Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen aikuinen, mistä ystäviä?

Vierailija
31.03.2010 |

Olen kahden pienen lapsen äiti, ja tällä hetkellä kotona 5 kk ikäisen vauvan kanssa. Olen hieman yli 30-vuotias. Vähitellen olen huomannut, että minulla ei enää ole ystäviä. Opiskelin pitkään, valmistuin viime talvena maisteriksi n. 9 vuoden opiskelun jälkeen (sain siinä välissä lapsen, kävin töissä jne, joten opiskeluaika venyi). Minulle ei jäänyt opiskeluajalta kavereita, sillä tein opintoja niin omaan tahtiini, tentin mahdollisimman paljon jne. Siis ei yhtään opiskeluaikaista ystävää, mikä on ehkä melko harvinaista. Joitain sellaisia tuttuja jäi, jotka ehkä saattaisivat tunnnistaa, jos tulisivat kadulla vastaan. En edes yrittänyt tutustua ihmisiin opiskeluaikana, sillä kärsin masennuksesta ja sosiaaliset tilanteet olivat välillä vaikeita. En kuitenkaan ole mikään täysin sosiaalisesti estynyt, vaan osaan olla mukavaa seuraa niin halutessani.

Nyt olen huomannut, että minulla ei ole enää juuri vanhojakaan, nuoruudenaikaisia ystäviä. Tai on niitä muutama, mutta kaksi heistä asuu ulkomailla, ja näemme muutaman kerran vuodessa, yksi asuu monen sadan kilometrin päässä Suomessa. Juttelemme puhelimessa, mutta emme näe kovin usein.

Olen niin yksinäinen. Minulla ei ole ketään, jonka kanssa käydä vaikkapa elokuvissa, tai lenkillä tai ketään, kelle jutella. Siskoni kanssa olen läheinen ja näemmekin usein, hänelläkin on lapsia. Mutta en haluaisi olla pelkästään siskoni kanssa, vaan muutakin seuraa. Tuntuu niin toivottomalta, kun olen kuitenkin kotona vielä luultavasti pari vuotta lasten kanssa, hukun tähän yksinäisyyteen. Mistä ihmeestä aikuinen ihminen voi saada ystäviä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa kotona minäkin. Mä voisin olla sun kaveri :)

Vierailija
2/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka molempia ei voi ottaa mukaan illemalla jumpaan tai johonkin missä on äitejä, isä tai mummi katsois toista lasta? puistosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harrastuksista

Vierailija
4/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pari hyvää ystävää saanut ihan noista perhekerhoista. Olemme tällä nykyisellä asuinpaikkakunnallamme asuneet n. 4 vuotta, ja kun sain esikoisen ja jäin kotiin, huomasinkin, ettei itsellä ole ystäviä. Vaikka koen olevani vähän arka, olen yrittänyt rohkaistua, ja noissa perhekerhoissa kysäistä joskus jotakuta esim. puistoon leikkimään. Niistä jokunen on tullut todella läheiseksi ystäväksi.

Sitten muutama ystävä on tullut harrastusteni kautta ja seurakunnan toiminnan kautta.

Koen kyllä, että näin aikuisiällä vieraalla paikkakunnalla on todella vaikea tutustua, varsinkin kun työpaikkanikin on eri kunnassa. Mutta tsemppiä sinulla ap, toivottavasti pikkuhiljaa löydät ystäviä!

Vierailija
5/5 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona 1-vuotiaan lapsen kanssa ja kaipaisin myös ystäviä. Missäpäin ap asut?