella on suositeltava vaihtoehto, jos mahdollinen.
Nuppu2010: tosiaan toivon, että kohonnut verenpaine ennakoisi synnytystä, sillä sitä on nyt seurattu. Mutta välillä taas tasaantuu, että se siitä. Eipä parane hötkyillä, kun ei ole edes vielä LA ylitetty. Mut kun mä jo HALUAISIN synnyttämään!
Omppulinäiti, loistavaa että sait FB-ryhmän perustetuksi!
Vauvakuume nousee, mutta pysytään vielä housuissamme, mamit!
Pomppu rv 38+6
Neptunus, kiitos pinon avaamisesta - mä vasta kotiuduinkin neuvola+shoppailureissulta :D! Tosiaan voisi laittaa noi raskausviikot noihin syntyneihin... Ja itseasiassa Pepsiinan rv:t voi laskee tuohon :)
Tipzuli, eivät ne hevillä sektiota tee vaikka kuin anelis... Jos kaikki hyvin vauvalla!
Pomppu, joo tälläkertaa kyllä yritän sanoa, että jos vaan mahd. niin puudutus ennen välilihan leikkuuta! Kaikilla mun kavereilla sen leikkuu ei oo tuntunut missään, koska synnytyskivut on pahempia... Mulla oli vaan niin kipeetön synnytys niin siksi se sattui eniten...
Isyyslomalle täälläkin mies jää heti ja isäkuukausi jää pitämättä...
Aurinko77, sinäkin vielä täällä :D
Pampa ja äitijaEdwina, ONNEA pikkuprinsseistä - IHANAAAAAAAA vauvoja!!!!! =)))))))
Poguito_Larva, ja siis voi ei, miten ne voi noin tehdä... Tai no niin voihan ne tehdä mitä vaan, kuten ollaan kaik huomattu :D! VOIMIA!!
Omppulin äiti, mullakin eka synnytys kesti vaan 4h43min ja ajattelin myös lähteä aika samantien ekoista oireista, vaikka mulle ei oo mitään kukaan lääkäri/neuvola sanonut! Ihana kun perustit ryhmän =)) - laitan sulle kohta meiliä..
Omaa napaa, että yhdes koos vielä ja ihan luovuttanut oon! Nyt ajattelen ettei mun elimistö käynnistä synnytystä, koska vauva iso ja jos ei vaikka mahdu ulos... Mistä sitä tietää vaikka olisi mahdollista?!?
Neuvolassa olin aamulla ja taas se tätsy kauhisteli&voivotteli, että miten sä oot täynnä tota vauvaa ym ym... Nii-i mitä mä oon koko ajan sanonut! Muuten kaikki oli hyvin... Sf-mitta oli 39cm :O! Kiinnittynyt ei ole edelleenkään ja korkealla vielä... Eli sen puolesta tulossa ei hetkeen ole! Uuden ajan sain ensviikon keskiviikolle, huoh, ja sitten perjantaina 9.päivä voin olla yhteydessä kättärille niin sieltä annetaan sitten aika käynnistykseen tai jotain... Mutta eiiii mä haluun uskoa, että tää tulee ennen sitä ja jos ei pääsiäisenä kuulu niin soitan kättärille jo alkuviikosta itkuraivarit! Vauvan pitäisi olla nyt noin 4kiloa, ellei noi arviot oo mennyt ihan pieleen niin 2vkon päästä se on jotain 4,5kg ja ihan oikeasti sen kokoinen ei mahdu musta ulos - mä niin tiedän!
Neuvolan jälkeen lähdin kaupungille shoppailee, takaajatuksena supistusten haku ;D! No joo supisteleehan sitä liikkeessä, mutta ei kauaa jaksa shoppaa kun selkä on ihan paskana tästä mahan kannosta ://!
Seksillä käynnistäminenkään ei ole tuottanut tulosta, vaikka kohta viikko jokapäivä touhuiltu ://!
VOI HUOKAUS!!!
Mutta ihanaa, että jotkut jakaantuu edes ja aurinkoista meidän omaa kuuta kaikille :)
fantasy&hope rv40 = (se viimeinenkin la on nyt mennyt!!!)
Ihanaa, että on alkanut tapahtua!
Poquito Larvalle tsemppiä! Oli kyllä huono mäihä vaikka toisaalta tietysti parempi jos voit alakautta synnyttää.
Mä kävin tiistaina vyöhyketerapeutilla, joka on saanut perätilavauvoja käännettyä. No, sai se tätäkin sen verran kääntymään että pää on kohdunsuun vieressä, vauveli siis viistossa tuolla massussa. En kyllä ymmärrä miksi se ei voi asettua oikein kun kaikki muut meidän lapset on asettuneet tosiaan hyvissä ajoin.
Supistuksia tulee ja alaselkää jomottelee välillä mut ei se kohdunsuu kovin paljon ollu edistynyt kun eilen pyysin neuvolan th/klöä kokeilemaan. Sormelle auki sisäsuu ja kanavaa vieläki reilusti.
Välillä iskee jo epätoivo ettei tää synnykään kun ei se pää paina kohdunsuulle, mut eihän sinne vissiin kukaan oo jääny.. Ja jotenki odotin, että pääsisin synnyttämään jo ennen 39-viikon täyttymistä kun edellisiltäki oon päässy. No, vielähän tässä on pari päivää siihen aikaa..
Edelleen jännittää se vedenmeno kun vissiin sen jälkeen pitäis pysyä pötköllään ja soitella lanssia. Miten siinä lastenhoitokin järjestyy ja mahtaa ne säikähtää jos äiti haetaan ambulanssilla..
Mutta voimia meille kaikille, synnytellään tässä omassa kuussa ja nautitaan lähestyvästä keväästä!
Ensiksi Omppulin äidille kiitokset kun jaksoit tuon FB-ryhmän perustaa.
Porquito Larvalle voimia loppuun, kurjaa tuollanen veivaaminen kun on sitten henkisesti valmistautunut sektioon. Toivotaan että synnytyksesi käynnistyisi pikapuoliin.
Fantasy: Voihan itku ettei ole käynnistely yrityksen tehonneet. Miten muuten, onko sinulle sitten puhuttu siitä, että minkä LA:n mukaan käynnistäminen menisi? Kun minulle on lääkärit selittäneet, että juuri yliaikaisuuden/ennenaikaisuuden tullessa kyseeseen on merkitystä noilla ultrien antamilla viikoilla.
Poikavalta: Toivotaan, että pikkuinen siellä kääntyy oikeaan asentoon ja kiinnittyy.
Omaa napaa: Ei oikeastaan muuta kuin että väsyttää aivan tolkuttomasti ja vihlonta alapäässä on jonkin verran lisääntynyt. Osa puhui kipeästä navasta, no täällä napa on kunnossa, mutta toinen rinta tai pikemminkin rinnanpää aristaa, mistäköhän lienee johtuu?
Meillä tosiaan nyt jotain kuumetautia liikkellä, kun viime perjantaina pojalle nousi kuume, maanantaina sairastui mies ja viime yönä tuli kuopus kuumeeseen. Nyt vain odotellaan, että saammeko me esikoisen kanssa saman pöpön.
Aurinkoista huhtikuuta ja ihanaa, nyt on meidän kuukausi =)
-mimmuli&papu- rv36+3
Omppulin äiti: Hieno homma, että sait perustettua ryhmän! =)) Mä laitoin sulle sähköpostia niin voit lähettää kutsun! Se onkin paljon helpompi tapa kommunikoida kun muutenkin tuolla facessa tulee oltua ja ne suljetut ryhmät on kyllä toimiva juttu, omalle sivulle ei tule merkintää, että sinne on kirjoitellut! Eli muut ei pääse näkemään.
Poquito Larva: Voi hitsi, voin niin kuvitella tunteen.. Kun olit jo valmistautunut sektioon. No kohta se on nyytti sylissä joka tapauksessa!
Fantasy: Edelleen täällä =) SINÄKIN!! Taitaa nämä pupuset odotella pääsiäissuklaata ja muita herkkuja joihin pääsee osalliseks vain masun kautta. Moniko jättäis itse pääsiäissuklaat syömättä?? No en minä ainakaan!
Täällä tuntemukset edelleen samat, välillä supistaa ja välillä jomottaa selkää, ei muuta. Viime yönä kun nousin vessaan niin pikkarit meni ihan märäks ja pönttöön oikein lorahti ja se ei pissiä kyllä ollut kun pystyy ainakin vielä pidättämään, mutta liekö valkovuoto tosiaan olla niin vetistä ja runsasta loppuaikana? Mullahan se on "vaivannut" läåi raskausajan, mutta ei toki noin runsaana. Ja siinä tuntui olevan jotain valkoisia kokkareita/rakeita? En kyllä usko sen lapsivettä olevan kun eilen tehtiin sisätutkimus ja kalvot tuntui terkkarin mielestä ehjiltä. Kohdun suulla oli edelleen sama tilanne. Ulkosuu reilun 1 cm auki, sisäsuu auki 3 cm ja kohdunkaulaa jäljellä 1 cm ja pehmeä. Vielä kuulema kohdunsuu tuntui ylhäällä eli odotellaan että laskeutuu vähän alas jossa se sit aukeaa kunnolla.
No nyt kauppaan ostamaan ruokaa ja herkkuja jääkaappi täyteen jospa se tietäis sitä, etten itse pääsiskään nauttimaan niistä herkuista! =)
Voikaa hyvin ja paksusti!
Aurinko ja pääsiäspupu 39+4
Oikein paljon onnea kaikille, jotka ovat jo vauvan saaneet :)
Maltamattomana täällä odotellaan pääsyä synnyttämään, mutta toki pelon sekaisin tuntein..ja loppukuusta vasta l.a, joten saa varmaan vielä odottaan jokusen viikon :(
Supistelee aika paljon ja vihlontaa on ollut viikon verran alapäässä..ei kiva. Yöt menee aika huonosti ja närästys kiusaa välillä todella pahasti.
Hauskaa pääsiäistä kaikille ja herkutellaan suklaan kera :)
kolmasunelma 36+3
Onnea ÄitijaEdwina ja Pampa :)
Mulla oli tiistaina kontrolli ja synnytystapaarviointi äippäpolilla.
Rv 35+6, sf-mitta oli 34, paino 2600 g,
oli raivotarjonnassa, ei vielä kiinnittynyt,
liikkeet ja sykkeet +, jne...
Supistuksia ollut jonkin verran mutta ei kivuliaita.
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Ansa* rv 36+1
...ÄitijaEdwinalle sekä Pampalle!
Ja jaksamista Poquito_Larvalle (ja tietty muillekin).
Omppulin äidille kiitokset FB-ryhmän perustamisesta. Oikein hyvältä kuulosti juuri tuollainen systeemi.
Hyvää pääsiäisistä myös itse kullekin!
Pola 37+4
Jes, vihdoin ehdin tulla kirjoittelemaan. Oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja vähän väliä, mutta kun ei ole itse vaan jaksanut tulla kirjoittamaan. :E
Mutta siis, mistäs sitä aloittais.
Hirveästi onnea äitijaedwinalle ja pampalle. =) Saatiin sit ainakin pari maaliskuun vauvaa!
Meillähän isi on työtön niin tulee ihan olemaan kotona kun vauva syntyy. Ihanaa sinällään niin voidaan molemmat tutustua pikkutulokkaaseen ja sillein.
Synnytys ei ole ollut mielessäni kauheasti. Uskon sen sujuvan jotakuinkin hyvin ja helposti. (: Saa nähdä iskeekö joku paniikki siinä vaiheessa kun pitää lähteä sairaalaan, hheh. Luomuna haluaisin mennä jos mahdollista, mutta tottakai otan sitten vaikka epiduraalin jos siltä tuntuu!
Omppulin äiti, tosi kivaa, et oot tehnyt meille tuollaisen ryhmän facebookiin! Täytyy laittaa sulle sähköpostia tässä joku päivä. Nyt oon puhelimella netissä niin ei jaksa alkaa leikkimään. :s
Meillä on vauvalla kotiutumisvaatteina potkuhousut, pitkähihainen body, pipo, tumput, sit tollanen ulkopuku. Laitan tähän kuvan näistä vaatteista, jos onnistuu. Mut tosiaan kun autolla sairaalasta lähdetään niin uskon noiden vaatteiden riittävän! (=
Matilda-aleksandra, ihana masukuva sulla. Itse haluaisin kauheasti saada otettua jotain tosi hienoja masukuvia!
Aurinko77, mua kans vaivaa toi valkovuoto. :E välillä tosiaan huomaa, et jotain valahtaa housuihin.. Sit on tosi inhottavaa kun on jossain muualla kuin kotona ja noin käy, niin inhottaa kun tuntuu siltä, et kastuu ihan päällihousut. Tosi inhottava vaiva tämä on.. Itse olen myös miettinyt, et voisko lapsivesi tiputella tällä tavalla, mut silti oon aika varma, et valkovuotoa tää vaan on!
Me ollaan miehen kanssa nyt täällä pohjoisemmassa osassa Suomea pääsiäisen vietossa. :--) Eilinen reilu kuuden tunnin junamatka oli kamala.. Ei vaan selkä kestä istumista!! No siitä onneks selvinneenä. Sit takastulomatka vielä joku päivä! Toivotaan, et vauva ei nyt täällä reissussa synny. ;) Haluaisin kuitenkin ihan Helsinkiin synnyttämään.
Käytiin tällä viikolla vihdoin ostamassa vaunut. Ovat superihanat ja juuri ne jotka halusin :-P Limenvihreät emmaljungat. Hih.
Jos nyt vielä kertoisin maanantain neuvolakuulumiset! Painonmuutos oli +758g/vko. Verenpaine huiteli pilvissä. Viisi kertaa yhteensä mitattiin ja paras tulos oli 122/94. Alapaine siis on turhan korkea.. Nyt mun täytyy itse mitata verenpaine ja jos vähintään kaksi kertaa alapaine on 100, niin sit pitäis mennä Naistenklinikalle. Mut katsellaan. Kohtuullinen se on ollut kotona mittaillessa.. Sf-mitta oli 32,5cm. Puoli senttiä vähemmän kuin viimeksi, mutta johtunee eri mittaajasta. Vauva kun ei ole vielä kiinnittynyt! Kaikki oli muutenkin hyvin pikkuisella. Sydän löi 140krt/min. Raivotarjonnassa edelleen.
Ollut kaikenlaisia tuntemuksia viime päivinä. Alapäätä vihloo ja tuntuu supistuksia aina välillä. :/ mut eivät tunnu mitenkään tosi kipeilta. Toivotaan vaan, et pikkuinen tulisi pian ulos! Itsellä on niin tukala olo, et haluaisin tän mahan jo pois. Mut kaikesta huolimatta rakastan tätä palloa =)
No huh, melkoisesti taisi tulla taas tekstiä, mut ehkä joku jaksaa lukea. :-D
Tää neiti lähtee nyt nukkumaan kun on ihan rättipoikki. Hyvät yöt kaikille. :D
Me ja murmeli rv 37+2
Ihanasti sulaa lumet, eilen meinasin jäädä kotitielle autolla jumiin kun oli niin sohjoontunu tuo pikkutie. Ja tälle aamulle huomasin että kattotikkaat on tulossa lumen kanssa alas, pääsee siis remontoimaan jahka on synnyttänyt.. :)
Onnea synnyttäneille. Ei tässä enää montaa viikkoa enää kellään ole jäljellä, onneksi :)
Kävin eilen neuvolassa. Kaikki yhä hyvin, ei sokereita eikä proteiinia pissassa, verenpaine 118/65, hemppaa eivät jostain syystä miulta mittaa. Painoa oli tullu 300g takasin. Vauva on pää alaspäin ja alhaalla (sf-mitta 35) muttei kiinnittynyt. No, ei ne aiemmatkaan ole 'jumissa' olleet ennen ku synnytyksessä. Ja jos se alemmas menis niin tipahtaa vielä vessaan joku kerta kun nyt jo pää kyllä tuntuu tuolta alakautta kokeillen melkosen alhaalla. Sydänäänet oli rauhalliset, 128-134. Ja viikon päästä taas uusiksi.
Fb-ryhmään pitää muistaa liittyä, kiva kun on sellainen.
Odotuksen iloa!
Minapieni rv 38
Paljon onnea jo vauvan saaneille. Kyllä teidän kelpaa.
Kiitos omppulille ryhmän perustamisesta lähetinkin spostia hälle.
Tänään 38+0 ja mitään sen enempiä tuntemuksia ei ole. Kävely on raskasta ajoittain, mutta mitään supistuksiin viittaavaakaan ei ole tullut. Oon siivonnu hulluna täällä ja äidin kotona, ei sekään auttanu. Saunassa kävin eilen, tosin reissu jäi odotettua lyhyemmäksi.
Tänään aloitettiin miehen kanssa grillikausi ja lihat on nyt ulkona kypsymässä.
Mikäs tässä pääsiäistä viettäessä.
Vauvarikasta pääsiäistä kaikille :)
Ihanaa, ihanaa, ihanaa!! Oikein paljon onnea ÄitijaEdwina ja Pampa (hui mikä pikasynnytys)!!!
Fantasy: joo, mieti kun lähden Naistenklinikalle ja sanon siel että ei mua mitään supista, vaan tuntuu siltä että silmässä on roska…
Tipzuli: mikä siellä on vointi?
Mustapantteri: onko lisää synnytysoireita? Oletko seurannassa myrkytysepäilyn vuoksi?
Pola: juu, joudun kohonneen maksa-arvon takia laukkaamaan labrassa. Olen nyt tsempannut jumppaamisessa, koska koko alkutalvi meni kipeänä (flunssassa tmv.) ja tiedän itsestäni, etten seuraavaan noin 8 kuukauteen käy taas missään :-D
Omppulin_äiti: kiitos fb-ryhmästä. Siellä onkin haastavaa, kun ei ole nimimerkkejä :-D
Poguito_Larva: mälsää kyllä tuo sektion peruuntuminen! Toivottavasti ei käänny taas takas…
Tytsä90: hui, aika sissi olet kun lähdit vielä tuollaiseen reissuun! Voin kuvitella, ettei se junamatka ollut herkkua. Toivottavasti ei ala siellä tosiaan syntymään… Onko paineet olleet nyt ok?
Pinkleg: täällä sama, nada oireiden suhteen! Kuun loppuun varmaan menee…
Isyyslomasta ja isäkuukaudesta: mies on luvannut pitää 3 vkoa heti syntymän jälkeen. Sitten sillä on kesälomaa about juhannuksesta 4 vkoa. Isäkuukauden piti viimeksi, katotaan tällä kertaa onko mulla jotain duunia siksi aikaa :-D
Omaa napaa: mulle on sattunut pari onnettomuutta tässä parin päivän aikana. Ekaks ke aamuna kun kukonlaulun aikaan rämmin bussipysäkille labraan mennäkseni (maksa-arvojen vuoksi), niin tie oli ihan mustaa jäätä ja tietty mä siihen liukastuin. Onneksi kaaduin polvilleni ja käsillä otin kans vastaan, niin oli pehmeä pömpsähdys. Koko talven olenkin pysyny pystyssä, niin hyvä alkaa viime metreillä kaatuilemaan.
Järkyttävämpi onnettomuus kävi sitten seuraavana aamuna (eli eilen torstaina)… Olin menossa kuudeksi aamulla vähän töihin, kun siellä oli paniikki. Olin tilannut taksin edellisenä iltana ja aamulla se sovitusti pihassa odottikin. No, kuski oli heti kättelyssä vähän outo, puhui mm. tosi hitaasti (luulin että ei oo suomi äidinkieli)… Mm. ehdotti että mentäis lentokentälle, vaikka ennakkotilauksissa kysytään (ja lukee siinä niiden näytöllä), että mihin ollaan menossa. Sitten yritti ajaa ihan hulluun suuntaan pihasta. Ekassa risteyksessä kysyi, kumpaan suuntaan pitää kääntyä (ei siis muistanut, kummasta suunnasta oli tullut…). Mä aloin jo vähän hiiltyä, että mikäs miekkonen tää oikein on ja panikoin, että miten osaan opastaa määränpäähän kun aina kuljen metrolla kaupungin halki (ei omistanut navigaattoria). Noh, sitten lähdettiin ”isolle tielle” ja nopeuskin alkoi nousta, 70 alueella 90 km/h. Ja yht’äkkiä ennen kuin ehdin älytä, niin kuski ei ollutkaan vaihtanut kaistaa, joka tietyön takia loppui. Siinä sitten alkoi tulla tuulilasin yli kaistaopastetta, puomia ja sellaisia muovitolppia. Luojan kiitos kuski oli niin sekaisin, ettei jarruttanut, joten turvavyö ei kiristynyt! Ja ihme ettei se kosla mennyt ympäri! Sitä kans ehdin siinä pelkäämään, kun kauhuissani katselin mitä sieltä edestä oikein niskaan tulee. Auto pysähtyi lopulta, kiitos vielä lumipenkkojen, jotka hidasti vauhtia. Nousin pois (tästä en muista oikein mitään, olin niin järkyttynyt) ja kuski mutisi jotain ”en oo oikein nukkunut” (eli siis ilmeisesti nukahti rattiin) ja sit vielä totesi, ettei tarvi maksaa! Mä sanoin siinä ulkona että taidanpa soittaa toisen taksin, kun näin että oikea etukulma oli ihan sökönä ja rengas tyhjä (enkä kyl muutenkaan ois sen kyytiin enää uskaltanut mennä). Kuski tsekkas kans auton etukulman – hyppäs takas autoon ja ajoi sillä romulla pois (olikohan jossain aineissa…)! Eli jätti mut siihen tietyömaalle maantien varteen, missä ei tod ole mitään jalkakäytäviä edes. Eikä kysynyt, kävikö mulle jotain… Soitin sit uuden taksin kun hoksasin missä oli lähin bussipysäkki ja sain taksikeskuksesta toimintaohjeet (mm. soitin poliisille). Menin työpaikalle ja soitin Naistenklinikalle, että tulenko näytille. Arvioitiin yhdessä ettei tarvi. Duunit sain tehtyä, mutta aika sekava olo oli koko eilisen päivän! Siinä ois voinu henki mennä sekä multa että peralta, oli kyllä niiiiin paljon enkeleitä matkassa että kiitos vaan jonnekin!!
Tänään olin vielä kans aamulla töissä ja varmistin taksikuskilta, että pysyy hereillä koko matkan… Mut nyt taitaa kyllä olla duunit siinä, en taida enää uskaltaa kotoa poistua!
Onneks eilen oli sitten vielä iltapäivällä ihan normineuvola ja kaikki oli ok (painonmuutos -560 g, paineet 117/73, sf 34, sykkeet 130). Paitsi hemppa oli edelleen huonohko, vain 114. Sovittiin, että alan napsia obsidania 2 kapselia pvässä. Seuraavaa nlaa ehdotti 21.4., mutta en suostunut noin paljon la:n jälkeen :-D Menen sitten vieraalle tädille ens vkon keskiviikkona. Vähän äkkiä se nla tosin nyt on uudelleen, mutta katotaan jos se hemppa ois noussu.
Voimia kaikille! Ja supistuksia (tuloksekkaita)!!
T: Miukkis & pera 37+5
Onnea ÄitijaEdwina, Pampa ja Poquito_Larva ! :) :)
Omaa napaa:
Kotiuduin äsken äippäpolilta, ihan tarkastuskäynti niiden mun aikaisempien leikkausten takia. Sainkin ihan perusteellisen tutkimuksen, kivaa :) Laitan teille vähän tuloksia...
Rv - 36+2
Kohdunsuu - Kiinteä/Pehmeä = Sisäsuu sormelle auki, Ulkosuu kiinni
Kohdunkaulan pituus - 1,5 cm
Sf-mitta - 31,5 cm
Lapsiveden määrä - normaali
Sikiön paino - 2338 g
(eli 500g vähemmän kuin pitäisi näillä viikoilla olla)
Tarjonta - Raivotarjonta
Liikkeet ja Sykkeet +
Kiinnittyminen - Ei
Kahden viikon päästä uuteen kasvukontrolliin katsomaan että miten on pienokainen kasvanut, napavirtauksissa ei näkynyt ongelmia, istukasta en osaa sanoa. Tosin olen itsekkin pieni ihminen, joten voi vauvan pienuus johtua siitä seikasta.
jennu 36+2
Saisko tohon SYNTYNEET kohtaan raskausviikot joilla pikkuiset syntyneet ? :)
NIIN JA HYVÄÄ HUHTIKUUTA TEILLE IHANAT NAISET !!