Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei EHDI harrastaa lukemista?

Vierailija
01.04.2010 |

Kertokaapa päivä- ja viikko-ohjelmanne te, jotka ette ole "ehtineet" lukea seuraavia kirjallisuuden klassikkoteoksia:

-Seitsemän veljestä

-Rikos ja Rangaistus

-Oikeusjuttu

-Kenelle kellot soivat?

-Hiiriä ja ihmisiä

-Raamattu

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tässäkin on tarkoitus. Itse olen yrittäjä-yh ja pidän lukemista tärkeämpänä sitä, että selvitään lasten kanssa suunnilleen päivästä seuraavaan ja töitä riittäisi. Aika lailla viimeinen vaihtoehto kaikista olisi tarttua johonkin noista! Päivä/viikko-ohjelmaa tuskin tarvinnee selittää...

Vierailija
2/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla menet nukkumaan Rikoksen ja rangaistuksen kanssa ja luet muutaman sivun. Jo vuoden päästä olet huomattavasti sivistyneempi ihminen.

Henkinen harrastus on kuule satsaus omaan hyvinvointiin. Ei ihme, että Suomessa on näin urpoa porukkaa, kun ei lueta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en ole lukemattomuudesta huolimatta sentän NIIN tyhmä, ettei olisi tuollainen vaihtoehto käynyt mielessä. Mutta en kertakaikkiaan jaksa. Teen paperihommia JOKA ilta siihen asti, kunnes nukahdan. Ja kuopus valvoo muutenkin näihin saakka. Eipä ole ainakaan sinua lukeminen tehnyt fiksuksi :) Ja nukkuminen parantaa tällä hetkellä omaa hyvinvointiani enemmän. Muistakin asioista saa sitäpaitsi hyvinvointia. Lukeminen vie aikaa, koska muuta ei voi tehdä samalla. Musiikkia voi kuunnella missä vaan... siis esimerkiksi!

Vierailija
4/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään mun päivät menee näin:

klo 3.00 ylös, päivän töitten valmistelua

kl0 6.00 työmatkalle (ajan itse, en voi lukea)

klo 8-17 työ

17-19 kotimatka

19-20 hiukan seurustelua viiden lapseni kanssa (nuorin 8kk)

20.00 nukkumaan

Vierailija
5/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuo luettelemasi olen kyllä lukenut jo koululaisena.

Vierailija
6/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman noitakin. Toiset löytää ulottuvuuksia ja oppimista ihan esim. hömppäkirjallisuudesta tai arkisista ihmissuhteista.

Itse olen nuo kyllä lukenut, luen muutenkin paljon. Kirjaston kanta-asikas olen ollut ihan pikkulapsesta saakka, samoin omat lapseni. Meitä on kuitenkin monenlaisia ja kyllä voi olla ihan avarakin maailmankatsomus ilman noiden lukemista.

Vierailija
7/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään mun päivät menee näin: klo 3.00 ylös, päivän töitten valmistelua kl0 6.00 työmatkalle (ajan itse, en voi lukea) klo 8-17 työ 17-19 kotimatka 19-20 hiukan seurustelua viiden lapseni kanssa (nuorin 8kk) 20.00 nukkumaan

Vierailija
8/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aikanani halua tehdä muuta kuin lukea - jos sitä joskus sattuu olemaan sen lisäksi pitä lasten ja kodin hoidolta jää. Eilen illallakin iltalukemisena luin yhtä väitöskirjaa.

Päiväohjelma:

klo 6 herätys

6.30 töihin

16-17 kotiin

ruoanlaitto

lasten harrastukset

lasten läksyjen / kokeiden kysely

iltapala

kotityöt

sänkyyn klo 22, mukana kasa työpapereita joita jaksaa lukea tai sitten ei

Viikonloppuisin töitä n. klo 6-12, tämän jälkeen taas kaupassa käyntiä, ruoan laittoa seuraavaakin viikkoa varten, omia ja lasten harrastuksia...

Kuinka moni oikeasti on muuten lukenut RAAMATUN?!? Kenelle se on sellainen "klassikkoteos" joka pitäisi lukea kannesta kanteen ihan yleissivistyksen vuoksi? Nuo muut kirjat olen kyllä lukenut lapsena/nuorena.

Vierailija
9/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se lukeminen loppui.

Nykyään kun menen sänkyyn on silmät auki pari minuuttia ja siinä ajassa ei paljon ehdi lukea.

Eipä sullakaan sydämen sivistystä tunnu kauheesti olevan, kun urpottelet ihmisiä.

Mulla on ystävä, joka ei ole opiskelukirjojensa lisäksi lukenut viittä kirjaa enempää ja on maailman kaunein ihminen (sekä ulkoisesti, että) sisäisesti.

Peittoaa tuollaisen itsekeskeisen lukutoukan mennen tullen.

Noilla sosiaalisilla taidoilla, -ei ole ihme että viihdyt hyvin kirjojen kanssa.

Vierailija
10/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten ole koskaan HALUNNUT lukea mainitsemiasi klassikkoja.

Vierailija
11/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita klassikoita olen toki lukenut.

- Ibsen: Nukkekoti

- Canthin tuotanto

- Sota ja Rauha

- Kalevala

jne.

Suosin pääasiassa kotimaista kirjallisuutta ja nyt perheellisenä haluan, että teokset ovat helppolukuisia. Luen paljon dekkareita, Härköstä jne.

Vierailija
12/12 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät ole koskaan lukeneet yhtäkään kirjaa. Ja sen kyllä huomaa.

Televisio on vienyt ihmiset ja lukeminen ei enää kiinnosta. Telkkaria katsoessa ei tarvitse ajatella vaan kaikki tuodaan valmiina silmien eteen.